Japonská bezpečnosť

17.06.2017 12:00

Mladý herec Marian Viskup vyskúšal nové Mitsubishi ASX a porozprával, čo všetko zažil na svojich na svojich cestách a trasách NR -BA

Marian, je pravda, že k herectvu vás pritiahla vaša teta ochotníčka a neskôr biele divadlo, kde ste boli členom?

V mládežníckom bielom divadle som mal svoje prvé divadelné postavy, ale prvý impulz a myšlienka na herectvo bolo cez moju tetu, ktorá sa venovala divadlu ako ochotníčka. Po strednej škole som vedel, že chcem ísť na VŠMU a potom som spolu so spolužiakmi Martinom Šalachom a Jurajom Ďurišom dostal angažmán v nitrianskom divadle, kde ťaháme už šiestu sezónu. Sme veľmi dobrý kolektív a mesačne odohrám okolo 15 predstavení, len ak nie je premiéra, lebo vtedy máme generálkový týždeň a predstavenia sa nehrajú.

A čo vaša naj divadelná srdcovka?

Veď divadlo je moja srdcovka!  Jasné, že mám svoje obľúbené postavy, ako mladý herec som si zahral Cyrana z Bergeracu, to bola moja Topka alebo predstavenie Štyria v ringu hrám veľmi rád...hrám aj Ferda Mravca, pretože deti sú veľmi vďačné obecenstvo.. V Bratislave dohrávam v SND ešte dve predstavenia zo študentských čias -Tak sa na mňa prilepila a Skrotenie zlej ženy. Diváci ma mohli vidieť v seriáli Kukučka a teraz na leto budem mať viac času aj na dabing.

Spomínali ste, že najčastejšie robíte trasu Nitra-BA a na akom aute?

S priateľkou Andrejkou máme Citroen a starší Renault Megane, ktorý už sa kazí, tak na ňom menej jazdíme. Čo sa áut týka som v podstate samouk, ale po autoškole nebol problém sadnúť do auta a ísť do Bratislavy na otočku. Sebavedomie sa posilnilo natoľko, že nemám problém cestovať kamkoľvek mimo Slovenska.

Kedy ste naposledy dostali pokutu za dopravný priestupok?

Včera v Nitre som odbočoval asi dvesto metrov pred mojim domom do uličky a zrazu som za sebou zbadal zelené auto s pustenými majákmi a tak mi bliklo. Vraj mi nesvietilo svetlo, pravdepodobne sa vybila žiarovka. Dokonca mi chceli vziať vodičák, tak som povedal, že idem testovať nový model, robiť autorozhovor a k tomu potrebujem vodičské oprávnenie. Stálo ma to nakoniec iba 10 eur, ale nemal som pri sebe ani cent, tak som išiel cez pol Nitry s policajnou eskortou do bankomatu, ale ten nefungoval, tak mi vypísali šek.

Čo si myslíte, že musia vodiči bezpodmienečne dodržiavať v cestnej premávke?

Pripútať sa bezpečnostnými pásmi akonáhle sadnú do auta. Mám kamaráta traumatológa a hovoril, aké ťažké zranenia majú vodiči, ktorí neboli pripútaní. Netreba to podceňovať, lebo niekedy ohrozujú svoj život a môže to skončiť tragicky.

Poznáte nejaký konkrétny príklad, kedy bezpečnostný pás zacháranil vodiča?

Dva týždne pred premiérou Jánošíka v nšom nitrianskom divadle sme sa dozvedeli, že režisér tohto predstavenia mal vážnu dopravnú nehodu. Zišiel z cesty a práve bezpečnostný pás ho zachránil hoci pri náraze mal zlomenú hrudnú kosť, ale vyhol sa závažnejším zraneniam.

Viete rozoznať, či za volantom sedí žena alebo muž?

Mám takú vtipnú štatistiku, že ak ma predbieha žena, tak evidentne inak to robí ako muž. To isté vidím pri parkovaní , cúvaní a je to v mojom prípade rozpoznateľné a vychádza mi to na 90 %, že to podľa niektorých znamení rozoznám.

Ak to berieme v globále, tak čo zle robia vodiči a nemali by?

Nemám rád vodičov, ktorí sa tlačia a nalepia sa na vás čo je dosť nepríjemné a tých, ktorí si v pokoji na trojprúdovke do BA idu v strednom pruhu. Naozaj sú to väčšinou ženy, keď pozerám, kto sedí za volantom. Možno sa cítia bezpečne, keď jazdia v strede. Naozaj tomu dôvodu nerozumiem.

Leto je tu aj vysoké teploty už zažívame, ale v zime mnohí odstavujú autá kvôli horším poveternostným podmienkam. Je to aj váš prípad?

To nie je, ale základ je mať obuté zimné pneumatiky. Na ľade som dostal šmyk a otočilo ma celého, ale našťastie boli autá dosť vzdialené odo mňa a ešte dobre, že sa mi to nestalo vo vysokej rýchlosti. Neviem si predstaviť ako by som reagoval a ako by to celé dopadlo. Treba fakt opatrne a netreba podceňovať ak má niekto letné pneumatiky, treba to na zimu vymeniť, lebo keď sme kúpili náš Citroen, tak mal letné pneumatiky a kým sme ich vymenili, tak prišla zima. Taaak som brzdil, že som išiel cez ABS...no nič vážne sa neudialo...našťastie.

Nový japonský crossover  Mitsubishi ASX1,6 MIVEC ste si vyskúšali a čo by ste pri tomto modeli vyzdvihli a čo by mali ešte vylepšiť?

Japonské autá mám veľmi rád, lebo sú to veľmi kvalitné autá a vonkajší dizajn po facelifte sa mi páči viac v prednej časti, kde vidieť aj chrómové doplnky inak je to stále retro. V podstate je to klasika a žiadne moderné technológie tu až tak nebadať, ale interiér je vypracovaný  z kvalitných materiálov, bola dobrá viditeľnosť z auta, ovládateľnosť systémov, dobrý zvuk audiorádia. Vpredu bolo pohodlné sedenie, dostatok miesta len na zadných miestach vyšší ľudia asi majú problém. Kufor je dostatočne veľký a po sklopení zadných sedadiel ešte väčší, plusom je rovná plocha pri nakladaní batožiny. Prvýkrát som sa stretol so systémom štart-stop čo úsporne ovplyvňuje spotrebu auta.

Jednašestkový motor bez turba nemal až takú svižnú akceleráciu, naozaj som musel podradiť a motor vytočiť, ale staršej generácii by kľudnejšia jazda mohla vyhovovať. Ja by som v tomto menšom SUV chcel určite dvojlitrový motor.  ASX-ko bolo vybavené 9 airbagmi, stabilizačným systémom, brzdovým asistentom aj rozjazdom do kopca. To naozaj hovorí za všetko, že bezpečnosť v tomto aute je na prvom mieste a svojich zákazníkov si nájde, pretože táto značka je zárukou kvality.

Text a foto: Alena Chorvátová

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode