Kúsok neba

11.03.2018 10:37

Muzikálová herečka Lenka Machciníková si dala nebeský duet s Kiou Stinger a prezradila, že pochádza z vinárskeho kraja a ako ju sem tam balia muži za volantom

 

Lenka, prvú muzikálovú skúsenosť ste mali počas štúdii na škole v divadle Nová scéna a neskôr po ukončení školy sa vám rozbehlo viac muzikálových projektov alebo skôr televízia?

 

Muzikál vyhral na celej čiare a preto ma diváci mohli vidieť v muzikáloch Hair, Fame, Hairspray, Pokrvní bratia, Sen noci muzikálovej, Mačky, Mamma Mia! a v rôznych iných. V divadle Tower Stage účinkujem v predstavení Atlantída, s ktorým teraz na jar budeme mať turné. Mimo divadelných dosiek sa venujem príležitostnému hraniu v seriáloch, v poslednom som bola pod názvom Vlci a taktiež sa aktívne venujem spievaniu v eventovej kapele Replay Band. Hrali a spievali sme na Saganovej aj Gáboríkovej svadbe, čo bolo veľmi fajn, mali sme dobrý ohlas.

 

Čaká vás v dohľadnej dobe nejaké nové naskúšanie predstavenia na Novej scéne alebo v divadle Tower Stage?

 

Na Novej scéne som mala hrať v novom projekte Bedári, ale preložilo sa to o rok, ale budem tam účinkovať v inom projekte pod názvom Rasputin v réžii Janka Ďurovčíka.

 

Najčastejšie dochádzate zo Šenkvíc do Bratislavy, čo verím, že tých kilometrov nabeháte určite viac v dnešnom čase stresu a veľkých kolón..

 

Niekedy tú trasu robím aj dvakrát! Sto kilometrov denne určite najazdím. Začiatky šoférovania sa mi viažu v autoškole s Octaviou a s autom mojich rodičov, ktorí mali Passat, potom to bola bratova Audina s automatom. Tým, že som striedala rôzne prevodovky, tak som nemala problém presadnúť z manuálu do automatu, ktorý je do tých bratislavských kolón vhodnejší. Teraz jazdím na Citroene C3 Pluriel. To je taká hračka do mesta, ideálna na parkovanie. Je staršieho dáta, má 15 rokov, tak si už sem tam pýta nejaké opravy a preto uvažujem nad kúpou nového auta.

 

Aj keď ste mladá, tak v tej v šoférskej kariére ste zažili kadečo a možno to bolo aj nepríjemné, či nie?

 

Je veľa áut na cestách a tým pádom aj veľa nehôd čo je pochopiteľné, pretože cesty sú fakt preplnené. Samozrejme, že sa mi stala jedna nepríjemnosť na obchvate, kde som ťukla do auta, ktoré malo ten nárazník preliačený, ale môjmu autu sa nič nestalo. Dohodli sme sa, že to v pokoji poriešime, pretože to nebolo nič vážne. V divadle Tower Stage pri moste Apollo som zvykla parkovať na takom úseku, kde bol samý štrk a mne sa dostali kamene pod kolesá a ja som tam proste zapadla! Museli ma chalani z divadla vyťahovať a podarilo sa. Sa smejem, lebo som parkovala na rôznych nebezpečných miestach ako sú otvorené kanály a podobne.

 

V zime za hustého snehu a zlej viditeľnosti si viete poradiť na prípadných dlhých cestách?

 

Absolvovala som cestu z Košíc do Bratislavy, pretože som tam kolegyni vyzdvihla auto zo servisu. Začalo husto snežiť a kým som odhrnula sneh z predného čelného skla, nasnežilo kopu snehu znovu. Tak som s obavami, ale predsa auto doviezla do Bratislavy bez žiadnych problémov. Bola som na seba hrdá, že s cudzím autom som tú cestu zvládla.

 

Asi každý už hádam mal odtiahnuté auto alebo dostal papuču. Niečo z toho sa vám stalo?

 

Vtipné bolo, že sme s kamoškou nemali kde zaparkovať, tak sme zaparkovali kde sa nemá a obe sme si našli papuče na kolese. Mestskí policajti boli milí, ale obe sme si zaplatili 10 eur pokutu. Horšie bolo to, že ma odtiahli, keď som práve začínala jazdiť. Pamätám si, že som mala české značky a stála som pri Prezidentskom paláci hoci to nebolo miesto, kde sa nemohlo stáť. Asi to bola na vine tá česká špz-tka. Mame som hovorila, že neviem, kde mám auto, ale viem, že mi ho neukradli, lebo také staré auto by nikto nechcel.

 

Ste fanúšik dynamickej jazdy, ktorá mala za následok, že ste si museli zaplatiť pokutu?

 

Mnohí mi vravia, že jazdím agresívne, ale to nie je pravda. Som skôr dynamická šoférka a jazdím skôr ako chlap. Či sa ponáhľam alebo neponáhľam, jazdím dynamicky, pretože v aute je to zabitý čas. Pokutovú štatistiku mám dobrú, lebo iba raz počas štyroch rokov ma zastavili policajti, keď som išla zo Šenkvíc do Modry. Bola som chorá, išla som si k lekárovi pichnúť kalciovku. Volala som otcovi, prečo nemám platnú STK-čku, ktorú mi zistili. Vraj mi menili prasknuté sklo, ale to s tým nesúviselo, ale na policajtov to zabralo. Ešte som na 50-tke išla 80, tak mi ukázali sadzobník pokút a zatmelo sa mi pred očami. Vymyslela som, že som študentka a nemám pri sebe toľko peňazí, tak som zaplatila 30 eur, čo si myslím, že som veľmi dobre obstála. V tom čase boli Vianoce, tak mi zapriali šťastné a veselé...

 

Aj keď ste mladá, tak v tej v šoférskej kariére ste zažili už kadečo a možno to bolo aj veľmi povzbudzujúce alebo nebodaj spojené s adrenalínom?

 

Šoférovala som prvýkrát bratov skúter ako 15-ročná na jednej akcii, kde bola súťaž v štvorkolkách. Vtedy som vyhrala pohár, lebo som najrýchlejšie prešla pomedzi kužely. Mala som veľkú radosť! Ešte som jazdila otcovu dodávku a bol to veľký zážitok.

 

Stretla som sa s mnohými šikovnými vodičkami, ktoré si vedeli aj koleso vymeniť. Patríte medzi ne?

 

Som technický typ, ale nikdy som nemenila prasknutú pneumatiku. Určite by som volala otcovi, ale na druhej strane som si sama vymenila puklice. Ani otec ani brat to nevedeli a poslali ma s tým do servisu. Tak som sa naštvala a vymenila som si ich sama. Použila som iba šróbovák a išlo to.

 

Balili vás muži za volantom tak, že vám to zanechalo úsmev na tvári?

 

V Bratislave na obchvate som mala otvorené okno, zrazu krásny Mercedes vedľa nás a sympatický chlap stiahol okienko a opýtal sa, či mu nedám číslo, lebo jeho spolujazdec hľadá ženu. Mali sme otvorené okná a nejaký čas sme sa cestou rozprávali.

 

Nová Kia Stinger sa stala autom roka 2018, myslíte si, že po testovaní toho 2,2 litrového turbodiesela s výkonom 147 kW (200 k) vo verzii si ten titul zaslúži?

 

Určite si ho zaslúži a musím sa priznať, že vpredu pôsobil veľmi športovo až agresívne a diódové svetlá mu dávali punc z obidvoch strán. Každého naokolo ohúril dizajnom a ten čo vyskúša Stinger ako ja, tak aj jazdnými vlastnosťami. Z hľadiska priestoru je to veľké rodinné auto s veľkým kufrom a dvojitým dnom. Po nasadnutí som uvítala elektricky nastaviteľný volant, sedačky sa anatomicky prispôsobili môjmu telu, ich posúvateľnosť do smerov ma prekvapila. Potom som pozrela na palubovku s displejom a začalo zoznamovanie. Po naštartovaní sa mi ukázal tachometer v skle a budíky boli na vodiča natočené presne ako to má byť. Vedľa vodiča v strede je prepínač jazdných režimov /eko, normal, sport, sport+/ , jasné, že ten posledný bol najlepší. Potom som ocenila tlačidlá pre vyhrievanie a ventilovanie sedadiel i volantu. 8-stupňový automat preraďoval plynulo a hladko. Dieselový motor bol dynamický, ale viem si predstaviť benzínový, ktorý by asi viac bolo cítiť hoci diesel na dlhé diaľničné trasy je asi úspornejšia voľba a efektívnejšia z hľadiska peňaženky. Obdivné pohľady okoloidúcich prezradili, že Kia Stinger vyzerá perfektne. Taký mladý pár so športovou DNA by si toto dizajnové GT-čko zamilovali, tak ako ja, keď som pri jazdení zažila kúsok neba a vyletela do výšok. Možno aj preto Kii Stinger pristane modrá farba.

 

Test a foto: Alena Chorvátová

 

Späť

Advertisement

 

 

Advertisement

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode