Nová Honda CRF1000L Africa Twin – modelový rok 2016

24.07.2015 21:09

Honda s potešením oznamuje ďalšie technické údaje modelu CRF1000L Africa Twin, ktorý sa v európskych predajniach značky objaví koncom roka 2015. Podobne ako jeho slávni predchodcovia, aj CRF1000L Africa Twin je dobre pripravená na každé dobrodružstvo. Silnému motoru sekunduje dynamický podvozok pripravený na cestu cez celé kontinenty – po cestách i mimo nich. 

 

Ďalšie podrobnosti o novom cestovnom endure Honda vybavenom celkom novým kompaktným radovým dvojvalcom s objemom 1 000 cm3, výkonom 70 kW a krútiacim momentom 98 Nm.
⦁    Motor upevnený v kompaktnom a ľahkom ráme ponúka mimoriadne vlastnosti pre jazdu v teréne, cestovný komfort i agilnú ovládateľnosť pre každodenné použitie.
⦁    Nová dvojspojková prevodovka DCT, vypínateľný systém ABS a k dispozícii je tiež systém kontroly trakcie HSTC s viacerými režimami pre optimálnu trakciu na ceste i v teréne.
⦁    K dispozícii budú štyri farebné schémy vrátane vyhotovenia CRF Dakar Rally a trikolóry.   
⦁    Prvé štúdiové a vonkajšie fotografie.  
 

Od samého začiatku projektu CRF1000L Africa Twin konštruktéri vzhliadali k jednému motocyklu, ktorý ich neustále udivoval svojou harmóniou praktickosti, rovnováhy a ovládateľnosti na cestách i v teréne – k pôvodnému XRV750 Africa Twin. Ten sa i v konkurencii dnešnej nesmiernej ponuky cestových endúr osvedčil ako vhodný etalón. Nový stroj, ktorý dnes prichádza s menom svojho predchodcu, nemá so starým modelom zhodný ani jeden diel. O to viac však zdedil z jeho esencie a charakteru, vďaka ktorým bol model XRV750 Africa Twin taký skvelý.
Prístup „vydajte sa kamkoľvek“ začína pri motore, ktorý musí podávať rovnako dobré výkony v teréne i pri dlhých cestných presunoch – a samozrejme aj pri všetkých ostatných spôsoboch použitia. Radový dvojvalcový motor v CRF1000L Africa Twin má zdvihový objem 1 000 cm3 a jeho konštrukcia do veľkej miery čerpá zo skúseností značky Honda získaných v motoristickom športe, predovšetkým z pretekárskych strojov CRF250R/450R a CRF450R Rally. Ako príklad je možné uviesť napríklad rovnakú konštrukciu štvorventilovej hlavy Unicam, ktorá prispieva ku kompaktným celkovým rozmerom agregátu. Ľahký odlievaný vačkový hriadeľ, ktorý je vyrobený z rovnakého materiálu ako v CBR1000RR Fireblade, ovláda ventilový rozvod a o zážih zmesi paliva a vzduchu sa v každej spaľovacej komore starajú dve zapaľovacie sviečky.
Vysoký výkon a krútiaci moment s lineárnym priebehom sú zárukou okamžitej odozvy v každých otáčkach – a to so sprievodom uspokojivého charakteristického hlbokého zvuku, ktorý s otáčkami postupne narastá. 270° predsadenie ojnicových čapov dodáva motoru osobitý charakter a zároveň poskytuje jazdcovi vynikajúcu kontrolu nad trakciou zadného kolesa. Elimináciu vibrácií zaisťuje dvojosový primárny vyvažovací hriadeľ.
Nízky motor prispieva k vynikajúcej svetlej výške modelu CRF1000L Africa Twin, ktorá je pri cestovnom endure jedným z dôležitých predpokladov. Dômyselné usporiadanie ďalších súčastí okolo motora vytvára pozitívny dynamický i estetický efekt. Čerpadlo chladiacej kvapaliny je umiestnené v puzdre spojky a spolu s čerpadlom oleja je poháňané vyvažovacím hriadeľom. K zmenšeniu rozmerov motora prispieva aj konštrukcia spodnej časti kľukovej skrine, v ktorej sa hromadí olej a kde sa zároveň nachádza tlakové čerpadlo.
Ľahká šesťstupňová manuálna prevodovka využíva podobný systém radenia ako modely CRF250R/450R poskytujúci jednoduchšie zmeny rýchlostných stupňov.
Šesťstupňová manuálna prevodovka je ľahká a robustná; pre ľahšie zmeny rýchlostných stupňov využíva rovnakú vačku radenia ako modely CRF250R/450R. Pomocná trecia spojka ovláda hnacie ústrojenstvo pri spomaľovaní a podraďovaní. Vďaka nej je ovládanie páky spojky v okamihu radenia vždy hladké a plynulé.
Pri podvozku modelu CRF1000L Africa Twin bol dôraz kladený na tri hlavné atribúty, ktoré boli pre pôvodnú XRV750 charakteristické: vlastnosti v teréne, komfort cestovného stroja a každodenná agilita, vďaka ktorej by bol stroj vhodný aj na každodenné jazdy alebo cesty do práce.
Oceľový dvojitý kolískový rám zaisťuje skvelú rovnováhu medzi stabilitou pri vysokých rýchlostiach – a to aj pri plne naloženom stroji – a prvotriednymi terénnymi schopnosťami, agilitou a rýdzou silou. Centralizácia hmoty – umiestnenie prvkov, ako je napríklad batéria, pri zadnej strane hlavy valcov – prispieva k zníženiu ťažiska stroja.
Inverzná vidlica Showa s dlhým zdvihom je plne nastaviteľná a je vybavená dvoma radiálne umiestnenými štvorpiestovými brzdovými strmeňmi Nissin a 310 mm „vlnovitými“ plávajúcimi kotúčmi. Zadný tlmič Showa disponuje hydraulickou reguláciou predpätia. Podobne ako CRF450R Rally, aj model CRF1000L Africa Twin využíva 21/18-palcové predné/zadné koleso s drôteným výpletom. Ráfiky sú obuté do pneumatík s rozmermi 90/90-21 a 150/70-18.
V súlade s motívom „neobmedzené dobrodružstvo“ je model Africa Twin vybavený minimom kapotáže a vyznačuje sa robustným, ale súčasne ľahkým vyhotovením, ktoré jazdcovi poskytuje ochranu pred poveternostnými vplyvmi, ale zároveň zachováva štíhle a agilné proporcie stroja. Dva predné svetlomety majú charakteristický tvar a výšku sedla je možné nastaviť v rozmedzí 20 mm, a to na 870 mm alebo 850 mm. Objemná palivová nádrž (18,8 litra) v spojení s úsporným motorom umožňuje dojazd vyše 450 km.
Aby sa elektronika stroja dokázala vyrovnať s akýmikoľvek podmienkami na ceste aj v teréne, ponúka systém kontroly trakcie Honda (Selectable Torque Control – HSTC) tri úrovne kontroly. Jazdec navyše môže vypnúť systém ABS* pre zadné koleso.
Model CRF1000L Africa Twin bude k dispozícii v štyroch farebných vyhotoveniach: CRF Rally, trikolóra, strieborná a čierna.
 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode