Nový Opel Meriva prináša motory novej generácie a rozličné vylepšenia

16.10.2013 08:50

  • SpĺňajúceEuro 6: Nový, zvlášť tichý turbodiesel a tri účinné benzínové motory
  • Príkladný: Motor 1.6 CDTI s výkonom 100 kW (136 k) spotrebuje o 10 percent menej ako jeho predchodca
  • Elegantný zjav: Výrazná chrómovaná maska a chrómované dekoračné prvky, kvalitné svetlá z LED
  • Hodvábna mäkkosť: Nové prevodovky so zvýšenou účinnosťou a zlepšeným ovládacím komfortom
  • Konektivita high tech: SystéminfotainmentuIntelliLink s hlasovým ovládaním
  • Už onedlho: Ceny už v novembri, svetová premiéra a prvé dodávky v januári

Nový Opel Meriva predstavuje kontinuálnu evolúciu pôvodnej koncepcie, vylepšenej novými prvkami. Malý van dostal zmenenú tvár, ktorá obsahuje charakteristické prvky modernizovanej vlajkovej lode Opel Insignia, nedávno predstavenej na frankfurtskom autosalóne. Veľkorysejšie chrómovaná maska chladiča, predné reflektorys novým dizajnom, denné svetlá z LED a združené zadné svetlá z LED vozidlu dodávajú iskrivý vzhľad high tech. Jemné chrómované prvky na karosérii zvýrazňujú typickú lomenú spodnú hranu bočných okien, čím zvyšujú atraktivitu modelu Meriva a zaraďujú ho skupiny automobilov Opel s najmodernejším dizajnom ako sú ADAM, Cascada a Insignia.

 

S novým vzhľadom musia korešpondovať aj prvotriedne motory. Preto model Meriva dostal turbodiesel Opel 1.6 CDTInovej generácie, ktorý nedávno debutoval pod kapotou väčšieho vanu Zafira Tourer. Mimoriadne kultivovaný motor, ktorý je najtichším vo svoje triede, sa montuje vo verzii s výkonom 100kW (136k) a maximálnym krútiacim momentom 320 Nm. Spotrebuje iba 4,4 litra nafty na 100 kilometrov a do ovzdušia emituje 116 gramov CO2 nakilometer.V priebehu roka 2014 ponuku doplnia ďalšie turbodiesle s objemom 1,6 litra s ešte nižšou spotrebou paliva a emisiami CO2.

 

Okrem nového turbodiesla 1.6 CDTI aj všetky benzínové motory a motor modifikovaný na skvapalnený ropný plyn LPG v novom modelovom rade Meriva už spĺňajú budúcu prísnu emisnú normu Euro6. Benzínové motory 1,4 litra s výkonmi 88kW (120k) a 103kW (140k) sa teraz montujú aj v kombinácii s prepracovanou 6-stupňovou automatickou prevodovkou so zníženými trecími stratami. Aj manuálne prevodovky boli prepracované a teraz sa vyznačujú presnejším radením s minimálnou ovládacou silou.

Naftové motory novej generácie spĺňajúce normu Euro 6 s priekopníckymi technológiami

Nový model Meriva dostal motor Opel 1.6 CDTI novej generácie. Tento turbodiesel strednej objemovej triedy, ktorý bol vyvinutý nanovo od základu, debutoval v modelovom rade Zafira Tourer. Motor 1.6 CDTI v modelovom rade Meriva postupne nahradí aktuálne turbodiesle 1.3 CDTI a 1.7 CDTI. Štvorvalec imponuje vysokým výkonom, priaznivou spotrebou paliva a pôsobivou kultúrou behu. No z nového motora Opel neprofituje iba posádka ale aj životné prostredie. Už dnes motor 1.6 CDTI spĺňa budúcu emisnú normu Euro 6, ktorá nadobudne platnosť od v septembra 2015. Spočiatku bude Opel montovať do vanu Merivaverziu 1.6 CDTI s výkonom 100kW (136k). Celohliníkový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva Common-Rail, prepĺňaný turbodúchadlom s variabilnou geometriou VGT (Variable Geometry Turbocharger) pre spontánnu reakciu, dosahuje maximálny krútiaci moment 320 Nm pri otáčkach 2000 min-1. Výkon vyšší o 4,5 kW (6 k) a krútiaci moment o 20 Nm oproti motoru 1.7 CDTI, ktorý nahrádza, prispeli k výraznému zlepšeniu akcelerácie. Opel Meriva 1.6 CDTI zrýchli z pokoja na tempo 100 km/h za 9,1 sekundy oproti pôvodným 9,9 sekundy. No nový motor imponuje aj hodnotami spotreby paliva a emisií CO2vďaka najnižším hodnotám trenia vo svojej triede v oblasti otáčok od  1500 do 2500 min-1. Spotreba paliva je iba 4,4 litra na 100 kilometrov, čomu zodpovedá hodnota emisií CO2116g na kilometer. To predstavuje oproti pôvodnému motoru 1.7 CDTI s výkonom 96 kW (130 k) zlepšenie o 10% (pôvodne 4,9 l/100 km a 129 g/km). V priebehu prvého polroka 2014 budú nasledovať ďalšie verzie motora 1.6 CDTI s ešte nižšou spotrebou paliva a emisiami, ktoré sprístupnia najmodernejšiu technológiu naftového motora širšej skupine zákazníkov.

 

Štvorvalcový turbodiesel je okrem toho na špičke svojej triedy aj z hľadiska kultúry chodu vďaka efektívnemu spaľovaniu zmesi s viacnásobným vstrekovaním paliva počas jedného pracovného taktu, optimalizovanej konštrukcii komponentov a použitiu akustických tlmiacich krytov. Aj pri vysokých otáčkach alebo zaťažení motor udivuje svojim tichým chodom.

 

Benzínové motory spĺňajúce normu Euro 6 a nové prevodovky so zníženým trením

Pre nový Opel Meriva sú k dispozícii aj tri benzínové motory s objemom 1,4 litra. Základná verzia s atmosférickým nasávaním dosahuje výkon 74kW (100 k), dve turbodúchadlom prepĺňané verzie majú výkon 88kW (120 k)a 103kW (140 k). Obidva prepĺňané motory sa teraz na želanie môžu kombinovať s novo vyvinutou 6-stupňovou automatickou prevodovkou, vybavenou funkciou ActiveSelect pre sekvenčné manuálne radenie pohybom voliacej páky. Výrobca predpokladá, že pre túto novú kombináciu benzínový motor + automatická prevodovka sa rozhodne 15-20% zo všetkých zákazníkov. Rovnako ako turbodiesel 1.6 CDTI aj všetky benzínové motory v novom modelovom rade Meriva už teraz spĺňajú budúcu prísnu emisnú normu Euro 6.

 

To isté platí aj pre nový Opel Meriva na skvapalnený ropný plyn LPG. Motor 1.4 Turbo LPG s výkonom 88 kW (120k) redukuje nielen emisie CO2na približne 121g na  kilometer, ale aj takmer na polovicu znižuje náklady na palivo. Plyn LPG je veľmi rozšírený – je dostupný na takmer 30000 čerpacích staniciach v celej Európe.

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode