NOVÝ citroën C4 PICASSO : TECHNOSPACE

CITROËN dnes vstupuje do novej etapy predstavovania produktov a predstavuje úplne nový model C4 Picasso, ktorý sa vo Francúzsku začne predávať od júna 2013. Dôkazom motívu Créative Technologie značky CITROËN je prevzatie viacerých technológií zo štúdie Technospace ako napríklad:

  • Jasný a výrazný dizajn s dynamickými líniami a technologicky vyspelými prednými svetlometmi, ktoré dopĺňajú zadné LED svetlomety s 3D efektom. Tie čerpali inšpiráciu z viacerých štúdií značky.
  • Interiér, ktorý sa nesie v duchu apartmánu typu loft s vycibrenými detailami, množstvom svetla na palube a s materiálmi, ktoré zvyšujú pocit kvality. Nový CITROËN C4 Picasso umožňuje cestovanie na najvyššej úrovni a v ponuke bude aj sedadlo Relax s rozšírenou možnosťou opory nôh.
  • Technológie na zvýšenie pohodlia ako napríklad plne dotykové ovládacie rozhranie spojené s 12’’ širokouhlou obrazovkou s vysokým rozlíšením. Na palube sa nachádza aj viacero ďalších inovatívnych riešení na spríjemnenie a uľahčenie cestovania ako napríklad Vision 360*, Park Assist či aktívny tempomat alebo aktívne bezpečnostné pásy.

CITROËN C4 Picasso predstavuje vďaka novej modulárnej podvozkovej platforme skupiny PSA Peugeot Citroën EMP2 (Efficient Modular Platform 2) naozajstný a veľmi výrazný medzigeneračný skok:

  • Prepracované proporcie spájajú kompaktné rozmery (D: 4,43m/Š: 1,83m/V: 1,61 m), prvotriedny vnútorný priestor a rekordný batožinový priestor (537 litrov VDA).
  • Medzigeneračné Zníženie hmotnosti o 140 kg, spojené s výrazne lepšou aerodynamikou (SCx 0,71) a úspornejšími motormi optimalizovanými na nižšiu spotrebu paliva, vrátane verzie, ktorá vypúšťa iba  98 g CO2/km, čo je v danej kategórii rekordná hodnota. Nový model CITROËN C4 Picasso bude zároveň prvým modelom značky využívajúci pohon BlueHDi* zodpovedajúci norme Euro 6, k čomu mu dopomáha zabudovaný modul SCR (selective catalytic reduction - selektívna katalytická redukcia).
  • Nové nastavenie medzi komfortom a jazdnými vlastnosťami vďaka elektrickému posilňovaču riadenia a prepracovanému podvozku zameranému na obratnosť a rýchle reakcie vo všetkých jazdných režimoch.

Nový CITROËN C4 PICASSO zaujme predovšetkým svojím dizajnom. Vplývajú na to predovšetkým možnosti, ktoré sa otvorili vďaka využitiu novej podvozkovej platformy EMP2. Minimalizoval sa predný previs (- 70 mm vpredu), znížilo sa umiestnenie motora a podlahy (v závislosti od motora medzi - 40 mm až - 50 mm; - 20 mm na podlahe) a zväčšil sa rozchod (+ 82 mm vpredu; + 31 mm vzadu). To všetko sa udialo v prospech energickej a presvedčivej dynamiky.

Dizajnér Fréderic Soubirou vytvoril nezameniteľnú bočnú chrómovú líniu v tvare štylizovaného písmena C, čím upriamil pozornosť na bočný profil vozidla. Vytvoril tak novú osobnosť modelu CITROËN C4 Picasso a podčiarkol vnútorný priestor pre pasažierov, ktorým ich vozidlo rozmaznáva tak vpredu ako aj vzadu. Plynulá energia vozidla sa odvíja práve od výrazného profilu a svalnato tvarovaných blatníkov.

 

Predná časť sa nesie v duchu nového dizajnového jazyka značky CITROËN s priznanou časťou motorového priestoru a predstavením nového výraznejšieho tvaru dvojitých šípov s technologickým poňatím. Štíhle denné svetlomety s LED technológiou opticky predlžujú mriežku chladiča a dopĺňajú ich hneď pod nimi umiestnené aerodynamicky tvarované hlavné svetlomety. Originálnu svetelnú stopu a tvár vozidla dopĺňajú hmlové svetlomety.

Zadné svetlomety sa inšpirovali štúdiami Tubik, Survolt a Revolte a s pomocou LED technológie vytvárajú hlboký a futuristický 3D efekt. Zadná časť získala nový dynamický vzhľad aj vďaka veku batožinového priestoru, ktoré opticky zväčšuje mohutnosť a šírku zadnej časti. Po otvorení sprístupňuje široký a jednoduchý prístup do batožinového priestoru.

Nový CITROËN C4 Picasso ponúka najrôznejšie odkladacie priestory, ktoré sú stále dômyselnejšie a praktickejšie rozmiestnené po celom interiéri vozidla. Súčasťou stredovej konzoly je osvetlená priehradka vybavená zásuvkami jack, USB a na 220V. Ideálna na schovanie mobilných telefónov či tabletov, ktoré zároveň zostanú chránené pred neželanými pohľadmi. V modeloch vybavených automatickou prevodovkou bude medzi prednými sedadlami k dispozícii vyberateľná schránka, ktorá sa bude dať použiť na prenášanie osobných vecí. Navyše sa pod prednými sedadlami nachádzajú zásuvky, v paneloch dverí odkladacie priestory a sieťky, na zadnej strane predných sedadiel výklopné stolíky s LED osvetlením a v podlahe pred druhým radom sedadiel praktické a dobre využiteľné odkladacie schránky.

Líder segmentu v oblastiach vypúšťania emisií CO2 a spotreby

CITROËN C4 Picasso je prvým kompaktným vanom s čisto spaľovacím motorom, ktorý vypúšťa menej ako 100 g CO2/km. Podpísal sa pod to motor e-HDi 90 Airdream spojený s novou generáciou 6-stupňovej robotizovanej prevodovky, ktorý vypúšťa iba 98 g CO2/km, čo v danej kategórii zodpovedá rekordne nízkej kombinovanej spotrebe 3,8 l/100 km!

 

Okrem toho sa motorová ponuka pre nový CITROËN C4 Picasso vyznačuje aj ďalšími významnými prvkami:

  •  Všetky naftové motory sú vybavené technológiou Stop & Start (okrem HDi 90 BVM).
  • Najpodstatnejší motor v ponuke e-HDi 115 vylučuje v spojení s prevodovkou ETG6 iba 104 gramy CO2 (105 gramov CO2 s manuálnou prevodovkou) a dosahuje kombinovanú spotrebu 4 l/100 km.
  • Nový CITROËN C4 Picasso bude prvým modelom značky CITROËN, ktorý dostane motor BlueHDi*, zodpovedajúci norme Euro 6: BlueHDi 150 so 110 g CO2/km využíva modul SCR (selective catalytic reduction), technológiu, ktorá mimoriadne účinne odstraňuje zlúčeniny NOx (- 90 %) a vo všetkých jazdných režimoch redukuje emisie CO2.

Šesťstupňová manuálna prevodovka sa dodáva so všetkými naftovými motormi (okrem HDi 90). Okrem toho je v ponuke 6-stupňová robotizovaná prevodovka s vylepšími vlastnosťami: ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds), ktorá sa dodáva s motormi e-HDi 90 a e-HDi 115. Vodičovi dáva možnosť meniť prevody (manuálne alebo automaticky) podľa aktuálnej situácie. Táto prevodovka využíva funkciu sledovania sklonu a optimálnu mapu pohybu akceleračného pedála, čo umožňuje lepšiu dávkovateľnosť pri rozbiehaní a pohodlnejšie jazdné vlastnosti. Taktiež má oveľa jemnejšiu zmenu prevodových stupňov, ktorá závisí od aktuálnych potrieb vodiča na dynamickú alebo komfortnú jazdu. Vďaka upraveným logaritmom radenia prevodov prispieva prevodovka k lepšej spotrebe.

Okrem týchto prevodoviek bude od prvého polroku 2014 k dispozícii aj 6-rýchlostná automatická prevodovka.