Maxiskúter na cesty

26.09.2021 10:00

Honda predstavila model Forza v roku 2020. Radí sa, síce, do skupiny skútrov, ale  jej vlastnosti hovoria niečo úplne iné. Ak sa na ňu človek díva zboku, tak posed je, síce, ako na skútri, ale vpredu nie je toľko plastu, čiže kolená má odokryté. Netreba sa nechať pomýliť, lebo dizajnovo je navrhnutá tak, že stále chráni vodiča pred prúdením vzduchu. Spätné zrkadlá sú uchytené na dlhších držiakoch a smerovky stále svietia pri naštartovanej motorke, čo môže pomýliť ostatných vodičov. Celkovo pohľad spredu pôsobí, že to je skôr mohutná turistická motorka a nie skúter. 

Predné Full LED-svetlá svietia v dvoch režimoch, buď ako denné svietenie alebo klasický režim zapnutých reflektorov. Jedinú vec, ktorú by som odporučil dokúpiť, je kryt rukovätí, potom by už ochrana pred vetrom bola kompletná, keďže je motorka štandardne vybavená predným veľkým štítom. Obutá je vpredu na 17 a vzadu na 15 palcových kolesách, tým pádom je stabilita na ceste zaručená a dostávame sa k jazdným vlastnostiam. Hmotnosť je 235 kg, ale veľmi dobre a ľahko sa ovláda, či už pri rozbiehaní, manévrovaní v serpentínach a brzdy ma milo prekvapili svojím účinkom. 

 

Nádrž je umiestnená dolu pod sedadlom, čo tiež znižuje ťažisko, a zároveň zvyšuje stabilitu. Jediný nedostatok je v jej objeme, keď pri svižnejšej jazde treba častejšie chodiť tankovať. Prevodovka je už známa dvojspojková automatická DCT, radí pekne plynulo, len sem tam pri už spomenutej svižnej jazde trhne pri preraďovaní. Pri rozbiehaní si treba dávať pozor s narábaním plynu, lebo sa ľahko stane, že zadné koleso má tendenciu strácať trakciu. Inak v zákrutách drží pekne a nie je sa čoho báť. 

 

Náš testovaný stroj bol vybavený zadným kufrom, tzv. „Topcase“ ktorý sa dá objednať priamo cez Honda príslušenstvo a teda nie je potrebný ďalší kľúč, zámok vám priamo zosynchronizujú so Smart kľúčom. Okrem zadného kufra sa dajú doobjednať aj bočné kufre a stále máme k dispozícii veľkorysý odkladací priestor priamo pod sedadlom. Vizuálne komunikuje motorka s vodičom cez 5-palcový farebný TFT displej. 

Ponúka niekoľko režimov zobrazenia a cez ovládače, na ktoré si už v Honde treba klasicky privyknúť, sa dajú meniť aj jazdné režimy. Jas sa dá upraviť manuálne alebo sa automaticky zmení pri zotmení na nočný režim, takže nehrozí osvetlenie a ani neprekáže pri nočnej jazde. 

Na záver by som dodal, že ja by som Forzu 750 viac využíval mimo mesta, pretože svojimi rozmermi a jazdnými vlastnosťami sa hodí viac na výlety ako do mesta.

Honda Forza 750

 

Zdvihový objem cm3

745

Max. výkon v kW (k) pri 1/min

43,1 () / 6250

Max krútiaci moment v Nm pri 1/min

69/6250

Kapacita nádrže l

13,2

Výška sedadla mm

790

Priemerná spotreba (l/100 km)

3,6

Cena modelu

3399,-

Text, foto: Martin Solár

Video: Alena Chorvátová

Honda predstavila model Forza v roku 2020. Radí sa, síce, do skupiny skútrov, ale  jej vlastnosti hovoria niečo úplne iné. Ak sa na ňu človek díva zboku, tak posed je, síce, ako na skútri, ale vpredu nie je toľko plastu, čiže kolená má odokryté. Netreba sa nechať pomýliť, lebo dizajnovo je navrhnutá tak, že stále chráni vodiča pred prúdením vzduchu. Spätné zrkadlá sú uchytené na dlhších držiakoch a smerovky stále svietia pri naštartovanej motorke, čo môže pomýliť ostatných vodičov. Celkovo pohľad spredu pôsobí, že to je skôr mohutná turistická motorka a nie skúter. 

Predné Full LED-svetlá svietia v dvoch režimoch, buď ako denné svietenie alebo klasický režim zapnutých reflektorov. Jedinú vec, ktorú by som odporučil dokúpiť, je kryt rukovätí, potom by už ochrana pred vetrom bola kompletná, keďže je motorka štandardne vybavená predným veľkým štítom. Obutá je vpredu na 17 a vzadu na 15 palcových kolesách, tým pádom je stabilita na ceste zaručená a dostávame sa k jazdným vlastnostiam. Hmotnosť je 235 kg, ale veľmi dobre a ľahko sa ovláda, či už pri rozbiehaní, manévrovaní v serpentínach a brzdy ma milo prekvapili svojím účinkom. 

Nádrž je umiestnená dolu pod sedadlom, čo tiež znižuje ťažisko, a zároveň zvyšuje stabilitu. Jediný nedostatok je v jej objeme, keď pri svižnejšej jazde treba častejšie chodiť tankovať. Prevodovka je už známa dvojspojková automatická DCT, radí pekne plynulo, len sem tam pri už spomenutej svižnej jazde trhne pri preraďovaní. Pri rozbiehaní si treba dávať pozor s narábaním plynu, lebo sa ľahko stane, že zadné koleso má tendenciu strácať trakciu. Inak v zákrutách drží pekne a nie je sa čoho báť. 

Náš testovaný stroj bol vybavený zadným kufrom, tzv. „Topcase“ ktorý sa dá objednať priamo cez Honda príslušenstvo a teda nie je potrebný ďalší kľúč, zámok vám priamo zosynchronizujú so Smart kľúčom. Okrem zadného kufra sa dajú doobjednať aj bočné kufre a stále máme k dispozícii veľkorysý odkladací priestor priamo pod sedadlom. Vizuálne komunikuje motorka s vodičom cez 5-palcový farebný TFT displej. Ponúka niekoľko režimov zobrazenia a cez ovládače, na ktoré si už v Honde treba klasicky privyknúť, sa dajú meniť aj jazdné režimy. Jas sa dá upraviť manuálne alebo sa automaticky zmení pri zotmení na nočný režim, takže nehrozí osvetlenie a ani neprekáže pri nočnej jazde. 

Na záver by som dodal, že ja by som Forzu 750 viac využíval mimo mesta, pretože svojimi rozmermi a jazdnými vlastnosťami sa hodí viac na výlety ako do mesta.

 

Honda Forza 750

 

Zdvihový objem cm3

745

Max. výkon v kW (k) pri 1/min

43,1 () / 6250

Max krútiaci moment v Nm pri 1/min

69/6250

Kapacita nádrže l

13,2

Výška sedadla mm

790

Priemerná spotreba (l/100 km)

3,6

Cena modelu

3399,-

Text, foto: Martin Solár

Video: Alena Chorvátová

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode