Môj prvý krok k značke BMW a elektromobilite

07.05.2022 11:01

Sympatický spravodajca a moderátor Alfonz Šuran pre časopis Auto a žena prezradil, prečo menil moderátorsku prácu, prečo musel robiť vodičák na druhýkrát. Ako sa stal vyznávačom elektromobility a čím ho upútalo jeho prvé BMW i3. Redakčne si vyskúšal nový model BMW X4 220d a jeho dojmy vás čakajú vo videách.

 

Po 19 rokoch  v TA3 si dostal zaujímavú pracovnú ponuku, ktorá sa neodmieta. Bolo to asi ťažké rozhodovanie odísť, ale naopak svojím spôsobom to bola určitá výzva?

 

Určite áno, pretože po tak dlhom pôsobení v TA3 to bolo ťažké odísť a opustiť skvelých kolegov a všetko, čo už stálo na pevných základoch, ale nová výzva od RTVS ma zlákala. Predtým, ako som prišiel, tak už začala vysielať 24 - RTVS, ktorá neustále informuje ľudí, ktorí chcú dostávať nové informácie počas celého dňa. Byť pri tom, keď sa buduje niečo nové, tak to sa nevyskytne každý deň. Teraz sa snažíme s kolegami vytvoriť novú programovú štruktúru a postaviť bloky tak, aby, keď si ráno zapnete 24 - RTVS, tak až do večera ste dostávali prúd informácíí, čo sa všetko deje, ale aj trochu športu, zábavy vrátane kultúry, ale aj ekonomiky.

 

Od smiechu by som sa asi aj ja popukala…:) Obráťme list a pospomínaj na tvoje začiatky za volantom?

 

Už počas základnej vojenskej služby som si robil vodičák aj na nákladné autá a v bratislavských uliciach jazdiť vetrieskou od semafóru k semafóru bolo dosť náročné. Snažil som sa dodržiavať dopravné predpisy na 100 %, tak som sa blížil k ružinovskému semafóru a zasvietila oranžová, v tom som zabrzdil som a príslušník VB skončil na čelnom skle. Skúšku som si samozrejme zopakoval. Odhadnúť medzi osobným a nákladným autom v pedáloch bolo trošku problematické.  Príslušníka VB som nahneval a nechal ma skúšky zopakovať, ale potom to už bolo jednoduché.

 

V mladosti jazdíme trošku divokejšie a postupne vekom sa upokojíme. Je ten scenár podobný aj v tvojom šoférskom živote?

 

Určite som odstupom rokov aj ja zmenil svoj štýl jazdenia a zbytočne by už neriskujem. Vtedy som chcel všetko rýchlo stihnúť, ale to sa bohužiaľ nedá. Spomínami na svoje prvé auto Fiat UNO a 90-te roky, ktoré boli plné zážitkov. Na diaľnici som dostal aquaplaining, keďsom sa ponáhľal na poradu, ktorá mala byť o 14-tej hodine a za normálnych okolnosti by som to stihol stovkou, ale začalo tak pršať, že nebolo vidieť na krok. Auto začalo byť neovládateľné, pneumatiky sa dostali mimo pruhu a le našťastie som mohol pokračovať. Potom som sa zamyslel, že takto v budúcnosti už jazdiť rýchlo nebudem a tak sa aj stalo. Niekedy mám až taký rešpekt, že to až preháňam. 

 

Viem, že si vyznávačom elektrických áut a jazdíš na prémiovej značke. Kedy si sa prvýkrát stretol so značkou BMW?

 

V detstve som mal taký angličák a neskôr som si kúpil svoje prvé elektrické BMW i3 s menšou batériou. Bol to taký môj prvý krok k značke BMW a elektromobilite. Odvtedy som to neopustil a zotrval som pri tom, pretože elektrické autá sú rýchle, spoľahlivé, nemusia chodiť do servisu, majú extrémne nízke náklady, pomaly blížiace sa k nule. 1,50  eur na 100 km pri normálne jazde je výborný údaj a 33 kW batéria stačí na 250 km v lete a 150 km v zime. Bývam mimo Bratislavy a ak idem na lyžovačku do hôr, tak sa  zastavím auto nabiť. Doma si to nabíjam vo fotovoltickej elektrárni, ktorá mi vyrobí elektrinu a ja tým nabijem auto. 

 

Naozaj ti elektráreň vyrobí dosť elektriny, aby si prešiel okolo 150 - 200 km?

 

 

Elektráreň vyrobí dosť elektriny, aby som prešiel tých 200 km. Málokto to doma má a som rád, že som sa rozhodol takto využiť slnečnú energiu na dobitie auta. Vďaka médiam, v ktorých robím som veľa pochopil, ktorým smerom sa svet uberá, aké sú trendy a čo mám urobiť vo svojom živote, aby som predbehol ostatných. Nemať doma solárnu elektráreň je chyba, pretože tá cena elektriny pôjde hore. Kedysi jeden panel stál okolo sto eur a je to už oveľa drahšie. Dnes viacerí volia elektrické autá a som rád, že som sa aj ja tak rozhodol.

 

Všimol si si pri testovaní BMW X4 niečo zvláštne?!

 

V poslednom čase je trendom, że vzadu nie je zadý stierač a všetko je ponechané na tom, že prúd vzduchu, ktorý ide zo strechy, odtlačí tie kvapky vody mimo skla a tým zostane suché, lenže ten zadný stierač neslúži len na to, aby zotrel vodu, veď ak mi napadne na auto sneh, tak si to viem zotrieť práve tými stieračmi. Mne to tam naozaj chýba, ale možno som len konzervatívny. :)

 

Text, foto a video: Alena Chorvátová

 

Späť

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode