Legenda zrodená v púšti

25.04.2021 09:20

Náš ďalší model od Hondy, ktorý sa nám dostal má názov CRF 1100 Africa Twin Adventure Sports. Už samotné označenie znamená, že sa jedná o legendárnu Africu Twin (Honda s týmto modelom niekoľkokrát vyhrala súťaž Dakar.) Testovaný model mal oproti bežnému modelu zväčšenú palivovú nádrž, predné elektronicky riadené pruženie, výškovo nastaviteľný štít a hliníkový kufor. Vyskúšali sme ho na všetkých možných cestách a povrchoch.

 

Prvé kilometre po meste sme mali možnosť bližšie spoznať dvojspojkovú automatickú prevodovku DCT, ktorá radila veľmi hladko a rýchlo. Treba si zvyknúť na to, že radila už v nižších otáčkach a ak je potreba, tak vie aj svižnejšie zrýchliť, ale treba manuálne podradiť na nižší prevodový stupeň, aby sme netrápili motor a necítili minimálne vibrácie.

Mimo mesta na kľukatých okreskách sa motorka cítila oveľa lepšie, aj keď bola obutá na terénnych pneumatikách, pevne držala stopu a v zákrutách nijako zvlášť neprekvapila. Ak má vodič dostatočný výhľad dopredu a naučil sa spolupracovať s prevodovkou, dokáže naplno využiť dynamiku motora v celom rozsahu otáčok a užiť si tú správnu jazdu. Informácie z displeja sú dobre čitateľné, dajú sa zvoliť rôzne jazdné režimy. Používali sme najčastejšie cestný režim „Tour“, prípadne „Offroad“.

 Po pár hodinách jazdenia po okreskách sme zišli na lesné cesty a piesčitý povrch, kde začala tá pravá zábava. Treba mať na pamäti, že vypnutie kontroly trakcie, prípadne ABS, je možné len pred začatím jazdy. A tu sme práve ocenili predné tlmiče, ktoré dokonale pohlcovali nerovnosti, tlmili aj spomínané vibrácie, ktorých sme si užili viac ako sme čakali. Napriek tomu to bola najzábavnejšia časť celého testu. Motorka naozaj nemala žiadny problém, či už na poľnej ceste alebo dokonca prejazdom „Slovenskou Saharou“, kde nám ukázala všetky svoje prednosti a dokázala, že nezostala nič dlžná svojej povesti.

V režime radenia prevodových stupňov je možnosť si zvoliť štýl radenia a správania sa spojky, aby sme mali čo najlepšiu trakciu. Podľa môjho názoru, je lepšia voľba manuálna prevodovka, pretože prevodovka preradila ...nie v najvhodnejších chvíľach a pripravila nám chvíle napätia. Ako sme spomínali, je to sila zvyku a je ľahké sa naučiť s ňou pracovať. Ovládacie prvky sú dobre prístupné, niektoré funkcie (napríklad zapínanie hmloviek) sa ovládajú cez menu v palubnom počítači.

Pokiaľ máte chuť vyraziť do drsnejšej krajiny, kde nebudete jazdiť iba po affaltových cestách, ale aj mimo nich a nepotrpíte si na maximálne pohodlie, tak sa nebojte vybrať práve Africu. Vyžaduje síce pevnejšiu ruku a drsnejšie zaobchádzanie, ale odmení sa vám spoľahlivosťou a nezabudnuteľnými dobrodružnymi zážitkami.

 

Text, foto: Martin Solár

Video: Alena Chorvátová

 

Honda CRF1100L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS

 

Zdvihový objem cm3

1084

Max. výkon v kW (k) pri 1/min

75 (102) / 7500

Max krútiaci moment v Nm pri 1/min

105/6250

Maximálna rýchlosť v km/h

199

Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h

 

Priemerná spotreba (l/100 km)

4,8

Cena modelu

16 490,-

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode