NOVÁ VIZUÁLNA IDENTITA DACIA

18.06.2021 13:26

  • Nový míľnik v strategickom pláne Dacia.

  • Prepracovaná vizuálna identita, pre modernú a digitálnu značku, ktoré je stále verná svojej DNA.

  • Nové logo a nový znak – stelesňuje jednoduchosť a robustnosť.

  • Dacia je zelená a predstavuje aj svoju ‘outdoor’ stránku.

  • Úplne nová vizuálna a grafická identita sa bude postupne zavádzať od júna 2021

Dacia od svojho vzniku neustále posúva štandardne nastavené pravidlá. Dnes sa ukazuje v novom, dôraznejšom a autentickejšom svetle. Je to nová kapitola v príbehu Dacia.

NOVÉ AMBÍCIE

Keď Dacia začiatkom roku 2021 oznámila svoju novú stratégiu, uviedla, že sa jedná o začiatok novej kapitoly v jej histórii! Tá sa dnes odráža v novom logu, znaku, farbách… Značka však naďalej zostáva verná svojmu pôvodu. Prvky, ktoré stoja za úspechom značky sú rovnaké. Medzitým však Dacia budí nový dojem, ktorý odráža jej hodnoty: jednoduchosť, autenticita a robustnosť, vždy za férovú cenu.

Denis Le Vot, CEO Dacia, ju opísal ako: "Značka, ktorá definuje to, čo je v automobilovom priemysle nevyhnutné. Značka, ktorá môže byť prístupná aj atraktívna. Jej pozícia na trhu je stále rovnako jedinečná ako v deň, keď začala a v nasledujúcich rokoch bude rásť.“

NOVÁ VIZUÁLNA IDENTITA

Obnovu značky Dacia stelesňuje jej nový logotyp a znak, ktoré odkazujú na výraznú a asertívnu značku.

Tieto dva nové prvky vytvoril tím dizajnérov s túžbou vyjadriť podstatu značky, ktorá sa nesie značkou Dacia od jej počiatkov.

Logotyp, ktorý je ústredným bodom novej vizuálnej identity vyžaruje všadeprítomný pocit robustnosti a stability. Tvar písmen je zámerne rafinovaný - písmená „D“ a „C“ sú navzájom zrkadlovými obrazmi a odrážajú vyvážené a šibalské zmýšľanie značky. Geometrické čiary logotypu dodávajú reťazcu písmen pocit mechanického pohybu. Zároveň sú spolu spojené silným a súdržným spojením. Nový znak Dacia je zmysluplný vizuál, ktorý bude ľahko rozpoznateľný aj z diaľky. Napríklad šípka „D“ v logu priťahuje oko k podstatnému srdcu dizajnu a naznačuje pocit pohybu, ktorý vytvára značka smerom do budúcnosti.

Tieto dva nové vizuálne prvky sú jednoduché a ľahko čitateľné: odrážajú značku vozidiel Dacia, kvalitu, ktorá každý deň slúži miliónom zákazníkov.

Celý grafický dizajn bol zámerne minimalizovaný ako pripomienka, že Dacia je značka zameraná len na to najnutnejšie. Každá jednotlivá časť zapadá do ostatných a vytvára jednotný celok, pričom vytvára nové príležitosti pre ďalší digitálny obsah.

DACIA JE ZELENÁ

Farebná schéma okolo khaki-zelenej farby evokuje blízkosť značky k prírode: silný odkaz pre našich zákazníkov. Farba pripomína aj terén, kde si vozidlá Dacia, napríklad ikonický Duster, príde na svoje.

Rozsah vypĺňajú ďalšie farby:

  • tri zemité farby: tmavá khaki, tehlovočervená, piesková,

  • dve sekundárne farby: svetlá oranžová a zelená, ktoré zavŕšia rad viac “tech” pocitom.

Podstata značky je zakotvená aj v jej novej ikonografii, ktorá symbolizuje potrebu slobody, dobíjanie batérií a návrat k základom. Núti nás sústrediť sa na to, na čom skutočne záleží a zbaviť sa všetkého nadbytočného. Dacia, Tout. Simplement..

ZAVÁDZANIE VO VIACERÝCH KROKOCH

Od júna 2021 bude nová identita Dacia zavedená do komunikačných kanálov značky: stránky špecifické pre značku, reklama, brožúry ...

Od začiatku roka 2022 budú predajne Dacia postupne prechádzať na novú identitu značky. Vozidlá budú mať nové logo a znak od druhej polovice roka 2022.

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode