Mestské približovadlo
01.12.2024 17:07
Kia Picanto. Auto z pomaly vzácneho segmentu – malé mestské hatchbacky. V dnešnej dobe, kedy sú v kurze väčšie SUV, pôsobí tento model pomaly ako exot. Je to typické mestské auto, ktoré sa vďaka svojim rozmerom obratne presúva po uličkách a nemá žiadny problém zaparkovať takmer hocikde. Kontakt s vozovkou zabezpečovali v našej verzii GT-Line 16-palcové disky. Pneumatiky s nízkymi profilom zapríčinili akurát že boli cítiť nerovnosti, ale inak sa auto správalo prekvapivo stabilne.
Vodičovi je, ako sme už v Kii zvyknutí, viacero asistenčných systémov. Tu by som opomenul trochu neposedný asistent diaľkových svetiel, ktorý reaguje neskoro na oproti idúce vozidlá. A keďže Picanto nemá adaptívne svetlomety a režim diaľkových svetiel dosť osvetlí okolie, tak aj chápem diskomfort oproti idúcich vodičov. Po facelifte dostalo Picanto futuristický dizajn, tak pri pohľade na robustný predok vám vôbec nepríde, že sa jedná o 3,6 metrové malé mestské vozidielko. Rázvor má niečo cez 2,6 metra.
Aj napriek týmto kompaktnejším rozmerom je vo vnútri dostatok miesta pre cestujúcich vpredu. Naproti tomu ak tvoria posádku vzadu dospeláci, tak pocítia menej priestoru pre nohy. Ale napriek tomu sa na kratšie trasy zmestí do auta 5 cestujúcich. Batožinový priestor o objeme 255 litrov stačí akurát na nákupné tašky. Pozitívom je vyšší posed a aj napriek menším rozmerom je nastupovanie a vystupovanie pohodlné. Auto poháňal atmosférický 1,2-litrový motor, ktorý stačil do mesta a aj na okresky, ale na druhej strane, na diaľnici sa trochu trápil. Ani počas jazdy sa netreba báť ho vytočiť do vyšších otáčok, aby sa dal využiť naplno jeho potenciál. Auto je dobre odhlučnené, tak cestujúci nebudú počuť žiaden hluk. Spotreba sa pohybovala na hranici 6 litrov, čo je na väčšinou mestskú jazdu dobrý údaj. Plasty sú tvrdšie a celkovo je vnútri cítiť, že sa jedná o vozidlo nižšej triedy, aj keď cena (od 14490€) je trochu vyššia. Zato je vodičovi k dispozícii plne digitálny kokpit už od základnej verzie a aj po meste sa dá s autom užiť si kopec zábavy.
Kia Picanto 1,2 Dpi GT-Line |
|
Zdvihový objem cm3 |
1197 |
Max. výkon v kW pri 1/min |
58/6000 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min |
79/4200 |
Objem batožinového priestoru dm³ |
255/1010 |
Zrýchlenie 0-100 km/h |
13,1 |
Priemerná spotreba (l/100 km) |
5,9 |
Cena testovaného modelu |
17890,- |
Text: Martin Solár
Foto: Alena Chorvátová