Jazdila som monopost F1

25.03.2011 08:54

Jarmila Hargašová - Lajčáková odmoderovala jazdu na novej dvojlitrovej Oktavii s benzínovým motorom a podelila sa s dojmami pre našich čitateľov  

Po materskej dovolenke ste vymenili šport za spravodajstvo. V čom je rozdiel pri moderovaní?

Správy sú o niečo dlhšie a je to trošku širší záber ako v moderovaní športu. Spolupracujem s kolegom Ľubom Bajaníkom a prácu si vzájomne rozdeľujeme. Máme takú dohodu, že správy, ktoré sa týkajú môjho manžela číta väčšinou on. Čo sa týka športu, tak aj keď som bola na všetko sama, mala som pocit, že som tam mala viac dôvodov na úsmev. Bola to taká moja srdcovka!

Mávate pri moderovaní stres?

Každý má stres hlavne je v živom prenose. Niektorým kolegom merali stres počas vysielania a vyšiel naozaj pozitívny. Stres má aj iné pozitívne účinky, lebo vás stimuluje k lepšiemu výkonu. Tak ako je to aj u športovcov pred pretekmi, kde sústredenie má veľa spoločného so stresom. 

Vraj ste emotívny typ človeka. Využívate to aj pri šoférovaní?  

Zvyknem sa dobre rozčertiť, ale tým, že mám v aute deti, tak sa snažím svoje emócie ovládať

Pamätáte si ešte na vaše začiatky v autoškole?

Pamätám sa, že Vaneska bola ešte maličká, keď som sa učila testy, ale spravila som ich na 100 %. V Amerike som si tiež urobila vodičák bez problémov. V Amerických štátoch majú rôzne pravidlá, ale aj iné vodičské preukazy v každom štáte. Najprv mi urobili očné vyšetrenie. Potom ma postavili k počítaču, kde boli otázky a ja som už len stláčala odpovede. Hneď ma to vyhodnotilo a mohla som ísť na záverečnú jazdu. Asi po dvoch hodinách som odchádzala s americkým vodičským oprávnením.

Akí sú Američania za volantom?

Predpisoví. Všetci idú rovnakou rýchlosťou po šesťprúdovej diaľnici a nikomu tam nenapadne zrýchľovať, pretože pokuty sú tam veľmi vysoké. Všetko je tam záležitosť len vašej peňaženky. Stratíte body, odrazí sa to na vašej poistke. Zvláštne u nich bolo, keď napadlo asi 3 cm snehu, tak vznikalo množstvo nehôd. Neboli schopní sa prispôsobiť zmeneným podmienkám.

Na akom type auta jazdíte?

Jazdím na terénnom aute a nie je to v mojom prípade prejavovanie nejakej sily na ceste. Mne ide predovšetkým o bezpečnosť a veľký priestor, ktorý využívame s rodinou dennodenne. Už v Belehrade sme si museli kúpiťčšie auto, lebo sme veľa cestovali.

Zažili ste na Balkáne temperamentných vodičov?

Sú tam naozaj temperamentní vodiči, ktorí zo zásady nepoužívajú smerovky a ani sa veľmi nepozerajú do spätných zrkadiel. Naozaj sa na to nedalo zvyknúť. Bosna je špecifická tým akoby ste išli neustále dookola Pezinskou Babou. Samá zákruta a neviete čo vás za ňou čaká. Cestovanie do Belehradu bolo omnoho pokojnejšie a rovnejšie. V tom bol veľký rozdiel.

Namerali vás tam policajti?

Namerali ma cestou zo Sarajeva. Snažili využiť, že som cudzinka. Priznám sa, že keď sa dozvedeli, kto je môj manžel, tak mi tú pokutu nakoniec odpustili. A to sa mi doma nestáva. Platím väčšinou za rýchlosť, ale raz aj za telefonovanie. Asi sa veľmi vtedy neusmievam, ale priznám chybu a zaplatím pokutu. (úsmev)

Boli ste účastníčkou nehody?

Nič vážne. Mala som ťukance a raz do mňa nabúrali. Na tom veľkom aute to ani nebolo vidieť. Napadlo ma, že pred pár týždňami som volala záchranku k nehode, ktorá sa stala na križovatke Košická-Novohradská. Prebehlo to celé pred mojimi očami.  Policajné auto s húkačkou  sa zrazilo s autom, ktoré síce malo zelenú, ale zrážke už nedokázalo zabrániť...

Máte splnený nejaký automobilový sen?

Jazdila som okruhy v Brne s Olivierom Panisom na Formule 1. Odvtedy som ako vodič spomalila, lebo to bolo skutočne o naozajstnej  rýchlosti! Dokonca jeden fínsky hokejista z NHL sa nechal vyložiť po prvom kole. Ani neviem ako som to zvládla až dokonca. Mala som z toho úžasný zážitok. Správny adrenalín! Pamätám sa, že som do športových správ povedala, že všetci chlapi mi môžu závidieť...

Vyskúšali ste si dvojlitrovú benzínovú Oktaviu RS. Ako sa vám páčila?

Najlepší pocit som mala z automatickej prevodovky, lebo som na ňu zvyknutá. Z vnútra je vidieť, že je to športové auto. Palubovka je prehľadná a páčil sa mi aj dotykový displej s navigáciou.  Najviac ma zaujal veľký kufor, ktorý spĺňa parametre rodinného auta. Sedelo sa mi dobre vzhľadom na moje dlhé nohy. Aj vzadu je veľa miesta nielen pre deti. Dvojlitrový motor bol dynamický a bolo ho cítiť aj v zátačkach. Brzdy dostatočne citlivé. Muž si v RS-e naozaj vychutná  dynamickú jazdu a deti majú obrovský priestor na sedenie. Oktavia RS je športové a zároveň skvelé rodinné auto. 

Text: Alena Chorvátová
Foto: autorka

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode