Kórejský manažér

15.05.2014 15:35

Mladá slovenská režisérka Adriana Totiková mala režisérsku premiéru v novom filme s kórejským hercom v hlavnej úlohe - Hyundai i40

Adriana, povedzte nám akou režisérkou sa vlastne cítite?

Prioritne sa cítim ako divadelná režisérka, ale moje portfólio sa rozšírilo o krátke filmy a teraz najmä o televíziu.

Čo nám zo svojich projektov spomeniete?

V divadle Aréna sa hraje Ráno po a Hurá Luxus! Alebo Tie roky 90te /5 rokov máme stále vypredané a už máme scenár, bude sa z toho robiť aj film /, v televízii som režisérsky robila Zámenu manželiek, Rodinné prípady, rôzne odovzdávacie ceremoniály a veľký projekt Košice EHMK 2013. Vývoj nových seriálov prinieslo konečne niečo aj pre deti. Detský seriál pod mojou spolutaktovkou sa bude vysielať na jeseň a bude sa volať Supersieť.

V roku 2011 ste viedli medzinárodný workshop hereckej techniky na EF International school v New Yorku. Niečo podobné budete robiť aj u nás?

Robím herecký koučing, čo sa u nás nerobí, ale v Amerike je to úplne normálne venovať sa príprave hercov na danú rolu. To som robila v USA, tam to začalo a chcem v tom pokračovať aj na Slovensku s deťmi a s dospelákmi. V Amerike som po škole bola viackrát, lebo tá krajina ma fascinuje. Je tam absolútna profesionalita!

Máte nejaký zaujímavý auto-moto zážitok?

Tento rok som s bratom bola v Ženeve na Autosalóne a páčili sa mi tam Infiniti autá a výstavná sieň Ferrari. Boli tam zostrihy filmov, kde všade sa Ferrari objavilo.  To sa mi páčilo, lebo mám rada rýchle a športové autá. Musím pri tomto spomenúť, že mňa osobne upútal film Rivali natoľko, že ako fanúšik F1 raz urobím film z tohto prostredia.

Vy ste tuším taká motoristická rodina?

Otec bol kamionista a dedko bol jeden z prvých pretekárov na motorkách. Potom mal zranenie, tak sa jeho kariéra skončila. Dlho bol vodičom autobusu, brat pracuje v automobilovej oblasti. Manažuje čerpaciu stanicu. A o autách sa doma dokážeme baviť donekonečna!

A vodičák ste si kedy spravili?

Po maturite, keď som išla na VŠ. Počas výšky som všetko zabudla a musela som sa nanovo učiť asi pred štyrmi rokmi. Veľmi výrazne mi pomohol môj brat, ktorého najviac považujem za svojho učiteľa šoférovania.

Ako sa cítite ako žena vodička?

Žena za volantom je niekedy stereotyp, ktorý nie je prijímaný v niektorých profesiách. Profesionálne vodičky to majú dosť ťažké presne tak ako ženy režisérky. U nás sú stále predsudky voči týmto povolaniam. Som rada, že sa mi to vôľou podarilo prekonať. Nič nie je nemožné.

Kedy prišiel ten okamih, že ste sa stali aktívnou vodičkou?

Začala som režírovať v rôznych mestách Slovenska a potrebovala som šoférovať. Vtedy nastal čas na auto a moje prvé auto bola niekoľkoročná Fabia. Oškrela som ju, obúchala, ale naučila som sa a teraz mi nerobia problém ani dlhšie vzdialenosti. Pred nedávnom som Fabiu vymenila za zelenú Škodu Citigo.

Veľká vyznávačka značky Škoda?

V rodine máme k tejto značke pozitívny vzťah a tradíciu. Máme dobrého mechanika, ktorý všetko, aj za jazdy opraví, ako hovorí môj otec. Citigo je mestské auto a vo full výbave mi vyhovuje, komfortné s robotizovaným automatom, keď chcem, tak si to prepnem na manuál a mimo diaľnice ho tiež používam, keď sa chcem vyšantiť.

Pokuty režiséri platia alebo vymyslia iný scenár?

Jedna pokuta bola za rýchlosť a neukecala som policajta, hoci ma poznal.  BA-Humenné pod 5 hodín! Môj rekord policajt prekazil v Čiernej nad Topľou a bolo to za 60 eur. Brzdilo ma iba jedno auto, ktoré som mala pred sebou. Oprávnené pokuty mi nevadia, ale dostala som aj takú, špekulantskú od mestských policajtov. V Bratislave večer na Račianskom Mýte pri otáčaní električiek som sa chcela aj ja otočiť na správnu trasu a bol tam zákaz, ktorý som nevidela a pokuta bola na svete. Nikoho som pri tom neohrozovala.

Aký automobilový sen má Adriana?

Ako dieťa mám stále nostalgiu na limuzínu Jaguár, kde ma posadili a ten pocit zostal. Bolo to prvé auto na autosalóne, ktoré ma očarilo až tak, že si ho raz kúpim, keď budem veľká režisérka!

Akí sú bratislavskí šoféri podľa vás?

Mali by používať smerovky a na diaľnici TT-BA by nemali blokovať stredový pas a zdržiavať neplynulou jazdou. Nemali by byť nervózni a labilní, mali by mať viac pohody v srdciach, hneď by to bolo na tých cestách vidieť.

Nový Hyundai i40 1,7 CRDi pod režijným vedením Adriany Totikovej. Aké dojmy vo vás tento model zanechal?

Luxus a pohodlie! Strieborná farba zvonku, krásne vo vnútri. Svetlejší interiér, výborné sedadlá, cítila som sa pri šoférovaní veľmi uvoľnená. Poloautomatická ručná brzda ma prekvapila, to som nepoznala a vyhrievané sedadlá výborné na zimu. Tempomat využívam, palubný počítač je moje hobby, na diaľnici klikám a zabávam sa. Zvuk autorádia je paráda. Ľahké riadenie, rýchlo som si zvykla. Motor je silný a dobre ťahá. Obývačka vpredu aj vzadu! Na moje dlhé cesty aj na premiéru by som sa s ním rada odviezla.:) Kufor je obrovský pre každú ženu s deťmi. Aj ja by som ho využila. Hyundai i40 je aj manažérske auto, ktoré by som odporučila mnohým, ktorí nabehajú veľa kilometrov ako ja,  kto chce luxus limuzíny, ale nemôže si dopriať iné prémiové značky a pri tom, ten pocit dosiahne aj tu. Týmto modelom som bola naozaj očarená a nevylučujem s ním aj spoluprácu vo filmových projektoch.

Text a foto: Alena Chorvátová

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode