Katar 1812 km: Tím Peugeot TotalEnergies pripravený na novú sezónu FIA WEC

19.02.2024 18:29

Tím Peugeot TotalEnergies odštartuje sezónu 2024 svetového šampionátu vytrvalostných pretekov FIA 24.-25. februára v Prológu, po ktorom bude 2. marca nasledovať 1812 km pretekov v Katare v Lusaile, s dvoma verziami PEUGEOT 9X8 pre rok 2023.

 

Druhá kompletná sezóna tímu sa začína rokom, ktorý sľubuje rok s prvotriednymi súpermi a naviac s ôsmym kolom pridaným do kalendára pretekov. 

 

Cieľom vozidla č. 93, ktoré riadia Mikkel Jensen – Nico Müller – Jean-Eric Vergne a vozidla č. 94, ktoré riadia Paul Di Resta – Loïc Duval – Stoffel Vandoorne, bude čerpať z ponaučení z minulej sezóny, aby sa čo najlepšie využil potenciál PEUGEOT 9X8 2023 predtým, ako bude nahradený verziou 2024 v nasledujúcom kole v Imole (21. apríla).

 

Katar je miestom, kde sa začína vzrušujúca nová sez'ona pre tím Peugeot TotalEnergies, aj preto, lebo do šampionátu sa zapojilo deväť výrobcov a nie menej ako 19 hyperáut. Toto rekordné číslo sľubuje veľmi konkurenčnú a ostro sledovanú sezónu. 

S približne desiatimi hodinami pretekov naplánovaných na medzinárodnom okruhu Lusail (5,38 km) sa očakáva, že zdvihnutie opony do sezóny 2024 FIA WEC bude predstavovať značnú výzvu. Je to druhé najdlhšie podujatie v kalendári pretekov, po 24 hodín Le Mans. Bude to skutočná skúška pre mužov a ich stroje, nehovoriac o pneumatikách, najmä preto, že sa očakáva, že horúce podmienky budú hrať dôležitú úlohu. 

 

Tím sa mimo sezóny vysporiadal s výzvami hneď na dvoch frontoch: pokračoval vo vývoji PEUGEOT 9X8 pre rok 2023 a zároveň nasledoval náročný plán stanovený pre PEUGEOT 9X8 pre rok 2024, aby bol včas pripravený na aprílovú Imolu. Tím sa preto s veľkým odhodlaním a súťaživým prístupom pripravuje na začiatok sezóny v Katare.

 

"Očakávame, že to budú náročné preteky," potvrdil Olivier Jansonnie, technický riaditeľ Peugeot Sport. "Spoľahlivosť bude kľúčovým faktorom, ale máme tú výhodu, že vieme, že PEUGEOT 9X8 2023 je už osvedčené auto a že sa koncom minulého roka presvedčil vo Fudži 

a v Bahrajne. Budeme musieť dosiahnuť čistý a bezchybný výkon, čo sa týka jazdcov, spoľahlivosť a stratégiu. Ak sa nám to podarí, potom môžeme čo najlepšie využiť dané príležitosti. Máme k dispozícii niekoľko nových nástrojov, ktoré nám pomôžu ešte viac zlepšiť to, čo robíme na dráhe. V každom prípade sme odhodlaní dosiahnuť čo najlepší výsledok."

 

Aj keď bude trať pre mnohých konkurentov nová, každý bude mať šancu zvládnuť ju počas Prológu, ktorý sa bude konať pred úvodným kolom, a vrátiť sa späť do starých koľají. 

 

V Peugeot Sport sa členovia posádky budú môcť plne pripraviť na novú sezónu na simulátore, pričom všetkých šesť jazdcov sa bude striedať za volantom. Jazdci budú mať po zimnej prestávke možnosť dozvedieť sa o jemnostiach trate, ako aj o modeloch PEUGEOT 9X8, zatiaľ čo inžinieri budú môcť pracovať na nastavení vozidla a naplánovať niekoľko potenciálnych pretekárskych situácií, aby tím mohol rýchlo reagovať na každú eventualitu na trati.

 

Poslednou neznámou je BoP, rovnováha výkonu medzi rôznymi vozidlami na štartovom rošte. "Pred úvodným kolom dôjde k novým úpravám výkonnosti," komentoval Jean-Marc Finot, senior viceprezident Stellantis Motorsport. PEUGEOT 9X8, ktorý bude pretekať v Katare, bude identický s tým, ktorý súťažil v záverečných pretekoch roku 2023. BoP by ho preto mala umiestniť bližšie k výkonnosti špičkových konkurentov. Ide preto o to, aby sme sa pokúsili bojovať o vedúce pozície." Tento prístup odráža odhodlanie, ktoré poháňa všetkých v tíme Peugeot TotalEnergies na začiatku novej kampane.

 

Nico Müller – PEUGEOT 9X8 #93: "Katar vyzerá byť intenzívnymi a vzrušujúcimi pretekmi, spolu s Prológom, ktorý sa koná tesne predtým. Všetci sme počas zimy tvrdo pracovali a všetci v tíme sú veľmi motivovaní. Už sa nevieme dočkať, kedy začneme. Z fyzického hľadiska bola moja príprava veľmi dobrá a cítim sa ešte pripravenejší ako predtým. Dúfam, že to dokážem ukázať V PEUGEOTE 9X8, o ktorý sa teraz delím s JEV a Mikkelom. Vychádzam veľmi dobre so všetkými v tíme. Rozhodnutie zmeniť zloženie posádok bolo hlavne o preferenciách nastavenia súvisiacich s naším štýlom jazdy, aby sme čo najmenej robili kompromisy vo výkone. 

V každom prípade si myslím, že medzi nami troma bude silná interakcia. Ostatní dvaja chalani sú veľmi rýchli a sú tiež veľkými konkurentmi a rovnako si myslím, že je tu dobrý mix z hľadiska osobností."

 

Stoffel Vandoorne – PEUGEOT 9X8 #94: "Už sa neviem dočkať začiatku novej sezóny. Bude to moja prvá kompletná účasť s tímom Peugeot TotalEnergies, kde budem jazdiť s Paulom 

a Loïcom, s ktorými vychádzam veľmi dobre. V Katare urobíme všetko, čo je v našich silách, aby sme z PEUGEOTU 9X8 2023 na jeho posledných pretekoch vyťažili maximum. Výhodou pre nás je, že je to auto, ktoré dobre poznáme a rozumieme mu. Nikdy predtým som tu nepretekal, ale Prológ mi pomôže zorientovať sa. Určite očakávam, že to budú náročné preteky fyzicky, vzhľadom na veľmi vysoké teploty, ktoré sú tam a je to tiež veľmi rýchla trať. Správa pneumatík bude nepochybne výzvou, ale na to sme sa pripravili!"

 

20. februára 2024 TLAČOVÁ

 

Katar 1812 km: Tím Peugeot TotalEnergies pripravený na novú sezónu FIA WEC

 


 

  •  Tím Peugeot TotalEnergies odštartuje sezónu 2024 svetového šampionátu vytrvalostných pretekov FIA 24.-25. februára v Prológu, po ktorom bude 2. marca nasledovať 1812 km pretekov v Katare 

v Lusaile, s dvoma verziami PEUGEOT 9X8 pre rok 2023.

 

  • Druhá kompletná sezóna tímu sa začína rokom, ktorý sľubuje rok 

s prvotriednymi súpermi a naviac s ôsmym kolom pridaným do kalendára pretekov.

 

  • Cieľom vozidla č. 93, ktoré riadia Mikkel Jensen – Nico Müller – Jean-Eric Vergne a vozidla č. 94, ktoré riadia Paul Di Resta – Loïc Duval – Stoffel Vandoorne, bude čerpať z ponaučení z minulej sezóny, aby sa čo najlepšie využil potenciál PEUGEOT 9X8 2023 predtým, ako bude nahradený verziou 2024 v nasledujúcom kole v Imole (21. apríla).

Katar je miestom, kde sa začína vzrušujúca nová sezóna pre tím Peugeot TotalEnergies, 

aj preto, lebo do šampionátu sa zapojilo deväť výrobcov a nie menej ako 19 hyperáut. Toto rekordné číslo sľubuje veľmi konkurenčnú a ostro sledovanú sezónu. 

 

S približne desiatimi hodinami pretekov naplánovaných na medzinárodnom okruhu Lusail (5,38 km) sa očakáva, že zdvihnutie opony do sezóny 2024 FIA WEC bude predstavovať značnú výzvu. Je to druhé najdlhšie podujatie v kalendári pretekov, po 24 hodín Le Mans. Bude to skutočná skúška pre mužov a ich stroje, nehovoriac o pneumatikách, najmä preto, že sa očakáva, že horúce podmienky budú hrať dôležitú úlohu. 

 

 

Tím sa mimo sezóny vysporiadal s výzvami hneď na dvoch frontoch: pokračoval vo vývoji PEUGEOT 9X8 pre rok 2023 a zároveň nasledoval náročný plán stanovený pre PEUGEOT 9X8 pre rok 2024, aby bol včas pripravený na aprílovú Imolu. Tím sa preto s veľkým odhodlaním a súťaživým prístupom pripravuje na začiatok sezóny v Katare.

 

"Očakávame, že to budú náročné preteky," potvrdil Olivier Jansonnie, technický riaditeľ Peugeot Sport. "Spoľahlivosť bude kľúčovým faktorom, ale máme tú výhodu, že vieme, že PEUGEOT 9X8 2023 je už osvedčené auto a že sa koncom minulého roka presvedčil vo Fudži 

a v Bahrajne. Budeme musieť dosiahnuť čistý a bezchybný výkon, čo sa týka jazdcov, spoľahlivosť a stratégiu. Ak sa nám to podarí, potom môžeme čo najlepšie využiť dané príležitosti. Máme k dispozícii niekoľko nových nástrojov, ktoré nám pomôžu ešte viac zlepšiť to, čo robíme na dráhe. V každom prípade sme odhodlaní dosiahnuť čo najlepší výsledok."

 

Aj keď bude trať pre mnohých konkurentov nová, každý bude mať šancu zvládnuť ju počas Prológu, ktorý sa bude konať pred úvodným kolom, a vrátiť sa späť do starých koľají. 

V Peugeot Sport sa členovia posádky budú môcť plne pripraviť na novú sezónu na simulátore, pričom všetkých šesť jazdcov sa bude striedať za volantom. Jazdci budú mať po zimnej prestávke možnosť dozvedieť sa o jemnostiach trate, ako aj o modeloch PEUGEOT 9X8, zatiaľ čo inžinieri budú môcť pracovať na nastavení vozidla a naplánovať niekoľko potenciálnych pretekárskych situácií, aby tím mohol rýchlo reagovať na každú eventualitu na trati.

 

Poslednou neznámou je BoP, rovnováha výkonu medzi rôznymi vozidlami na štartovom rošte. "Pred úvodným kolom dôjde k novým úpravám výkonnosti," komentoval Jean-Marc Finot, senior viceprezident Stellantis Motorsport. 

"PEUGEOT 9X8, ktorý bude pretekať v Katare, bude identický s tým, ktorý súťažil

v záverečných pretekoch roku 2023. BoP by ho preto mala umiestniť bližšie k výkonnosti špičkových konkurentov. Ide preto o to, aby sme sa pokúsili bojovať o vedúce pozície." Tento prístup odráža odhodlanie, ktoré poháňa všetkých v tíme Peugeot TotalEnergies na začiatku novej kampane.

 

Čo povedali

 

 

 

 

 

 

Nico Müller – PEUGEOT 9X8 #93: "Katar vyzerá byť intenzívnymi a vzrušujúcimi pretekmi, spolu s Prológom, ktorý sa koná tesne predtým. Všetci sme počas zimy tvrdo pracovali a všetci v tíme sú veľmi motivovaní. Už sa nevieme dočkať, kedy začneme. Z fyzického hľadiska bola moja príprava veľmi dobrá a cítim sa ešte pripravenejší ako predtým. Dúfam, že to dokážem ukázať V PEUGEOTE 9X8, o ktorý sa teraz delím s JEV a Mikkelom. Vychádzam veľmi dobre so všetkými v tíme. Rozhodnutie zmeniť zloženie posádok bolo hlavne o preferenciách nastavenia súvisiacich s naším štýlom jazdy, aby sme čo najmenej robili kompromisy vo výkone. 

V každom prípade si myslím, že medzi nami troma bude silná interakcia. Ostatní dvaja chalani sú veľmi rýchli a sú tiež veľkými konkurentmi a rovnako si myslím, že je tu dobrý mix z hľadiska osobností."

 

Stoffel Vandoorne – PEUGEOT 9X8 #94: "Už sa neviem dočkať začiatku novej sezóny. Bude to moja prvá kompletná účasť s tímom Peugeot TotalEnergies, kde budem jazdiť s Paulom 

a Loïcom, s ktorými vychádzam veľmi dobre. V Katare urobíme všetko, čo je v našich silách, aby sme z PEUGEOTU 9X8 2023 na jeho posledných pretekoch vyťažili maximum. Výhodou pre nás je, že je to auto, ktoré dobre poznáme a rozumieme mu. Nikdy predtým som tu nepretekal, ale Prológ mi pomôže zorientovať sa. Určite očakávam, že to budú náročné preteky fyzicky, vzhľadom na veľmi vysoké teploty, ktoré sú tam a je to tiež veľmi rýchla trať. Správa pneumatík bude nepochybne výzvou, ale na to sme sa pripravili!"

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode