Nový športový a elegantný model Ford Kuga prichádza ako najelektrifikovanejšie vozidlo značky Ford a oživuje populárny segment SUV

12.05.2020 10:34

Štýlové a výrazné úplne nové SUV Ford Kuga – najelektrifikovanejší model značky Ford v histórii – sa predstavuje s elegantným novým dizajnom exteriéru s prémiovými rozmermi, zaisťujúcimi väčšiu priestrannosť a pohodlie. Sofistikovaný úplne nový model Kuga Titanium, športová Kuga ST Line a luxusná verzia Kuga Vignale sú v ponuke s radom pokročilých hybridných pohonných jednotiek s najnižšou spotrebou paliva vo svojej triede. V porovnaní s predchádzajúcim modelom sa priemerný dojazd zvýšil až o 28 percent.

  • Úplne nový model Ford Kuga ponúka najelektrifikovanejšie možnosti pohonu v histórii spoločnosti Ford, takže efektivita sa zvyšuje až o takmer 30 percent. Kuga Plug-In Hybrid umožňuje jazdu v čisto elektrickom režime a vodič si môže vybrať si, kedy a ako chce využiť energiu akumulátora, vrátane režimu EV Now.

 

  • Elegantná silueta akoby popierala špičkový priestor a objem dostupný vďaka posuvným sedadlám v druhom rade. Pokročilá architektúra pomohla znížiť hmotnosť až o 80 kg. Konektivita sa zdokonalila vďaka novým funkciám elektrifikovaného vozidla prostredníctvom aplikácie FordPass a modemu FordPass Connect.

 

  • Medzi sofistikované technológie patrí inovatívny asistent BLIS, nová funkcia asistent prejazdu križovatkou 1.0 a 12,3-palcový LCD prístrojový panel typu „true colour“.

 

Do komplexného radu pohonných jednotiek patria verzie Kuga Plug-In Hybrid, Kuga EcoBlue Hybrid (mild hybrid) a Kuga Hybrid (plne hybridný model), spolu s 2,0-litrovým vznetovým motorom Ford EcoBlue, 1,5-litrovým vznetovým motorom Ford EcoBlue a 1,5-litrovým zážihovým motorom Ford EcoBoost, v kombinácii s inteligentnou osemstupňovou automatickou prevodovkou.

 

Úplne nová Kuga ponúka ešte intuitívnejšie pohodlie a funkcie asistencie vodičovi vrátane zabudovaného modemu FordPass Connect, ktorý pomáha majiteľom lepšie ovládať svoj model Kuga Plug-In Hybrid s novými elektrifikovanými funkciami ovládateľnými pomocou aplikácie FordPass. Medzi ďalšie sofistikované technológie bezdrôtová nabíjacia podložka a systém informácií a zábavy Ford SYNC 3 podporovaný centrálnou dotykovou obrazovkou s uhlopriečkou 8 palcov. Prémiový audiosystém B&O prináša vysokokvalitný zvukový zážitok. Nový 12,3-palcový LCD displej na paneli prístrojov s voľnými tvarmi ako novinka v odvetví zobrazuje farby „true colour“, takže informácie sú intuitívnejšie a ľahšie čitateľné.

 

Kuga je najpredávanejšie SUV značky Ford v Európe a po modeloch Fiesta a Focus ide o 3. najpredávanejší model Ford v regióne. Zákazníci si v roku 2019 kúpili 161 400 modelov Kuga, čo je nárast takmer o 5 percent, ktorý prispel k minuloročnému nárastu predaja SUV modelov Ford o viac ako 6 percent.

 

Bezprecedentná rôznorodosť pohonných jednotiek

Spoločnosť Ford sa zaviazala ponúkať elektrifikovanú verziu každého osobného vozidla, ktoré uvedie na trh v Európe. Do konca roku 2021 spoločnosť rozšíri svoje portfólio elektrifikovaných vozidiel v Európe na 18. Úplne nový model Kuga je prvým vozidlom značky Ford, ktoré bude v ponuke s pohonnou jednotkou plug-in hybrid, mild hybrid aj full hybrid.

 

Kuga Plug-In Hybrid: Úplne nová Kuga Plug-In Hybrid ponúka dojazd a slobodu tradičného spaľovacieho motora spolu s účinnosťou a kultivovanosťou elektrického pohonu.

 

Výkonovo rozdelená architektúra kombinuje 2,5-litrový štvorvalcový zážihový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle, elektromotor a generátor a lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 14,4 kWh, takže celkový výkon dosahuje 225 koní. Kuga Plug-In Hybrid má dojazd v čisto elektrickom režime 72 km (podľa NEDC), resp 56 km (podľa WLTP), spotrebu paliva od 1,2 l/100 km (podľa NEDC), resp. od 1,4 l/100 km (podľa WLTP) a emisie CO2 od 26 g/km (podľa NEDC), resp. od 32 g/km (podľa WLTP).

 

Akumulátor je možné nabíjať cez nabíjací konektor v prednom blatníku. Počas jazdy sa automaticky nabíja pomocou technológie rekuperačného nabíjania, pri ktorom sa využíva kinetická energia, ktorá by sa normálne stratila počas brzdenia. Úplné nabitie akumulátora z externého napájacieho zdroja s napätím 230 V bude trvať menej ako 6 hodín.

 

Vodič si môže vybrať, kedy a ako využiť energiu z akumulátora: pomocou režimov EV Auto, EV Now, EV Later a EV Charge. Keď sa akumulátor takmer úplne vybije, Kuga sa automaticky prepne do režimu EV Auto – výkon zážihového motora bude podporovať elektromotor pomocou rekuperovanej energie, čím sa zaistí optimálna spotreba paliva.

 

Kuga EcoBlue Hybrid: Úplne nový model Kuga EcoBlue Hybrid poháňa zdokonalený 2,0-litrový vznetový motor Ford EcoBlue s výkonom 150 koní, ktorý má ešte nižšiu spotrebu paliva. Technológia mild hybrid využíva integrovaný štartér/generátor poháňaný remeňom, ktorý nahradí štandardný alternátor, čo umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie počas spomaľovania vozidla a nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora. Systém BISG funguje aj ako elektromotor, ktorý využíva uloženú energiu na zvýšenie krútiaceho momentu motora pri normálnej jazde a zrýchľovaní, ako aj na chod elektrického príslušenstva vozidla.

 

48-voltový systém taktiež umožňuje, aby technológia automatického vypínania a štartovania motora v novom modeli Kuga fungovala vo viacerých situáciách pre ešte väčšiu úsporu paliva, čo prispieva k emisiám CO2 na úrovni od 111 g/km podľa NEDC (od 132 g/km podľa WLTP) a spotrebe paliva od 4,3 l/100 km podľa NEDC (od 5,0 l/100 km podľa WLTP).

 

Kuga Hybrid: Objednávky budú dostupné neskôr v priebehu tohto roka. Kuga Hybrid využíva samonabíjaciu plnehybridnú pohonnú jednotku, ktorá umožňuje čisto elektrickú jazdu a kombinuje 2,5-litrový zážihový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle, elektromotor, generátor; lítiovo-iónový akumulátor a automatickú prevodovku s funkciou rozdeľovania výkonu, vyvinutú spoločnosťou Ford. Kuga Hybrid bude k dispozícii s pohonom predných kolies a inteligentným pohonom všetkých kolies Ford. Očakávaná spotreba paliva bude na úrovni od 5,6 l/100 km a emisie CO2 od 130 g/km.2

 

Zákazníci, ktorí sa rozhodnú pre úplne nový model Kuga, si môžu vybrať aj zo širokej škály zážihových motorov Ford EcoBoost a vznetových motorov Ford EcoBlue s optimalizovaným výkonom a kultivovanosťou. Pohonné jednotky podporuje systém automatického vypínania a štartovania motora (štandardná výbava), ktorý znižuje prevádzkové náklady, a ďalej šesťstupňová manuálna prevodovka s hladkým radením a nová osemstupňová automatická prevodovka pre bezstarostnú jazdu.

 

Kuga EcoBlue: 2,0 litrový motor EcoBlue s výkonom 190 koní má spotrebu paliva od 4,8 l/100 km podľa NEDC (od 5,9 l/100 km podľa WLTP) a emisie CO2 od 127 g/km podľa NEDC (od 155 g/km podľa WLTP). Integrovaný systém nasávania so zrkadlovými portami pre optimalizované prúdenie vzduchu do motora a turbodúchadlo s nízkou zotrvačnosťou znižujú spotrebu paliva. Systém selektívnej katalytickej redukcie v štandardnej výbave prispieva k zníženiu emisií NOx. Medzi ďalšie inovácie 2,0-litrového motor

1,5-litrový motor Ford EcoBlue má výkon 120 koní a spotrebu paliva na úrovni od 4,2 l/100 km podľa NEDC (od 5,1 l/100 km podľa WLTP) a emisie CO2 od 109 g/km podľa NEDC (od 133 g/km podľa WLTP). Motor využíva tieto inovatívne technológie:

  • recirkulácia nízkotlakových výfukových plynov v kombinácii s vodným chladením stlačeného vzduchu pre efektívnejšie spaľovanie a zníženie emisií,

  • integrované nasávacie potrubie pre optimálne prúdenie vzduchu do motora,

  • turbodúchadlo s nízkym momentom zotrvačnosti pre rýchlejšie a kontrolovateľné reakcie turbodúchadla s materiálmi používanými v raketových motoroch určenými pre vysokoteplotné aplikácie,

  • vysokotlakový systém vstrekovania paliva, ktorý je citlivejší, tichší a precíznejší.

 

Kuga EcoBoost:1,5-litrový motor Ford EcoBoost má výkon 120 a 150 koní a spotrebu paliva na úrovni od 5,5 l/100 km podľa NEDC (od 6,6 l/100 km podľa WLTP) a emisie CO2 od 125 g/km podľa NEDC (od 150 g/km podľa WLTP). Motor ako prvý trojvalec v segmente využíva systém deaktivácie jedného z valcov. Systém dokáže automaticky vypnúť jeden z valcov motora za podmienok, kedy nie je potrebný plný výkon, napríklad pri jazde zotrvačnosťou alebo pri jazde s ľahkou nohou na plyne. Technológia vypínania valca dokáže deaktivovať alebo opätovne aktivovať jeden valec za 14 milisekúnd, čo je 20-krát rýchlejšie než žmurknutie okom – bez kompromisu ohľadne výkonu alebo kultivovanosti.

 

Dostupné sú aj základné technológie EcoBoost vrátane pokročilého prepĺňania turbodúchadlom, vysokotlakového priameho vstrekovania paliva a dvojitého nezávislého variabilného časovania ventilov. Emisie pevných častíc sú obmedzené pomocou technológie filtra pevných častíc, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy. Medzi ďalšie inovácie patria:

  • nová kombinácia vstrekovania paliva do nasávania a priameho vstrekovania paliva zaisťuje vysoký výkon a odozvu spolu s menšou spotrebou paliva, s osobitným znížením spotreby paliva pri ľahkom zaťažení motora,

  • trojvalcová architektúra s nízkym trením, ktorá má prirodzene vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach,

  • integrované výfukové potrubie, ktoré zvyšuje účinnosť, pretože motor dosiahne optimálnu teplotu rýchlejšie, a keďže výfukové plyny musia prekonať kratšiu vzdialenosť medzi valcami a turbodúchadlom, krútiaci moment narastá rýchlejšie,

  • celohliníková konštrukcia pre zníženú hmotnosť.

 

Nová osemstupňová automatická prevodovka Ford s rýchlym radením bola navrhnutá tak, aby ešte viac znižovala spotrebu paliva a zaisťovala plynulý výkon. Prevodovka bude k dispozícii pre 1,5-litrové motory EcoBlue s výkonom 120 koní a 2,0-litrové motory EcoBlue s výkonom 190 koní. Využíva nasledujúce technológie:

  • Adaptívne plánovanie radenia, ktoré vyhodnocuje individuálne štýly jazdy a optimalizuje čas preradenia. Systém dokáže identifikovať jazdu hore a dole kopcom a ostré zákruty, podľa čoho prispôsobuje radenie prevodových stupňov s cieľom zaistiť stabilnejšiu, pútavejšiu a kultivovanejšiu jazdu.

  • Adaptívne riadenie kvality radenia, ktoré vyhodnocuje informácie o vozidle a prostredí, a pomáha tak prispôsobiť tlak spojky pre trvalé a hladké radenie prevodových stupňov. Táto technológia dokáže upraviť plynulosť radenia podľa štýlu jazdy.

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode