Nový trend

10.11.2018 15:00

Moderátor, vloger Matúš Krnčok o svojej práci a auto-moto svete, kde patrí aj značka Seat. Otestoval model Toledo a podelil sa s jeho dojmami, ale nielen s nimi. Ostatné zaujímavosti sa dočítate v našom rozhovore...

Ako moderátor ste boli súčasťou Fun radia, neskôr v rádiu Europa 2 a teraz zrazu internetová televízia Markíza. To je kariérny posun ako sa patrí...

 

Štyri roky Fun rádio, sedem rokov potom Európa 2 a tak som si minulý rok povedal, že to zmením. Veď každý koniec je v podstate nový začiatok a presedlal som na televíziu. Myslím si, že je to prirodzený posun a Markíza mi to umožnila, čo ma teší. Začal som pracovať na live projektoch, mapovať zákulisie zábavných šou ako bolo Lets Dance a tento rok Superstar a Tvoja tvar znie povedome.. Okrem toho stále moderujem eventy na plný uväzok.

 

Ako vznikla vaša relácia tbt, ktorá je naozaj populárna a cesta celebrít až k vrcholu nebýva vždy jednoduchá. Čo by ste o tom niečo prezradili?

 

Moja 10 ročná neter mi povedala, že raz bude slávna ako youtuberka a tak nejako skrsla vo mne myšlienka, že budem spovedať známych ľudí, ako sa dostali k ich vytúženému povolaniu. Čo preto urobili a či to bolo aj náročné. Napríklad známy herec Braňo Deák robil závozníka a nebola tá cesta hneď jednoduchá zo dňa na deň, ale niekedy aj kľukatá. Relácia má aj edukatívny charakter, lebo nabáda mladých ľudí, aby išli za tým, čo si vytýčia a boli vytrvalí.

 

Moderujete rôzne eventy a spomínali ste, že najazdíte okolo 50 tisíc km ročne, čo je úctyhodné číslo, ale v autoškole vás naučili základy jazdenia alebo vám to dala až prax za volantom?

 

Sedel som v modrom Seate Ibiza a inštruktor mi položil kávu na palubovku so slovami, že sa mám pohnúť na jednotke, aby mi nespadla káva a ak spadne, tak odchádzam domov a končím. Myslel som si, že si robí srandu, ale fakt, že sa mi začali triasť ruky, nohy... začala nervozita. Pohol som sa a nevylialo sa. Začal som si veriť, našťastie Ibiza bola dieselová, tak na spojke to už išlo samé, ale najviac zo všetkého je určite prax za volantom, ale dobrý inštruktor vám veľa pomôže na začiatku.

Prvá jazda po autoškole bola na vašom aute alebo požičanom?

 

Na požičanom otcovom starom Ford Escorte a radosť bola veľká, keď som zarobil prvú stovku a hneď som išiel do auta natankovať. Frajerku som už potom nemal za čo pozvať do kina, tak sme museli sedieť v aute, čo malo aj svoje výhody. Potom som vystriedal viacero áut, ale mám rád kombíky kvôli posedu a priestoru.

 

Pamätáte si na prvú nehodu, ktorá sa nezabúda?

 

Ešte som robil vo Fun rádiu, keď na Leškovej ulici do mňa nabúral Boris Kollár na Mercede GLK. Odtrhol mi zadný nárazník, posunul mi kufor a vysunulo sa mi koleso. On na GLK-u mal rozbitú iba hmlovku a okomentoval to slovami: „to bola šupa, čo?!“ Zmohol som sa len na: „dobre Boris, dík.“ Riešilo sa to cez poistnú udalosť a odvtedy som nemal žiadnu inú dopravnú nehodu.

 

Čo slovenskí vodiči na cestách, keď tak šoférujete, čo si všetko na ich jazdných skúsenostiach všímate?

 

Mladý chlapec si našetrí na starý bavorák a cíti sa potom ako král na ceste. Nedávajú smerovky, robia prudké manévre a v poslednej sekunde zbytočne predbiehajú a ohrozujú ostatných vodičov. Najviac neznášam, keď sa mi opierajú o nárazník a vtedy som zlý, že začnem pomaličky brzdiť. Následne podradím a ujdem a neviem, či je to lekcia, alebo moja ješitnosť, tak potom už neriešim gestá a inú posunkovú reč. Nehnevám sa, veď každý už ide svojou trasom, ale je to moja denná prac za volantom.

Jazdili ste niekde v zahraničí, kde to bolo nebezpečné na cestách?

 

Bol som v Keni a jazdili sme Safari po cestách v aute, ale nešoféroval som, ale užíval som si atmosféru národného parku. Vodič auta dostával pokyny cez vysielačku kadiaľ máme ísť, kde sú zvieratá. Zrazu to riadne otočil a ja som stál na streche a užíval IQOS. V tom mi iqoska vyletela ako sme narazil na nejaký hrboľ. Vravím vodičovi Omarovi, že zoskočím z auta a pohľadám IQOS. Neodporúčal mi ten nápad, lebo vraj levy majú radi bielych (smiech). On zoskočil a našiel to, ale prešiel to, takže to bolo nepoužiteľné.

 

Čo netradičné na našich slovenských cestách ste zažili, možno na iný spôosob ako v Keni?

 

Cestu z Rimavskej Soboty do Starého Smokovca som išiel z juhu cez Kokavu a množstvo obcí až na sever. Zažil som brutálne rozbité cesty, tak som si dal pauzu, že podporím lokálnych predajcov čučoriedok a kúpil som 5 - litrový kýbel čučoriedok za dosť veľa peňazí. Rozčarovanie prišlo, keď som si neskoro všimol, že prvé tri centimetre boli čučoriedky a pod nimi už bola len nejaká jarabina. A preto netreba veriť všetkým tým ľuďom popri cestách, lebo to môže dopadnúť všelijako.

 

Spomínali ste, že ste si vyskúšali od importéra Seatu nový model Ateca. Vedeli by ste si také auto predstaviť aj doma v garáži?

 

V prvom rade táto značka ide neustále do popredia a širokou škálov modelov. Je aj športovou značkou a preto si ju kupujú mladí ľudia a tam je vidieť potencionál. Pamätám si, keď prišiel nový Seat Ateca, tak jeden môj kamarát moderátor ma skontaktoval s importérom a mal som možnosť si ju vyskúšať a bol som nadmieru spokojný. Končí mi leasing a rozmýšľam nad nejakým modelom tejto značky, pretože prešli zaujímavou obrodou. Nevylučujem, že by to mohla byť práve Ateca, ktorá ma oslovila.

Spomínali ste, že Seat nastolil nový trend. Videli ste to aj pri testovaní nového Seatu Toledo?

 

Nové Seaty majú niečo do seba a Toledo ma oslovilo hneď ako som ho zbadal. Páčili sa mi ich ostré hrany auta, full Led svetlá vpredu, vzadu, prepracovaný infotainment, množstvo bezpečnostných prvkov a veľký priestor v celom aute aj v kufri. Pri Tolede sa mi páčilo spojenie dizajnu a výkonu za výbornú cenu. To je dosť vyvážené. Predpokladám, že mladí ľudia nezarábajú státisíce, aby si mohli dovoliť kupovať drahé autá, takže tu sa im to spája. Praktický interiér, pohodlné sedenie a skosený volant sa držal dobre. Verzia FR mala červené štepovanie a dodávala autu športový štýl. Dobré sedadlá kombinované čalúnením s kožou bolo praktické. Klavírny lak mám rád a celkovo sa mi tento model páčil. Bol som prekvapený, že to bol len benzínový jednoliter, ktorý má výhodnú poistku a v meste je táto motorizácia postačujúca. Fakt to bolo dobre sprevodované, lebo jednoliter pekne hral s prevodovkou a vzájomne sa dopĺňali. Úžasná fúzia motora a prevodovky. Seat Toledo je pre mladých aktívnych ľudí, samostatne aj rodinne, práve pre ten veľký priestor. Hoci preferujem kombi, nič to nemení na tom, že keby som nemal psíkov, tak idem aj do tejto verzie. :)

 

Text a foto: Alena Chorvátová

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode