MITSUBISHI OUTLANDER PHEV ÚSPEŠNE ABSOLVOVAL AUSTRALASIAN SAFARI 2014

30.09.2014 09:21

Plug-in hybridné SUV opäť dokazuje svoju odolnosť

v ďalších náročných off-roadových pretekoch

S technickou podporou Mitsubishi Motors Corporation (MMC) vstúpil Tím Mitsubishi Ralliart Austrália*1 (TMR Austrália) s plug-in hybridným špeciálom Mitsubishi Outlander PHEV do cross-country pretekov Australasian Safari 2014*2, ktoré sa uskutočnili v Západnej Austrálii v dňoch 19. – 27. septembra 2014. Závodný špeciál Tímu TMR Austrália prekročil cieľovú čiaru po absolvovaní 3 529 km dlhej vyčerpávajúcej trate v celkovom čase 57 hodín 49 minút 14 sekúnd a obsadil tak celkovo 19. miesto. Outlander PHEV mal počas pretekov dve nehody, raz v 4. etape (24. septembra) a druhý krát v 6. etape (26. septembra), čo viedlo k poklesu v jeho celkovom umiestnení. Tento výkon, ktorý Outlander PHEV podal v púštnej oblasti Západnej Austrálie, je však dôkazom jeho vynikajúcich schopností prejsť každým terénom vďaka pohonnému ústrojenstvu s dvomi elektromotormi Twin Motor 4WD a systému riadenia pohonu všetkých kolies S-AWC (Super All-Wheel Control), ako aj dôkazom toho, že vlastný plug-in hybridný elektrický systém spoločnosti Mitsubishi Motors Corporation (MMC) je viac než schopný odolať náročným cestným podmienkam, ktoré absolvoval počas rally.

Pretekársky špeciál Outlander PHEV

Závodný špeciál Outlander PHEV, ktorý súťažil v triede sériovo vyrábaných hybridných vozidiel A1.6, bol skonštruovaný tak, aby spĺňal špecifikácie FIA, len s drobnými úpravami pre väčšiu odolnosť a bezpečnosť. Tieto zahŕňali klietku a úpravu palivovej nádrže, v súlade s bezpečnostnými predpismi, ako aj použitie nápravy upravenej pre podmienky súťaže, pneumatiky, brzdové doštičky a ochranný kryt podvozka. Pre pohon bol použitý rovnaký plug-in hybridný elektrický systém a systém riadenia pohonu všetkých kolies S-AWC, akým sa vyznačuje sériovo vyrábaný model.

 

Zhrnutie výsledkov

Outlander PHEV, ktorý sa začal v Austrálii predávať iba od apríla tohto roka, vzbudil počas slávnostného štartu v piatok 19.septembra v prvý deň súťaže veľký záujem ako jediné plug-in hybridné vozidlo súťažiace v rally. Už počas prológu v rámci druhého dňa sa umiestnil na vynikajúcom 15. mieste spomedzi 26 vozidiel súťažiacich v triede automobilov. Keď sa rozbehli samotné preteky Australasian Safari na ďalší deň 21. septembra, Outlander PHEV ukázal svoje schopnosti, kde s pomocou systému s pohonom všetkých kolies a dvoch elektromotorov (Twin Motor 4WD) úspešne zdolal nespevnený povrch trate, pričom zároveň ukladal prebytočnú elektrickú energiu vďaka využitiu funkcie rekuperácie energie na rovnom povrchu. Outlander PHEV skončil 21. septembra v 1. etape celkovo na 17. mieste, na trati kombinujúcej vysokorýchlostné úseky, veľmi drsné a hrboľaté povrchy, ako aj piesočné úseky  pripomínajúce púšť. V 2. etape 22. septembra si polepšil o jednu priečku, keď skončil celkovo na 16. mieste a v 3. etape nasledujúci deň už poskočil na celkovo 13. miesto vďaka tomu, že sa mu podarilo minimalizovať časovú stratu po tom, čo prerazil tri pneumatiky. Avšak v 4. etape 24. septembra, kedy Outlander PHEV rozbil skriňu prevodovky, keď dostal veľkú ranu v priebehu rýchlostnej skúšky v druhej polovici 4. etapy 24. septembra. Toto prinútilo Tím Mitsubishi Ralliart Austrália na nasledujúci deň odstúpiť z 5.etapy, za čo dostal trestný čas 16 hodín 50 minút a tým klesol na celkové 17. miesto. V 6. etape 26. septembra Outlander PHEV narazil na ďalší problém, pretože utrpel vážne poškodenie ľavej strany zavesenia náprav, keď sa snažil predbehnúť pomalších pretekárov, čo viedlo k dočasnému zastaveniu vozidla pre účely jeho opravy. Trest 16 hodín 42 minút spôsobil prepad Outlandera PHEV na 20. miesto, avšak keďže Outlander PHEV bravúrne dokončil 7. finálnu etapu s druhým najlepším časom na tomto úseku, v pretekoch obsadil celkovo na 19. priečku.

Späť

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode