Kvalita nielen za volantom

27.07.2019 16:15

Konateľ nitrianskej firmy Marlus Ľubomír Frišo porozprával ako pomáha ľuďom, aby mali kvalitnú vodu, ale i o tom, čo iné okrem áut jazdí a v čom vidí rozdiel medzi mužmi a ženami za volantom

 

 

Zaoberáte sa úpravou a filtráciou vody, pretože kvalita vody vplýva na naše telo. Priblížte nám viac technológie vody a vašu firmu, ktorá je na trhu už 20 rokov...

 

Montujeme zariadenia na úpravu vody, zmäkčovače, filtre, výdajníky a zavlažovacie systémy. Začalo to klasickými filtrami, ale dnes sú to už pokročilejšie technológie na úpravu vody pre priemyselné firmy, nemocnice, hotely, nemocnice a bežných spotrebiteľov. Je rozbehnutý systém - pitný režim bez barelov, čo znamená, že to je napojené na klasickú vodu. Máme dvetisíc zariadení vo firmách a teraz sme v čase, keď celý svet bojuje proti plastom, pretože sa nedajú recyklovať. Bežným spotrebiteľom montujeme zmäkčovače vody a naozaj je veľká spokojnosť u klientov. Technikov máme po celom Slovensku a keď treba vybaviť zákazku, tak je jedno či je to v Bratislave alebo na východe.

 

Tvrdá voda je problém a bojujeme s ňou skoro v každej domácnosti....

 

90% domácností na Slovensku má tvrdú vodu, ale iba málokto si uvedomuje aké má následky na náš rodinný rozpočet, náš životný štýl a naše zdravie. Ak máte pocit, že po sprchovaní máte suchú pokožku, tak hlavnou príčinou môže byť tvrdá voda. Tvrdá voda znižuje životnosť domácich spotrebičov, zvyšuje energetickú náročnosť až o 30%, znižuje účinnosť pracieho prášku a aviváže, spôsobuje nános vodného kameňa na obkladačkách, sprchových kútoch, toaletách či vodovodných batériách. Najlepšie riešenie ako predchádzať problémom s vodným kameňom je používať vodu mäkkú, ktorú vieme zmeniť pomocou zmäkčovačov, ktoré sú naviac označené ako ECO a je to najekologické riešenie pre klienta i našu planétu. No a ešte je trend ionizátorov vody, je to technológia, ktorá je napojená na mestskú vodu a prechádza to cez zariadenie, ktoré tu vodu ionizuje a mení to ph vody. Tým to pomáha detoxikovať, pretože telo je prekyslené a celý deň pijú zásaditú vodu.

 

Potrebujete pre vašich technikov väčšie autá na prevoz zariadení?

 

Musíme mať autá, ktoré nie sú len cestné autá, ale musia mať vyšší podvozok a dobré jazdné vlastnosti. Takže máme vo vozovom parku dodávky - Nissany a Renaulty a ja momentálne jazdím na Škode Yeti, ale v dohľadnej dobe ho už vzhľadom na množštvo odjazdených kilometrov budem meniť. S testovanou značkou Ford zatiaľ nemám skúsenosť, ale nevylučujem do budúcnosti autá i tejto značky.

 

Aha, tak ročne najazdíte veľa kilometrov a preto potrebujete aj pohodlné auto, ktoré vás prepraví z bodu A do bodu B...

 

Ročne je to 40 – 50 tisíc kilometrov, pretože denne veľa jazdím za klientami po celom Slovensku. Naozaj uvažujem o aute, ktoré bude pohodlné a spĺňať také kritéria, aby som bol spokojný, malo by to mať 4x4 do terénu a dobré sedadlá. Samozrejme, že na prvom mieste je bezpečnosť.

 

Zažili ste v iných krajinách taký jazdný štýl, ktorý vám nebol až tak sympatický?

 

Bol som v Bulharsku a tam som si všimol bezohľadnú jazdu vodičov, ktorí viacmenej jazdia na starých autách. Nefungujú im blinkre alebo ich nepoužívajú, to už neviem posúdiť, ale bolo treba dávať pozor a vtipné bolo, že kto mal mercedes, tak mal prednosť. Chorvátski a maďarskí vodiči jazdia v pohode a sú nám jazdným štýlom podobní.

 

Okrem auta máte aj motorku Hondu, ale čo vaše začiatky na dvojkolesovom dopravnom prostriedku? Máte nejakú príhodu?

 

Autoškolu som si robil v šestnástich rokoch akurát na motorku. A stalo sa mi u nás v Nitre na hlavnej križovatke, že nefungovali semafóry, keď mi zrazu z pravej strany vybehol vodič z Komárna. Nedal mi prednosť a ja som s pionierom vrazil do jeho bočných dverí a vyletel na strechu auta. Našťastie som išiel veľmi pomaly a udrel som si len koleno. Nebolo to nič vážne, ale za mnou bol taký vojenský cabriolet a vodič auta vystúpil a opýtal sa ma, či som ok. Poradil mi, že si mám od vodiča, čo do mňa nabúral, vypýtať 500 korún na opravu motorky, čo na tú dobu bolo ozaj veľa peňazí...veď celá motorka mala takú hodnotu..no a tie peniaze som dostal. :)

 

Po motorke a autách ste začali lietať najprv na bezmotorových a neskôr na motorových lietadlách...zaujímavé hobby?!

 

Študoval som odbor mechanizátor na vysokej strojníckej škole a tam nás naučili jazdiť traktory, kombajny, nákladné autá. Na to všetko mám vodičský preukaz. No a časom som začal lietať na lietadlách. Tam je to trošku iné ako v aute, pretože pilotný preukaz sa mu musí neustále obnovovať, aby vám neprepadol.

 

...ale kúpa takého lietadla nie je lacná záležitosť. Dá sa prenajímať také malé ľahké lietadlo?

 

Dajú sa požičať lietadlá na hodinu či na dve, ale kúpa takého lietadla je naozaj nákladná. Aj pilot musí byť skúsený, lebo každé lietadlo je iné. Sú rôzne typy lietadiel /Hornoplošníky, dolnoplošníky/ a na každé lietadlo sa musí pilot preškoliť. Predsa len štart, pristátie a samotný let je iné ako keď sadnete do auta....

 

V čom vidíte rozdiel medzi ženami a mužmi za volantom?

 

Rozdiel medzi ženami a mužmi vidím v tom, že muži sú viac technickejší, vedia viac o aute, aký to má objem a možno aj na aute vedia spraviť, čo treba. Ženy sú viac dámy na cestách, ohľaduplnejšie a bezpečnejšie vodičky, pretože veľakrát vozia svoje deti. Muži si tieto fakty neuvedomujú a nie vždy majú trpezlivosť so začiatočníčkami za volantom.

 

Text, foto a video: Alena Chorvátová

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode