Luxus v novom šate

08.02.2015 16:39

Slovenský herec a člen činohry Astorka Marian Labuda ml. vyskúšal šesťstupňový automat na Škode Octavia L&K a zaspomínal si na policajtov, ktorí ho zastavili na bicykli, keď mal v sebe dve pivá

Marian, máte za sebou muzikály, film, ale hlavne činohru, ktorej sa aktívne venujete, máte čas aj na iné aktivity?

Hlavne sa však venujem rodine a divadlu. To tak krútim dookola. Chodím aj do fitka, ktoré sa volá „Molfit“, aby som sa celý rok cítil na mol fit! Cvičím preto, lebo my, z Labudovskej rodiny jednoducho priberáme aj z mrkvy. A keď chceme veľa papať, musíme aj veľa cvičiť.

Hráte väčšinou v rolách, ktoré sú komické. Robíte si občas zo seba srandu aj na predstaveniach?

V nitrianskom divadle mi vyviedli takú srandu, že na predstavení som mal papať desiatu, ktorú mi vždy robil rekvizitár. Dobrý chlebík so šunkou a syrom som si predtým ochutnal, ale prišiel kolega Erik Peťovský a keď videl, že chcem zahryznúť do chleba, tak sa ma stále niečo pýtal, aby som hovoril a nekúsal. Nestihol som chlebík ochutnať, až na predstavení, a bolo! Zakusol som a potom mi to došlo, že mi tam dali z recesie štipľavé feferónky.  

Bola nejaká divadelná rola, ktorú ste si nestihli zahrať?

Pán Bednárik mi sľúbil rolu Quasimoda v muzikáli Chrámu matky božej v Paríži. Vravel mi:

„ neboj sa Labudko, keď raz budeme robiť tento muzikál, tak tam budeš hrať Quasimoda. A vieš prečo? Lebo s tebou už maskérky nemusia nič robiť!“

Snáď prídu aj iné postavy, ktoré vám to vynahradia, ale teraz nám prezraďte, kedy ste si roboi vodičský preukaz?

V 19.tich rokoch, ale jazdím od 12- tich, pretože mi otec už vtedy dal jeho auto a ja som s ním brázdil pole v Hontianskych Nemcoch.

Kedy prišlo vaše prvé auto?

Zdedil som po bratovi Mazdu 323. Výborné auto, ktoré sme prevetrali so svojou ženou po celom Slovensku. Spali sme pod holým nebom, ale nebol by problém, keby pršalo spať aj v Mazde, lebo bola dostatočne veľká. Vždy som bol zástancom mať len jedno rodinné auto, ale zistil som, že so ženou potrebujeme dve autá.  A tak máme jeden benzínový Nissan Qasquai a stokoňovú Corsičku. Vozím syna do škôlky a naozaj s MHD je to nadlho.

Koľko najviac kilometrov ste najazdili na jedenkrát?

Urobil som na šupu Londýn cca. 1600 km. Chceli sme ísť až do Írska, ale vzdali sme to  a odtiaľ sme leteli radšej lietadlom. Z Londýna sme išli ešte do Amsterdamu a do Prahy. Vtedy som urobil dosť veľa kilometrov. 3 000 až 4 000!

Veď tam sa jazdí na opačnej strane...

Nevedel som si tam na to zvknúť, bolo to tak od ruky. Kruháč doľava! Hrozné! Mal som síce GPS, ale keď som predbiehal, tak ma navigoval kamarát. Musel som byť v kuse sústredený. V Anglicku mali veľmi úzke cesty a mal som čo robiť, aby som sa tam s mojím VW Passatom zmestil.

Motorky vás ako mladého chalana nelákali?

Mal som motorku Simson a po dedovi starý Pionier. Išiel som raz s Pionierom do vedľajšej dediny na zábavu a na druhý deň, keď som sa vracal domov, tak motorky už nebolo.   

Zastavili vás už niekedy policajti a zostalo to len pri napomenutí, bez pokuty?

Zastavili ma na bicykli, keď som mal v sebe dve pivá. Robil som si na bicykli pomedzi čiary slalom. Policajti dali dole okienko a ich prvá otázka bola, či som si hrkol. Priznal som sa, že áno a dostal som napomenutie. Potom som ten bickel musel odtlačiť až domov.

A za rýchlosť? Čo nehody?

Platil, že som v obci prekročil rýchlosť, aj za papuču som platil.Už sa neženiem, keď nemusím. Mal som aj dve, tri ťukačky s autom, ale nič vážné. Nemal som dostatočnú vzdialenosť no odniesli si to len nárazníky.

A defekt? Viete si vymeniť koleso?

Defekt som mal s Alexandrom Bártom a Heňou Mickoviczovou, keď sme išli z Prahy.  Vymieňali sme všetci traja koleso na diaľnici za odstaveným kamiónom, ktorý začal z neznámych príčin horieť.  Mali sme čo robiť, aby sme to stihli. Bol to veľký stres, ale podarilo sa.

Tak ste technický typ, že vaša žena môže byť rada..

Kdeže! Nie som, ale moja žena je natechnickejšia žena akú poznám. Bez nej by som mnoho vecí nezvládol. Je aj dobrá vodička.

Ako ste sa cítili za volantom novej Škody Octavie špeciálnej verzie L&K, čo sú začiatočné priezviská zakladateľov českej automobilky?

Musím povedať, že táto verzia Škody Octavie sa mi páčila. Hnedý lak, diódové osvetlenie, mohutná karoséria a bezkľúčové otváranie dverí ma zaujalo, lebo také auto ja nemám a rád som si to vyskúšal. Vnútorný priestor a celý interiér ma asi najviac zaujal. Rozprávková palubná doska, na ktorej je asi všetko, veľký displej s navigáciou, palubný počítač a veľa iných detailov, ktoré asi nájdeme len v tých najvyšších výbavach. Pochopil som, že v takom aute sedím. Adaptívny tempomat, parkovacie senzory na oboch koncoch či elektrický systém otvárania piatych dverí je nadštandard bežných áut. Na automat som zvyknutý, lebo striedam prevodovky, keď vozím otca. Šesťstupňový automat mal odpich a dvojliter mal silu, že som sa chrbátikom vcucol do pohodlného sedadla.

Tú dlhú trasu do Londýna si viem s touto Octaviou predstaviť, pretože je naozaj komfortná a priestranná s obrovským kufrom. Octavia je určite rodinné auto, a v tom luxusnom šate by vyhovovala aj riaditeľom firiem na reprezentáciu a prestíž.     

Text: Alena Chorvátová

Foto: autorka

Späť

Advertisement

 

 

Advertisement

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode