PEUGEOT 308 R HYbrid - kompaktný hatchback s výkonom superauta

20.04.2015 18:04

PEUGEOT 308 si získal od uvedenia na trh viac ako 280 0001 znalcov po celom svete vďaka svojim inovatívnym vlastnostiam v segmente C. Značka pokračuje v nastolenej stratégii internacionalizácie a pri príležitosti autosalónu v Šanghaji uvedie nový PEUGEOT 308 S, ktorý bude vyrábaný a predávaný v Číne.

 

Bez ohľadu na karosériu či motorizáciu je PEUGEOT 308 známy svojimi vynikajúcimi vlastnosťami vďaka všestrannosti platformy EMP2. Na tomto základe vyvinul PEUGEOT Sport novú hybridnú benzínovú pohonnú jednotku plug-in. Výkon 500 koní a pohon štyroch kolies posúvajú hranice športového ducha v segmente a prinášajú skutočne mimoriadny výkon.

PEUGEOT 308 R HYbrid odhaľuje jedinečný výraz svojho interiéru so štyrmi samostatnými sedadlami, ako aj jasné ohraničenie modrej a čiernej.

Benzínový hybrid plug-in s výrazným výkonom

Vývoj modelu PEUGEOT 308 R HYbrid bol zverený tímu PEUGEOT Sport. Išlo o skutočnú výzvu: vytvoriť hyper-výkonnú benzínovú hybridnú pohonnú jednotku plug-in, integrovať ju na platformu EMP2 a stanoviť nové hranice výkonu.

Výsledok zodpovedá výzve: je ohromujúci. S výkonom 500 k a pohonom štyroch kolies PEUGEOT 308 R Hybrid má elektronicky obmedzenú rýchlosť na 250 km/h, z 0 na 100 km/h zrýchli len za 4 sekundy a 1 000 m s pevným štartom zvládne za 22 sekúnd. Napriek tomu sú emisie CO2 len 70 g/km.

 

PEUGEOT 308 R Hybrid je dokonale vyvážené auto, 60% vpredu a 40% vzadu. Má ohnivého ducha s neuveriteľným pomerom hmotnosť/výkon, sotva 3,1 kg/k. PEUGEOT Sport systematicky preveruje svoju technickú odbornosť a svoje umiestnenia v pretekoch, aby správne stanovil vlastnosti súčiastok ako aj ich ideálne umiestnenie. Pohonná jednotka tak združuje tri nezávislé zdroje energie, ktoré poháňajú vozidlo:

 

  • benzínový 4-valec 1,6 L THP 270 S&S je motor s najvyšším špecifickým výkonom na svete pre tento objem valcov,
  • elektromotor s výkonom 85 kW / 115 k, spojený so 6-stupňovou prevodovkou,
  • rovnaký elektromotor na zadnej náprave.

V záujme zabezpečenia vynikajúcich dynamických vlastností je hmotnosť maximálne znížená. Lítium-iónová batéria 3 kWh s vynikajúcim pomerom výkon/kompaktnosť je umiestnená pod zadnými sedadlami na mieste palivovej nádrže. Tá má objem 50 litrov a nachádza sa v batožinovom priestore vedľa zadného elektromotora a dvoch transformátorov. Pri hľadaní dokonalosti inžinieri PEUGEOT Sport prehodnotili návrh spodnej časti nádrže tak, že sa nachádza v tesnej blízkosti technických prvkov. Takto získané milimetre na výške vozidla prispievajú k výkonu.

Vďaka pohonu všetkých kolies sú dynamické vlastnosti auta PEUGEOT 308 R Hybrid mimoriadne, najmä pri výjazde zo zákruty. Brzdový systém je na úrovni výkonu vozidla. Vpredu sú 380 mm vetrané brzdové kotúče zvierané pomocou štyroch piestov a vzadu sú 290 mm kotúče. Avšak nepoužívajú sa počas každého brzdenia.

PEUGEOT Sport vyvinul pohonnú jednotku, ktorá pomocou elektromotorov spomaľuje na celom rozsahu rýchlosti, t. j. od 250 km/h. Tento systém rekuperačného brzdenia je jedna z troch možností nabíjania batérie.

Ďalšia možnosť spočíva v používaní predného elektromotora ako generátora, ktorý je poháňaný benzínovým motorom. A napokon, treťou variantou je rýchle a úplné nabíjanie batérie na termináli a to len za 45 minút.

 

 

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode