Na ceste k solídnemu rastu v roku 2023: Dynamický rast elektromobilov a nárast globálneho predaja v 3. štvrťroku

12.10.2023 17:10

 Spoločnosť BMW Group predala v treťom štvrťroku tohto roka 93 931 plne elektrických vozidiel značiek BMW a MINI, čo predstavuje nárast o + 79,6 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Značka BMW v treťom štvrťroku oproti rovnakému obdobiu minulého roka (+ 100,3 %) opäť zdvojnásobila svoje dodávky plne elektrických vozidiel. Spoločnosť tak dokázala pretaviť záujem zákazníkov o plne elektrické produkty do dynamického rastu.

Predaj automobilov spoločnosti BMW Group v treťom štvrťroku vzrástol o 5,8 % 

Dodávky elektromobilov vzrástli v 3. štvrťroku o 79,6 %

Dodávky plne elektrických vozidiel BMW sa opäť zdvojnásobili (+ 100,3 %)

BMW zostáva č. 1 v globálnom prémiovom segmente, stavia na silnej pozícii oproti konkurencii 

Pieter Nota: „Náš predaj plne elektrických vozidiel výrazne prekonal celkový trh elektromobilov za prvých deväť mesiacov.“ 

 

„Predajný úspech v treťom štvrťroku ukazuje, že naši zákazníci oceňujú širokú škálu atraktívnych produktov naprieč všetkými technológiami pohonov. Z vysokého celosvetového dopytu ťažia predovšetkým naše plne elektrické produkty. Vidno to na našom predaji elektromobilov, ktorý v prvých deviatich mesiacoch výrazne prekonal celkový trh s BEV,“ povedal Pieter Nota, člen predstavenstva BMW AG zodpovedný za zákazníka, značky, predaj. „Celkovo sme na ceste k splneniu našich cieľov rastu na rok 2023,“ pokračoval Nota.

 

Spoločnosť BMW Group dodala zákazníkom v treťom štvrťroku spolu 621 699 vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce. To predstavuje medziročný rast o 5,8 %. V treťom štvrťroku spoločnosť pokračovala v budovaní svojej silnej pozície voči konkurencii na hlavných kľúčových trhoch. Od januára do septembra sa predaj vozidiel spoločnosti BMW Group vyšplhal na 1 836 563 kusov (+ 5,1 %).

 

Spoločnosť už v auguste oznámila očakávanie solídneho rastu dodávok za celý rok 2023 (predtým mierny rast). Medzi hnacie sily rastu patria modely z vyššieho cenového segmentu, ako aj plne elektrické vozidlá – pričom sa predpokladá, že elektromobily budú v roku 2023 predstavovať 15 % celkového predaja vozidiel.

 

Značka BMW zostáva jednotkou v globálnom prémiovom segmente

V treťom štvrťroku dodala značka BMW zákazníkom na celom svete 549 941 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 6,2 %. Vďaka svojej atraktívnej modelovej ponuke ťaží z vysokého dopytu a zostáva jednotkou v globálnom prémiovom segmente.

 

Značka BMW hlási obzvlášť silný dopyt po svojich plne elektrických vozidlách. V treťom štvrťroku sa dodávky elektromobilov v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka opäť zdvojnásobili (+ 100,3 %) na 83 211 kusov. Od januára do septembra si zákazníci prevzali 217 138 plne elektrických vozidiel značky BMW.

 

Obzvlášť populárne sú modely BMW radu 4 a najmä plne elektrické BMW i4*, pričom veľmi žiadané sú aj BMW iX1* a X1. Rast predaja podporujú aj modely z vyššieho cenového segmentu, ako napríklad rad 7, vynovené BMW X7 a modely BMW X5 a BMW X6.

 

Okrem toho spoločnosť dostáva veľmi pozitívne ohlasy zákazníkov na nové BMW radu 5 a najmä na plne elektrický model BMW i5*. „S uvedením nového modelu BMW i5 budeme mať na trhu ďalšie atraktívne plne elektrické vozidlo, ktoré ešte viac urýchli nábeh elektromobility. Nové objednávky už odrážajú vysokú mieru nadšenia našich zákazníkov z tohto nového modelu,“ vysvetlil Nota. S uvedením modelu BMW i5 na trh bude mať spoločnosť BMW Group plne elektrickú verziu vo všetkých svojich kľúčových segmentoch.

 

Príbeh úspechu divízie BMW M pokračuje aj v treťom štvrťroku

Divízia BMW M so 48 978 predanými kusmi vozidiel po celom svete v treťom štvrťroku, čo predstavuje medziročný nárast o + 13,2 %, opäť preukázala svoju silu v ziskových segmentoch vysoko výkonných a výkonných vozidiel. Predaje podporilo aj predstavenie nového modelu BMW XM* len pred šiestimi mesiacmi. Po júlovom spustení výroby sú modely BMW i7 M70* a i5 M60* najnovšími členmi rodiny M, ktoré kombinujú plne elektrifikovaný pohon M Power s najvyššou úrovňou elegancie, luxusu a pohodlia. Divízia M GmbH sa preto s dôverou pozerá na posledný štvrťrok 2023 a smeruje k ďalšiemu rekordnému roku.

 

Značka MINI uvádza na trh nové modely na ceste k plne elektrickej ponuke

Značka MINI dodala v treťom štvrťroku zákazníkom na celom svete 70 384 (+ 2,6 %) vozidiel. K veľkej popularite vozidiel značky MINI prispievajú najnovšie limitované edície vozidiel MINI v podobe modelov MINI John Cooper Works 1to6 Edition a MINI Clubman Final Edition, pričom obe sa vyznačujú exkluzívnym dizajnom a prvkami výbavy. Automobilka MINI predala od júla do septembra 10 720 plne elektrických vozidiel MINI Cooper SE* a MINI Cooper SE Cabrio (- 0,4 %). S nedávno predstaveným novým elektrickým modelom MINI Cooper a blížiacim sa uvedením elektrického vozidla MINI Countryman v roku 2024 pokračuje značka MINI v napredovaní na svojej ceste k plne elektrickému modelovému radu.

 
 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode