Pohony 4MATIC šité na mieru pre 75 modelov s hviezdou

Aktuálna ponuka jednotlivých verzií  pohonu všetkých štyroch kolies (4x4) zahŕňa spolu až 75 modelov vozidiel značky Mercedes-Benz. Na mieru prispôsobeným pohonom všetkých kolies 4MATIC pritom disponuje takmer každá trieda (celkovo trinásť tried z aktuálnych pätnástich) vozidiel s hviezdou v znaku. Technológia pohonu 4MATIC tak prešla za zhruba tri desaťročia od svojho prvého uvedenia impozantným vývojom. Pri jeho premiére na frankfurtskej výstave automobilov IAA v roku 1985 prvým variantom pohonu 4MATIC bola vybavená len Trieda E kombi (konštrukčný rad 124).


Najnovšia generáciou permanentného pohonu všetkých kolies 4MATIC s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu prichádza okrem iného v ponuke vozidiel Triedy GLA. K inovatívnym prvkom nového pohonu 4MATIC patrí vedľajší náhon k zadnej náprave integrovaný do automatizovanej dvojspojkovej sedemstupňovej prevodovky 7G-DCT a diferenciál zadnej nápravy s hydraulicky ovládanou lamelovou spojkou. Pomocou nich sa môže hnací moment plne variabilne rozdeľovať medzi prednú a zadnú nápravu. Nízka hmotnosť systému v porovnaní s bežnými pohonmi 4x4 a vysoký stupeň účinnosti sú jeho ďalšie prednosti.  


Ďalší inovatívny systém AMG Performance 4MATIC je vyhradený pre najvýkonnejšie kompaktné modely značky Mercedes-AMG. Variant dodávaný na želanie rozdeľuje hnací moment motora z 33 percent na prednú a zvyšných 67 percent na zadnú nápravu. V každej jazdnej situácii sa tak stará o najlepší možný pomer medzi dynamikou, trakciou a efektívnosťou. 


K najvýkonnejším pohonom všetkých kolies patrí hnacie ústrojenstvo 4MATIC dodávané tiež pre Triedy C, S a V. Využíva základné rozdelenie hnacieho momentu medzi nápravami v pomere 45 ku 55 percentám. Vďaka výnimočnej technológii a konštrukcii je spôsobilé dosiahnuť vo vozidlách porovnateľnú spotrebu ako pri ich konvenčnom pohone. 


Pre využívanie uvedených aj ďalších verzií systému pohonu všetkých kolies 4MATIC však napriek ich dokonalosti stále platia fyzikálne zákony. Ani najlepší pohon všetkých kolies tak nemôže nahradiť zimné pneumatiky. V konečnom dôsledku mieru bezpečnosti určuje sám vodič. Najmä spôsobom jazdy a jej prispôsobením podmienkam na ceste.