Luxus na dvoch kolesách

11.11.2018 14:30

V roku 2018 Honda predstavila svoju, už šiestu generáciu motocykla v kategórii Touring, a to svoju vlajkovú loď Goldwing. Tento majestátny motocykel, vyrábaný už od roku 1974, dostal tento rok niekoľko vylepšení. Okrem komplet nového dizajnu najviac zaujmú predné LED svetlomety, ktoré osvetlia cestu naozaj dostačujúco. Z techniky dostal úplne nový systém predného pruženia, ktorý tlmí nerovnosti a vibrácie dokonale. Automatická prevodovka radila naozaj hladko a tento model je už tradične vybavený aj spiatočkou, ktorá je pri manévrovaní vzhľadom na pohotovostnú hmotnosť (383 kg) výdatne nápomocná.

Po nasadnutí a zapnutí zapaľovania sa pred vodičom rozsvieti prehľadná prístrojovka, ktorej v strede dominuje veľký informačný displej s navigáciou. Predný štít sa po rozbehnutí automaticky vysunie na nastavenú pozíciu a chráni posádku pred nápormi vetra. K výbave patria aj vyhrievané sedadlá pre vodiča, aj spolujazdca a vyhrievané rukoväte. Samozrejme nechýbajú ani výduchy pred kolenami vodiča, ktoré sa dajú v prípade potreby otvoriť a, cez ne odvádzaný teplý vzduch od motora, ohrieva vodičovi kolená.

 

Sedadlá poskytujú dostatok pohodlia a aj spolujazdec sa cíti pohodlne aj vďaka zadnej opierke, ktorá tvorí jeden celok spolu so zadným kufrom.Tuhosť zadného pruženia sa dá nastaviť vo viacerých možnostiach, či sa vezie vodič sám, so spolujazdcom alebo dvaja s batožinou. Vďaka týmto nastaveniam tlmí motorka nerovnosti tak dobre, že sa nestane to, aby zadné koleso „poskakovalo“ po ceste. K dispozícii sú aj 4 jazdné režimy a to ECON – motor jazdí v nižších otáčkach a šetrí palivo, RAIN – obmedzený výkon, aby nedošlo k prešmykovaniu kolesa pri nepriaznivých podmienkach, SPORT – kedy sa vzužíva výkon naplno a TOUR – čo je optimálny režim na bežné jazdenie. Prevodovka radí rýchlosti intuitívne podľa zvoleného režimu a aj štýlu jazdy.

Jazda na tomto motocykli je naozaj pohodlná a ani po dlhšej trase sa posádka necíti unavená. Motorka je vhodnejšia skôr na trasy mimo mesta, keďže sa zdá byť „neobratnou“ v meste pri nižších rýchlostiach, aj kvôli svojej hmotnosti, ktorú ale pri plynulej jazde nie je skoro vôbec cítiť a aj napriek nej je celkom obratná. K bezpečnosti pri jazde prispievajú aj bezpečnostné systémy ABS, HSTC (kontrola trakcie), asistent rozjazdu do kopca a airbag, umiestnený na palivovej nádrži. Spätné zrkadlá sú umiestnené pred rukoväťami a chránia prsty pred náporom vetra. Nevýhodu takto umiestnených zrkadiel by som viedl jedine v tom, že si treba zvyknúť na výhľad na zrkadlá.

Myslím si, že ten, kto hľadá spoľahlivého spoločníka na dlhé cesty, pre toho bude tento model skvelým výberom. A možno aj pre zanietené motorkárky...

 

Honda Goldwing  

Zdvihový objem cm3

1833
Max. výkon v kW (k) pri 1/min 93 (126)/5500
Max.krútiaci moment v Nm pri 1/min

170/4500

Maximálna rýchlosť v km/h

180

Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h

200

Priemerná spotreba (l/100 km)

5,6

Cena testovaného modelu

32900

 

Text: Martin Solár

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode