Nové Audi A8: Budúcnosť luxusnej triedy

12.07.2017 09:05

Nové Audi A8 prezentuje budúcnosť luxusnej triedy. Vlajková loď značky je vo svojej štvrtej generácii opäť referenciou pre náskok vďaka technike – novými výrazovými prostriedkami dizajnu, inovatívnou koncepciou dotykového ovládania a dôslednou elektrifikáciou pohonu. Okrem toho je Audi A8 ako prvý sériový automobil na svete vyvinutý pre vysoko automatizovanú jazdu. Od roku 2018 Audi postupne prinesie pilotované jazdné funkcie ako pilot pre jazdu v dopravnej zápche, parkovací pilot a garážový pilot.

Celosvetovo je značka Audi známa športovým charakterom, ľahkou konštrukciou a permanentným pohonom všetkých kolies quattro – dizajn nového Audi A8 vyjadruje tieto hodnoty. Vyvážené proporcie rovnomerne zvýrazňujú všetky štyri kolesá. „Svaly“ vytvorené nad lemami blatníkov na bokoch karosérie vizualizujú pohon quattro. Pri pohľade zboku vzpriamená predná časť v kombinácii so zľahka zošikmenou zadnou časťou vytvárajú napätie. Svoju suverenitu vlajková loď demonštruje vo dne i v noci. Vtedy sa uplatnia markantné predné reflektory HD Matrix LED s prídavnými laserovými diaľkovými svetlami ako aj svetelný pás z LED v kombinácii so zadnými svetlami s technológiou OLED. Pri odomknutí a zamknutí vozidla svetlá jedinečnými svetelnými animáciami privítajú vodiča aj sa ním rozlúčia.

Luxusná lóža: interiér

Voľný priestor je zásadným štylistickým prvkom v novom chápaní luxusu. Preto sa A8 vnútri podobá na veľkorysú, priestrannú lóžu. Oproti predchádzajúcej generácii sú obidve verzie karosérie dlhšie. Ponuka prvkov vybavenia a materiálov je široko členená a v každom detaile leží na vysokej manufaktúrnej úrovni – od perforácie poťahov sedadiel až po elektricky ovládané kryty mriežok ventilácie.

Najnoblesnejšie miesto v novej vlajkovej lodi Audi je vzadu vpravo – príplatkové ležadlové sedadlo v A8 L s mnohými možnosťami nastavenia a opierkou nôh. Na tomto mieste si môže pasažier svoje chodidlá nechať zohrievať a masírovať na zadnej strane operadla spolujazdca vo viacerých stupňoch. Zážitok dopĺňajú nové komfortné opierky hlavy. Okrem toho môžu cestujúci na zadných sedadlách mnoho funkcií ako ambientné náladové osvetlenie, nové svetlá na čítanie HD Matrix a masážnu funkciu sedadiel ovládať pomocou vlastného odnímateľného ovládacieho panelu Rear Seat Remote, ktorý má s displejom OLED rozmery ako smartfón a je uložený v stredovej lakťovej opierke. Tento systém umožňuje aj viesť súkromné telefonické hovory.

Mild-hybrid a e-tron: pohon

Nové Audi A8 štartuje s dvoma výrazne vylepšenými turbomotormi V6, jedným 3.0 TDI a jedným 3.0 TFSI. Naftový motor má výkon 210 kW (286 k), benzínový 250 kW (340 k). Dva osemvalce – 4.0 TDI s výkonom 320 kW (435 k) a 4.0 TFSI s výkonom 338 kW (460 k) – budú nasledovať trocha neskôr. Exkluzívnou špičkovú motorizáciu predstavuje benzínový motor W12 s objemom 6,0 litra. (Vozidlá sa ešte nepredávajú. Nemajú ešte typové schválenie k prevádzke a preto nepodliehajú smernici 1999/94/ES. )

Všetkých päť motorov má štartovací generátor RSG, pripojený k motoru drážkovaným remeňom, ktorý je srdcom elektrickej siete s napätím 48 V. Táto technológia mild-hybrid (MHEV, mild hybrid electric vehicle) umožňuje krátkodobú jazdu s vypnutým spaľovacím motorom a komfortný opätovný štart. Okrem toho má rozšírenú funkciu štart-stop a vysoký rekuperačný výkon až do 12 kW. Celkovo tieto konštrukčné opatrenia ďalej znižujú spotrebu beztak efektívnych agregátov – až o 0,7 litra na 100 kilometrov v reálnej premávke.

Neskôr príde Audi A8 L e-tron quattro (Vozidlo sa ešte nepredáva. Nemá ešte typové schválenie k prevádzke a preto nepodlieha smernici 1999/94/ES. ) s výkonným pohonom plug-in hybrid. Benzínový šesťvalec 3.0 TFSI a výkonný elektromotor poskytujú spolu systémový výkon 330 kW (449 k) a systémový maximálny krútiaci moment 700 Nm. Lítiovo-iónová trakčná akumulátorová batéria pri úplnom nabití z vonkajšieho zdroja umožňuje dojazd 50 kilometrov s elektrickým pohonom. Na želanie sa dá nabíjať bezkontaktne pomocou systému Audi Wireless Charging: platňa na podlahe v domácej garáži prenáša elektrickú energiu s výkonom 3,6 kW induktívne na prijímaciu cievku v automobile.

Nové Audi A8 a A8 L sa budú vyrábať v závode Neckarsulm a na nemeckom trhu sa začnú predávať koncom roka 2017. Základná cena A8 je 90.600 eur, A8 L štartuje od 94.100 euro.

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode