Novinka od Hyundai N: elektrický športový špeciál RM20e

06.10.2020 18:50

 

  • Elektrifikované športové vozidlo RM20e Racing Midship je novinkou v portfóliu vysokovýkonných vozidiel značky N

  • RM20e je založený na vývojovej platforme RM pre budúce produkty zna

  • ky N a inšpirovaný elektrifikovaným závodným špeciálom TCR

  • Elektrifikovaný variant RM20e disponuje výkonom 596 kW (810 k) a krútiacim momentom 960 Nm

Spoločnosť Hyundai Motor Company predstavila na medzinárodnej automobilovej výstave 2020 v čínskom Pekingu elektrifikované športové vozidlo RM20e Racing Midship novej generácie. Označenie RM znamená, že pohonná jednotka športového špeciálu s pohonom zadnej nápravy je umiestnená v strede vozidla. Vďaka tomu dosahuje vozidlo výbornú rovnováhu, vysokú obratnosť a vynikajúcu priľnavosť k asfaltu pri všetkých rýchlostiach a jazdných podmienkach. Prototyp RM20e disponuje výkonom 596 kW (810 k) a maximálnym krútiacim momentom 960 Nm.

 

Elektrické športové vozidlá 21. storočia

Vývoj platformy RM začal v roku 2012. Výsledkom boli prototypy RM14, RM15, RM16 a RM19. V roku 2019 bol vyvinutý prvý elektrický závodný automobil Hyundai pre sériu elektrických cestovných automobilov eTCR. Bol ním Veloster N eTCR, ktorý sa predstavil na frankfurtskom autosalóne. Modely RM postupne prešli rozsiahlym testovaním s cieľom overiť pokročilé technológie, sledovať ich efektívne zvýšenie výkonu a vylepšiť ich pre použitie v budúcich modeloch N.

 

Naša nová elektrifikovaná RM20e posúva osvedčenú platformu RM do nového, na životné prostredie zameraného 21. storo

ia. RM20e predstavuje novú revolučnú kapitolu elektrifikovaného výkonu pre sériu Racing Midship a naši technici divízie N naďalej zbierajú cenné poznatky v oblasti dynamiky výkonu s nulovými emisiami,“ hovorí Albert Biermann, prezident a vedúci divízie výskumu a vývoja v spoločnosti Hyundai Motor Group.

 

Z 0 na 100 km/h pod 3 sekundy

Očakáva sa, že RM20e s elektromotorom s výkonom 596 kW (810 koní) a krútiacim momentom 960 Nm bude mať vynikajúce zrýchlenie z nuly na 100 km/h za menej ako tri sekundy a z nuly na 200 km/h za menej ako 10 sekúnd. Popri vysokom výkone, výbornej akcelerácii a vysokej priľnavosti k vozovke patria k benefitom vozidla aj jeho bezemisná prevádzka.

 

Nedávne investície a strategické partnerstvo spoločnosti Hyundai so spoločnosťou Rimac Automobili uľahčili spoločný vývoj prototypov vozidiel na batériový pohon (BEV) aj s pohonom s palivovými článkami (FCEV). Elektrifikovaná platforma RM sa bude naďalej rozvíjať spolu s rastom partnerstva s RIMAC.

 

Prototyp športového vozidla RM20e jasne signalizuje budúce elektrifikované ambície Hyundai pre svoju výkonovú zna

ku N a posúva ju do prestížnej kategórie supervýkonných áut,“ hovorí Thomas Schemera, výkonný viceprezident a vedúci produktovej divízie v spoločnosti Hyundai Motor Group. „Hyundai N zvyšuje srdcový tep vodičov nielen prostredníctvom modelov s výkonnými spaľovacími motormi, ale aj vďaka okamžitému krútiacemu momentu a environmentálnej udržateľnosti spoľahlivých elektrifikovaných motorov. RM20e dokazuje, že ani pri elektrifikovaných modelových variantoch nebude vzrušenie z jazdy chýbať.“

 

Video RM20e si môžete pozrieť tu: https://youtu.be/v8r94vVh5dE

 

Technickú špecifikáciu prototypu RM20e nájdete na https://www.hyundai.news/eu/model-news/the-next-generation-of-hyundai-n-performance/.

 


 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode