Mám rád dobré autá, ale najviac veterány

Pre časopis Auto a žena sme vyspovedali operného speváka Martina Gyimesiho, ktorý priniesol dobrú náladu a porozprával veľa zážitkov z jeho auto-moto sveta. Má rád veterány, jazdí na elektrickej kolobežke a s nami otestoval nový model Subaru Outback. 

 

 

 

Členom SND si bol deväť rokov a teraz ti viac vyhovuje byť na voľnej nohe?

 

Je to tak, že to prišlo a odišiel som z trvalého angažmá zo SND, ale stále tam hosťujem a budem spievať budúci rok v novom predstavení Madam Buterfly. Dlhé roky pôsobím v Ostravskej opere, ako aj v Banskej Bystrici, kde ma môžete vidieť v troch tituloch. Boli aj ponuky zo zahraničia, ale som taký lokal patriot a chcem viac pôsobiť doma na Slovensku a v Českej republike. Prijal som jednu ponuku z Rakúska a spieval som v Eisenstadte na projekte najznamejšej opernej divy Anny Netrepko, ktorá je patrónkou projektu. Diváci ma môžu poznať z hudobno-divadelného predstavenia „Na srdci mi hraj!“, kde stvárňujem postavu Karola Duchoňa - jeho život až po jeho pád. Môžem prezradiť, že by som časom chcel nahrať singel, ale to sa dozviete, keď to bude aktuálne.

 

Viem o tebe, že máš rád autá a užívaš si chvíle za volantom. Dokonca sa ti páčia staršie autá. Vlastníš nejaký veterán?

 

Mám doma Ford Cortinu a aj keď tento rok na nej nejazdím, tak budúci rok by som ju chcel spojazdniť. Chceme ju využiť ako jazdiacu reklamu na náš muzikál, pretože to má to prepojenie so 70.-tymi a 80.- tymi rokmi. Mal som aj GAZa 69, ktorý som zdedil po tatinovi, ktorý ho rozobral do šróbika, vypieskoval a znovu ho poskladal ako od výroby. Mám vzťah aj k starým americkým autám a občas, ak mi to práca dovolí, tak idem na zrazy, ktoré bývajú v Bratislave. Mám ešte jeden automobilový sen, že raz budem vlastniť Hummer, a potom budem chodiť na zrazy aj ja. 

 

Potom obľubuješ jazdu na elektrickej kolobežke. Teraz je na to vhodné počasie...auto potom nechávaš doma?!

 

Určite áno. Po Bratislave sa rád presúvam elektrickou kolobežkou a veľmi ma to baví. Testujem sa, či je to môj smer aj do budúcnosti, pretože teraz v lete je to výhodné a rýchle a na krátke trasy auto naozaj nepotrebujem. Samozrejme dodržiavam všetky pravidlá cestnej premávky a z hľadiska bezpečnosti mám na hlave jazdeckú integrálnu prilbu. Časom by som chcel z kolobežky presedlať na nejaký chooper. Veľké motorky ešte prídu na rad.

 

Ako vnímaš ženské polovičky – šoférky? Niekedy sú voči nám predsudky...

 

Ženy za volantom jazdia s rozvahou a majú jednu výhodu, že nemajú strach ako niektorí chlapi. Sú odolnejšie a práve preto, inak vnímajú svet ako muži. Veľakrát sú suverénnejšie vodičky ako muži. Ja určite nenadávam na ženy za volantom. Aj moja žena jazdí veľmi dobre, ale stane sa, keď sedím vedľa nej, že urobí malú chybičku a keď ju na to upozorním, tak mi vytkne, že na ňu kričím, ale veď ja som spevák a nemôžem za to, že mám taký silný hlas…:) tak potom je všetko v poriadku a ešte sa na tom zasmejeme. :)

 

Využil si svoje spevácke schopnosti a spieval si policajtovi miesto zaplatenia pokuty?

 

Nespieval, možno, keby to bola žena, tak je zaspievam pieseň Mam ťa rád, ale chlapovi spievať určite nebudem. :) Väčšinou si zaplatím, ak urobím priestupok, ale tých pokút nie je veľa. Naposledy som dostal pokutu v Pincine za Rimavskou Sobotou, kde často merajú. Nevenoval som tomu až takú pozornosť, pretože som sa učil texty, spieval a prekročil som v dedine rýchlosť o 20 km. Aj som mal taký malý ťukes s lampou v Petržalke, nezvládol som brzdenie na križovatke. Bolo to tak 200-300 metrov od domu. Lampa zostala stáť ako zabetónovaná...nič sa jej nestalo, ani mne. Len som dostal pokutu, keďže som zavolal policajtov. To bolo tak 20 rokov dozadu, keď som bol mladý a neskúsený šofér, ale odvtedy jazdím bezpečne a opatrne bez nehody.

 

Čo by si zákazal v cestnej premávke, keby si mal také pravomoci?

 

V Čechách majú kamióny dovolené predbiehať a to z duše nemám rád. Akonáhle som v smere na Kúty, tak sa kamión dá do ľavého pruhu a už sa s kolegom navzájom predbiehajú a nás ostatých vodičov to zdržiava, lebo musíme spomaľovať. Treba na to apelovať petíciou, pretože to zdržuje a môže to viesť aj k nežiadúcim nehodám. Na Slovensku je to v tomto smere oveľa lepšie, že kamióny idú vpravo a nemôžu sa predbiehať, pretože im to náš zákon neumožňuje. 

 

 

 

Text, fotky a video: Alena Chorvátová