Nissan GT-R 2017

10.06.2016 10:57

Vozidlo Nissan GT-R 2017, ktoré malo svoju svetovú premiéru na newyorskom autosalóne tento rok v marci, dostalo vzrušujúci nový vzhľad interiéru i exteriéru a dočkalo sa významných vylepšení jazdných vlastností v kľúčových oblastiach, okrem iného vrátane zosilneného podvozka a silnejšieho motora V6 s objemom 3,8 litra s 24 ventilmi a dvomi turbodúchadlami. Nový model GT-R je pohodlnejší než kedykoľvek predtým a sú mu vlastné elegancia a vkus, aké sa v kategórii vysokovýkonných superšportiakov hľadajú len ťažko. Všetky tieto úpravy predstavujú najvýznamnejšie zmeny, ktorými model od svojho uvedenia v roku 2007 prešiel.

 

Exteriér

Nové vozidlo GT-R sa pýši úplne novým vonkajším vzhľadom, ktorý mu prepožičiava nádych vycibreného štýlu – a to pri automobile už aj tak považovanom za jedno z najcharizmatickejších športových vozidiel na trhu. V prednej časti vozidla zaujme prepracovaná kapota, predné nárazníky a svetlomety na denné svietenie. Jedným z najmodernejších dizajnových prvkov dizajnu značky Nissan je nová mriežka chladiča s motívom znaku v matnej chrómovej úprave. Výrazná mriežka chladiča má teraz väčšie rozmery na intenzívnejšie prúdenie vzduchu na chladenie motora bez ďalšieho zvyšovania aerodynamického odporu. Jej rafinovaný tvar plynule prechádza do novej kapoty, ktorá sa vyznačuje zvýšenou konštrukčnou tuhosťou.  Testy preukázali, že nové vyhotovenie kapoty, ktoré principiálne odstraňuje jej deformácie, značne zlepšuje aerodynamické vlastnosti prednej časti vozidla pri vysokých rýchlostiach (nad 200 km/h).

 

Interiér

Nový interiér vozidla Nissan GT-R, vyznačujúci sa dokonalým remeselným spracovaním, poskytuje v porovnaní s akoukoľvek predchádzajúcou verziou dosiaľ nepoznanú mieru pohodlia, luxusu a každodennej praktickej použiteľnosti. Na prvý pohľad je zrejmé, že nová kabína je luxusnejšia a honosnejšia. Nová palubná doska, prekrytá jediným plátom voliteľne dostupnej kože Nappa najvyššej kvality, využíva horizontálne usporiadanie, ktoré pôsobí na pasažierov na predných sedadlách dojmom vysokej stability. Línia vedúca od palubnej dosky k stredovej konzole dodáva vodičovi za volantom pocit prostredia prispôsobeného jeho potrebám. Celkovým výkonnostným parametrom vozidla GT-R zodpovedá i vrstva čalúnenia pod kožou. Čalúnenie obsahuje nový, tenší materiál, čo prispieva k zníženiu celkovej hmotnosti, ale stále si zachováva najvyššiu kvalitu textúry. Dokonalé zošitie kožených prvkov v celej kabíne je dielom majstra čalúnnika.

Operadlá predných sedadiel pri modeloch Premium a Pure s novým tvarovaním polstrovania z polyuretánovej peny pre istejšie držanie trupu ponúkajú teraz vďaka vyššiemu pohodliu a lepšej podpore luxusnejší zážitok z jazdy. Výsledkom je menšie kĺzanie tela pri divokejšej jazde a zníženie únavy na dlhých trasách. Vďaka novej konfigurácii nosných tyčí rámu operadla dokázal konštruktérsky tím znížiť hmotnosť operadiel a zároveň obmedziť miesta prítlaku na trup vodiča a spolujazdca, čo im dovoľuje zaujať pri sedení uvoľnenejšiu pozíciu.

 

TECHNICKÉ PARAMETRE

Motor s dvomi turbodúchadlami

Výkon oceňovaného motora V6 modelu GT-R s objemom 3,8 litra s 24 ventilmi a dvomi turbodúchadlami bol oproti minulému modelu zvýšený o 20 koní. Teraz podáva výkon 419 kW pri 6 800 ot./min, sčasti vďaka zvýšeniu tlaku turbodúchadla a tiež vďaka systému časovania zapaľovania, ktorý je teraz riadený na úrovni jednotlivých valcov – táto technológia bola predtým vyhradená len pre vozidlo GT-R NISMO. Nové zmeny priniesli zvýšenú akceleráciu v strednom pásme otáčok (3 200 ot. / min) a maximálny krútiaci moment dostupný v širšom pásme výkonového spektra. Podobne ako pri vozidle GT-R NISMO bolo navyše vďaka presnejšiemu riadeniu časovania zapaľovania pri jednotlivých valcoch dosiahnuté značné obmedzenie klepania motora (nepresnej detonácie). Výsledné čistejšie a účinnejšie spaľovanie paliva navyše prispelo k zlepšeniu emisných parametrov vozidla.

 

Motor, označovaný skratkou „VR38DETT“, disponuje plazmovo ošetrenými vložkami vývrtov valcov (namiesto liatinových vložiek), ktoré prinášajú nižšie trenie, nižšiu hmotnosť, lepšie chladenie, vyšší výkon a nižšiu spotrebu paliva. Tiež využíva symetrický systém nezávislých nasávacích a výfukových potrubí s vysokovýkonnými dvojitými turbodúchadlami, ďalej sekundárny systém vedenia vzduchu pre lepšie emisné parametre pri studenom štarte, termostaticky riadený systém chladenia oleja, čistiace čerpadlo oleja na udržiavanie prívodu oleja k turbodúchadlám a systém suchej olejovej vane s bočným kropením. Každý motor od začiatku do konca ručne zostavujú v špeciálnej čistej miestnosti dôkladne vyškolení mechanici. Predok motora je osadený hliníkovou doštičkou s menom motorového mechanika tímu TAKUMI.

 

Nový je aj titánový výfukový systém lepšie znášajúci vysoké teploty výfukových plynov z motora. Súčasťou tohto systému je potrubie NACA vyvedené naspodku vozidla tesne pred tlmičom výfuku, ktoré vedie vzduch do sekcie zadného difuzéra a prispieva k chladeniu tlmiča výfuku a odvodu horúceho vzduchu z tejto časti vozidla.

 

Dvojspojková prevodovka

Systém správy radenia bol pri tejto šesťstupňovej sekvenčnej dvojspojkovej prevodovke modernizovaný pre väčšiu uhladenosť a výkon v najrôznejších jazdných situáciách. Keď sa začne vozidlo napríklad pomaly rozbiehať z pokoja, je teraz preradenie medzi prvým a druhým rýchlostným stupňom oveľa plynulejšie než predtým.

Pri predchádzajúcom modeli vozidla GT-R sa pri rozjazde z pokoja s ľahkým plynom znížil krútiaci moment, čo spôsobovalo tak trochu lenivejšiu reakciu. Pri vozidle GT-R 2017 sa v podobnej situácii krútiaci moment motora nezníži, čo zvyšuje plynulosť po počiatočnej akcelerácii, a to i s ľahkým plynom. A to nie je všetko, zvuk výfuku je teraz znateľne tichší pre oveľa príjemnejšiu jazdu pri bežnom každodennom jazdení. Pri jazde s nízkym zaťažením, napríklad v uliciach mesta alebo na parkovisku, dovoľuje zvýšená presnosť ovládacieho člena radenia tichší chod prevodovky.

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode