Pohľad neohrozeného dravca

22.02.2015 10:19

Ako je vidieť, automobily značky Peugeot stále v sebe ukrývajú nezameniteľný francúzsky šarm a eleganciu a stále patria medzi dizajnovo najkrajšie autá. Takým je aj nový Peugeot 308 SW, ktorý sa v krátkej verzii môže pýšiť titulom Auto roka 2014. Je to nádherné auto, ktorého každá krivka je dotiahnutá do najmenších detailov a pri pohľade jeho zovňajšok, vaše zmysly razom ožijú. A keď sa slniečko oprie svojími lúčmi o červenú metalízu Rubi, je ťažké takej kráse odolať. Predná časť vás upúta jemne prepracovanou chrómovanou maskou chladiča a nad ňou sa vyníma nezameniteľný znak leva. Vašej pozornosti neuniknú ani športové LED svetlomety s denným svietením s pohľadom neohrozeného dravca, ktorému nič neunikne.

Interiér sa nesie v duchu francúzskej módy, stačí sa len usadiť a hneď ju pocítite. Športové sedadlá sú veľmi pohodlné, výborne tvarované a potiahnuté kvalitnou textíliou MARSTON. Výborná ergonómia rozmazná váš chrbát a bočné vedenie podrží vaše telo pri ostrých zákrutách. Vodič a spolujazdec s vyšším vzrastom ocenia dostatok miesta nad hlavou aj pri no nohách.

Multifunkčný volant stratil na veľkosti, no vďaka hrúbke venca sa pohodlne drží. Budíky majú prehľadnú grafiku a volant nebráni výhľadu pri sledovaní potrebných údajov pri jazde. Čerešničkou na torte je veľká 9,7 palcová obrazovka integrovaná v strednej časti konzoly. Jej jemné ovládanie končekmi prstov citlivo reaguje na každý dotyk a zjednodušuje vodičovi ovládať rôzne nastavenia. Okrem troch zvyšných ovládačov vyzerá stredový panel ako po jarnom upratovaní, čo mi veľmi imponovalo.

 Kufor Peugeotu 308 SW má najpriestrannejší kufor a jeho 610 litrový objem začína konkurovať kráľom medzi kombíkmi, akým jenapríklad Škoda Octavia. Sklopením zadných sedadiel sa objem vyšplhá na 1660 litrov a to je čo povedať!

Čoraz viac automobilky začínajú preferovať trio valcov pod kapotou a tento smer má zatiaľ zelenú. Nová 308-čka ide týmto smerom a vo verzii benzínovej jedna dvojky s turbo a výkonom 110 koní si hanbu nikdy neurobí. Kultivovaný motor tíško priadol a po zošliapnutí plynového pedála až na podlahu razantne vyrazil. Neskrotnému agregátu s malým objemom pomáha klasické turbo a deficit jedného válca ani nepocítite.

Spolupráca s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou je na vysokej úrovni. Obľubuje športovejší štýl, čomu sú prispôsobené krátke a presné dráhy radenia. Nebolo by však na škodu zakomponovať jeden stupeň naviac. Podvozok napriek nízkej svetlosti musíme pochváliť. Všetky nerovnosti našich ciest zvládal s prehľadom a nezaregistrovali sme žiadne naklánanie. Statočne zvládol ostré prejazdy a s profesionálnou ľahkosťou držal stopu. Ešte stále ste si ho nezamilovali?

Tak je najvyšší čas požiadať o testovaciu jazdu, aby ste si ho mohli vyskúšať.

Text a foto: Ľubomír Feckanín

 

Peugeot 308 SW 1,2 Pure Tech  
Zdvihový objem cm3
     1199
Max. výkon v kW (k) pri 1/min      81 (110)/5500
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min       205/1500
Maximálna rýchlosť v km/h        188
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h          13
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km)        6,1/4,0/4,7
Základná cena od            14 990 €

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode