Nová Insignia vstupuje na slovenský trh - cena už od 20 490 €

23.03.2017 16:53

Práve dnes sa naplno rozbehla výrobná linka hlavného závodu automobilky Opel v nemeckom Russelsheime, a prvé Insignie Grand Sport liftback a Sports Tourer (kombi).

Nová Insignia Sports Tourer začína od 20 490 eur. Na slovenskom trhu sa nová Insignia GS fyzicky objaví v polovici mája, kombíky ST až o mesiac a pól neskôr.

Perfektný vzhľad s oblými líniami, sem tam hrany tak akurát. Inšpirácia vychádzala zo štúdie Opel Monza a naozaj krásne tvary, má dlhú prednú kapotu a krátku zadnú odtrhovú hranu, pretože ide o liftback s veľkými výklopnými zadnými dverami. Za nimi sa skrýva batožinový priestor s objemom 490 až 1450 litrov. 

Podarené tvary zvýrazňujú prepracované proporcie auta. Zatiaľ čo celková dĺžka sa medzigeneračne zmenila minimálne, rázvor narástol o citeľných 92 milimetrov. Previsy sú tým pádom kratšie. Novinka je zároveň o 29 mm nižšia a má o 11 mm širší rozchod kolies. Doplnkový názov Grand Sport, ktorý nová Insignia dostala, je na mieste.

Kombi Sports Tourer sa môže pochváliť rovnakými mierami ako liftback, ale väčším kufrom (560-1665 l). 

Konštruktéri veľmi chceli šoférovi dopriať čo najlepší pocit z jazdy. V aute sedí nižšie a ak siahnete po verzii s pohonom všetkých štyroch kolies, dočkáte sa aktívneho zadného diferenciálu. Nejde však o klasický diferenciál s obmedzenou svornosťou Nahradili ho dve viaclamelové spojky, ktoré priebežne - podľa potreby - prerozdeľujú krútiaci moment medzi pravé a ľavé koleso.

Aby nová Insignia Grand Sport naozaj dobre jazdila, potrebovala ešte jeden dôležitý zákrok - odtučňovaciu kúru a vďaka novej podvozkovej platforme sa konštruktérom podarilo ubrať v priemere 175 kilogramov (v prípade kombi až 200 kg).

V kabíne šetrenie nehrozí, minimálne ak ide o výbavu, lebo vo vnútri sa cítite pohodlne a vnútrorný priestor je veľkorysý. Palubná doska tvarom i usporiadaním pripomína Astru a na rozdiel od menšieho súrodenca však ponúkne zaujímavejší prístrojový panel. Veľký displej uprostred zobrazuje digitálny rýchlomer a údaje palubného počítača. Po stranách sú analógové ukazovatele - otáčkomer, palivomer a teplomer chladiacej kvapaliny.

Dlhý zoznam výbavy zahŕňa 360-stupňové pokrytie okolia auta kamerami, vyhrievané čelné okno, head-up displej, vyhrievané predné i krajné zadné sedadlá či adaptívny tempomat. Adaptívne plne diódové svetlomety dostali novú funkciu - intenzita svetla vnútorných segmentov sa zvyšuje podľa uhla natočenia volantu, aby sa zlepšilo nasvietenie zákruty. Okrem toho ďalšie bodové svetlo zvyšuje dosah diaľkových svetiel až na 400 metrov.

Na pohon slúži úplne nový prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra, naladený na výkon 103 kW (140 k) alebo 121 kW (165 k). Vrcholom je prepĺňaný dvojliter (191 kW/260 k). Naftu spaľuje jedna-šestka CDTI (81 kW/110 k, 100 kW/136 k) a dvojliter (125 kW/170 k).

Alternatívou k štandardne dodávanej šesťstupňovej manuálnej prevodovke je šesťstupňový automat s hydrodynamickým meničom (pre 1,5 Turbo 122 kW a 1,6 CDTI 100 kW). Najsilnejší benzínový motor sa ako jediný dodáva výhradne s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom 4x4.

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode