Nový Ford Mustang vyzerá rýchlejší a jazdí rýchlejšie: športovejší štýl, zdokonalené pohonné jednotky, pokročilé asistenčné technológie pre vodiča

21.03.2018 07:08

Elegantnejší, rýchlejší a technologicky vyspelý nový Ford Mustang prichádza so športovejším dizajnom, sofistikovanými vylepšeniami motora a zavesenia kolies, pokročilými asistenčnými funkciami pre vodiča a ďalšími možnosťami prispôsobenia pre zákazníkov tohto kultového športového vozidla v Európe.

 

  • Nový Ford Mustang ponúka vášnivým fanúšikom tohto kultového vozidla v celej Európe elegantnejší štýl, zdokonalené motory, ostrejšie jazdné vlastnosti a pokročilé asistenčné technológie pre vodiča.

 

  • Športovejší štýl podčiarkujú ostré, jasné LED svetlá, výrazné nové farby exteriéru a voliteľné zliatinové disky kolies. Vo vysokokvalitnom interiéri sú použité jemné materiály a hliníkové ozdobné prvky.

 

  • Zdokonalený 5,0-litrový motor V8 má výkon 450 koní; 10-stupňová automatická prevodovka zlepšuje zrýchlenie a znižuje spotrebu paliva; šesťstupňová manuálna prevodovka prichádza s novou funkciou vyrovnávania otáčok pre hladšie a rýchlejšie podraďovanie.

 

  • Zavesenie kolies MagneRide® a jazdné režimy vrátane vlastného režimu My Mode zdokonaľujú radosť z jazdy. Nový výkonný výfukový systém s aktívnym ventilom prináša inovatívny režim Good Neighbour.

 

  • Medzi pokročilé asistenčné technológie pre vodiča patrí systém detekcie chodcov, asistent pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu a prispôsobiteľný 12-palcový digitálny prístrojový panel.

 

K dispozícii je verzia fastback (so splývavou zadnou časťou) a kabriolet. Okamžite rozpoznateľný mohutný profil modelu Mustang má teraz vylepšenú aerodynamiku a je zdokonalený technológiou LED svetiel. Na výber je 11 výrazných farieb karosérie a nové zliatinové disky kolies.

 

5,0-litrový motor Ford V8 má teraz výkon 450 koní – a v kombinácii s novou 10-stupňovou automatickou prevodovkou Ford dokáže zrýchliť z 0 km/h na 100 km/h za 4,3 sekundy. Šesťstupňová manuálna prevodovka pre Mustang teraz disponuje technológiou vyrovnávania otáčok, ktorá zabezpečí plynulé a rýchlejšie podraďovanie sprevádzané zvukovým efektom výkonného motora.

 

Nepochybne Mustang

Exteriér nového modelu Ford Mustang sa vyznačuje elegantnejším, športovejším vzhľadom, pričom si zachováva okamžite rozpoznateľný charakter vylepšovaný počas viac ako 50 rokov výroby. Profil kapoty je teraz nižší a obsahuje integrované vetracie otvory v kombinácii s prepracovaným dizajnom spodnej časti mriežky chladiča, ktorá mu dodáva ostrejší, agresívnejší výzor a vylepšuje aerodynamiku.

 

V štandardnej výbave európskej verzie modelov Mustang sú ostré, jasné a energeticky úsporné svetlomety, denné svetlá, smerové svetlá a kultové trojrozmerné koncové svetlá s tromi pásmi – teraz všetky s LED technológiou. Dostupné sú aj LED hmlové svetlá. Lemy predných svetlometov boli taktiež upravené, aby odrážali lichobežníkový tvar hornej mriežky chladiča.

 

A vďaka širokej ponuke prvkov na prispôsobenie vozidla môžu európski zákazníci modelu Mustang urobiť ešte výraznejší dojem. K dispozícii sú tri nové, výrazné, dynamické metalické farby – modrá Kona Blue, oranžová Orange Fury a jasnočervená Royal Crimson. Zákazníci, ktorí chcú ešte viac vyniknúť, si môžu zvoliť pretekárske pruhy, ktoré sú k dispozícii buď v bielej alebo čiernej farbe. Nové 19-palcové kované zliatinové disky kolies sú v ponuke v niekoľkých vyhotoveniach, pričom všetky majú jedinečný charakter – vrátane vyhotovenia Nickel, Ebony Black a Polished Aluminium.

 

Z interiéru nového modelu Mustang vyžaruje prvotriedny pocit. Na obložení dverí sa teraz nachádzajú materiály mäkké na dotyk a kľučky dverí sú vyrobené z hliníka. Na stredovej konzole nájdeme nový, ručne šitý mäkký poťah s prešívaním kontrastnej farby, čo navodzuje pocit vyššej dynamiky a luxusu. Lemovanie prístrojového panela je k dispozícii v štyroch nových vyhotoveniach z hliníka.

 

Nové tlačidlo na štartovanie motora začne od okamihu odomknutia dverí pulzovať načerveno, až kým sa neprebudí motor, akoby mal Mustang vlastný tep. Frekvencia 30 úderov za minútu je odkazom na pokojový srdcový tep koňa.

 

Pre celý rad modelov Mustang je k dispozícii interiérový balík s názvom Carbon Sport. Obsahuje výplne dverí a sedadlá čalúnené materiálom Alcantara so semišovým efektom a lemovanie prístrojového panela a hlavicu radiacej páky z uhlíkových vlákien. Pre maximálne pohodlie sú tiež pre celý modelový rad po prvýkrát v ponuke aj kožené vyhrievané a odvetrávané sedadlá a vyhrievaný volant. Zákazníci, ktorí sa rozhodnú pre kožené pretekárske sedadlá Recaro, si môžu vybrať z troch farieb: červená Show Stopper Red, modrá Midnight Blue a biela Ebony.

 

Dokonalý výkon

Vzrušujúci výkon a pôžitok zo zábavnej jazdy sú vštepené v DNA modelu Mustang už od uvedenia prvého modelu na trh v roku 1964. S novými pohonnými jednotkami, podvozkom a technologickými vylepšeniami prinesie nový Mustang doteraz najuspokojujúcejší zážitok z jazdy.

 

5,0-litrový motor Ford V8 bol upravený tak, aby mal vyšší výkon a hranica otáčok je nastavená vyššie než doteraz. Maximálny výkon 450 koní a krútiaci moment 529 Nm je výsledkom zavedenia nového dvojfázového systému vysokotlakového priameho vstrekovania paliva a nízkotlakového vstrekovania paliva do nasávania, čím sa taktiež zvýšil krútiaci moment pri nízkych otáčkach. V kombinácii s 10-stupňovou automatickou prevodovkou je spotreba paliva na úrovni 12,1 l/100 km a emisie CO2 na úrovni 270 g/km.*

 

Úspornejší 2,3-litrový vznetový motor EcoBoost dosahuje výkon 290 koní a krútiaci moment 440 Nm. V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou má vozidlo spotrebu paliva na úrovni 9,0 l/100 km a emisie CO2 na úrovni 199 g/km. Motor ponúka pútavú jazdu s rýchlejšími odozvami vďaka funkcii krátkodobého zvýšenia tlaku turbodúchadla – aktivuje sa pri prudkej akcelerácii, aby mal motor po každom preradení nahor dodatočný výkon.

 

Oba motory môžu byť vybavené novou 10-stupňovou automatickou prevodovkou alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Nová, moderná 10-stupňová automatická prevodovka pre Mustang prešla testami na vzdialenosť viac ako 6 miliónov kilometrov. Vďaka architektúre s nízkym trením a funkcii automatického vypínania a spúšťania motora má vozidlo v porovnaní so šesťstupňovou automatickou prevodovkou nižšiu spotrebu. Optimalizované odstupňovanie prevodových stupňov a široký rozsah prevodových pomerov zase zaisťuje lepšie zrýchlenie.

 

Elektronický riadiaci systém 10-stupňovej automatickej prevodovky umožňuje použiť nastavenie, ktoré optimalizuje výkon v rôznych režimoch jazdy. Adaptívne plánovanie radenia umožňuje prevodovke prispôsobiť sa meniacim sa podmienkam a v každej situácii zvoliť správny prevodový stupeň – od ustálenej jazdy až po preteky. Páčky radenia pod volantom zaisťujú vodičovi maximálnu kontrolu.

 

V súčasnosti sú v ponuke dva nové režimy jazdy, ktoré pomáhajú vodičom nastaviť elektronický stabilizačný systém, reakcie škrtiacej klapky, vzory automatického radenia prevodových stupňov, riadenie a nastavenia výkonného výfukového systému s aktívnym ventilom podľa podmienok počas jazdy. Okrem režimov Normal, Sport, Track a Snow/Wet:

  • sa v režime Drag Strip optimalizuje výkon s cieľom dosiahnuť maximálne zrýchlenie z pokoja a čas na štvrť míle na vyhradených pretekárskych dráhach,

  • režim My Mode umožňuje vodičovi zvoliť si vlastné uprednostňované nastavenia z hľadiska výkonu, dynamiky a zvuku výfuku.

 

Nová technológia výkonného výfukového systému s aktívnym ventilom znamená, že vodič si môže po prvýkrát prispôsobiť intenzitu zvuku výfuku v modeli Mustang podľa svojej nálady a podmienok počas jazdy. Inovatívny režim Good Neighbour možno naprogramovať tak, aby automaticky obmedzoval hluk výfuku podľa vopred naprogramovaných časov počas dňa, aby vodič nerušil susedov, aspoň pri skorom rannom štartovaní legendárneho 5,0-litrového motora V8.

 

 

 

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode