ID.4 – prvé elektrické SUV a prvý globálny elektrický model značky Volkswagen

24.09.2020 07:49

  • 100 % SUV – 100 % elektrické: ID.4 je prvé elektrické SUV značky Volkswagen a súčasne jej prvý globálny elektrický model. Prichádza v celosvetovo najväčšom segmente trhu – v triede kompaktných SUV.

  • Dva uvádzacie modely: ID.4 sa začne v Nemecku predávať dvoma uvádzacími modelmi. ID.4 1ST Edition a zvlášť bohato vybavený ID.4 1ST Max.

 
  • ID.4 na Slovensku: ID.4 sa na slovenskom trhu bude predávať vo výbave 1ST Edition s predpokladanou cenou od 47.800 eur s DPH. Na model sa bude vzťahovať aj štátna dotácia vo výške 8000 eur.

  • Dizajn novej éry: Karoséria ID.4 má energické proporcie a pôsobí extrémne moderne. Čistý, prúdnicový tvar je inšpirovaný prírodou a zabezpečuje veľmi dobrú aerodynamiku.

  • Nové technológie osvetlenia: Interaktívne svetlomety IQ.Light LED-Matrix vyžarujú inteligentne regulované adaptívne diaľkové svetlo. K tomu inovatívne 3D-LED zadné svetlá.

  • Všestranný univerzálny automobil: Veľké kolesá do priemeru 21 palcov zvýrazňujú športovo-robustný charakter automobilu. Pozdĺžne lišty strešného nosiča sú pri obidvoch uvádzacích modeloch sériové, ID.4 1ST Max má navyše panoramatické strešné okno, a elektricky ovládané dvere batožinového priestoru a ťažné zariadenie.

  • Vysoký výkon a dlhý dojazd: Obidva uvádzacie modely ID.4 vychádzajú z neskoršej sériovej verzie ID.4 Pro Performance a majú výkon 150 kW (204 k). Ich batéria umožňuje dojazd do 520 km.

  • Open Space pre pasažierov: Architektúra MEB zabezpečuje ID.4 dlhý rázvor. Vďaka tomu je vnútorný priestor kabíny taký priestranný ako pri konvenčnom SUV ďalšej veľkostnej kategórie.

  • Najmodernejšie ovládanie: Dotykový displej s uhlopriečkou do 30,5 cm (12 palcov), hlasové ovládanie prirodzenou rečou a ID.Light sú štandardom. Na želanie je k dispozícii Head-up displej s rozšírenou realitou (Augmented Reality), ktorý spája zobrazenie so skutočnosťou.

  • Nová platforma elektroniky: Softvér a hardvér ID.4 využívajú úplne novú architektúru. Vďaka tomu si zákazník môže po kúpe automobil dodatočne aktualizovať.

  • Rozsiahla digitálna konektivita: S navigačnými systémami môže vodič využívať online služby We Connect Start. Asistenčné systémy IQ.Drive zvyšujú bezpečnosť a komfort jazdy.

  • Ekologická elektrická mobilita pre všetkých: Ofenzíva elektromobility značky Volkswagen pokračuje. ID.4 sa vyrába v závode Zwickau bilančne neutrálne z hľadiska emisií CO2. Pre modely ID. vzniká celý ekosystém trvale udržateľnej mobility.

Robustný a súčasne úhľadný. ID.4 s dĺžkou 4,58 metra energicky a sebavedome stojí na ceste. Jeho dizajn je čistý, aerodynamický a atletický. Kombinuje robustný charakter SUV s vynikajúcou aerodynamikou – koeficient aerodynamického odporu má hodnotu iba 0,28. Okrem prúdnicového základného tvaru karosérie k tomuto špičkovému výsledku prispievajú aj mnohé detailné riešenia. Napríklad zadné svetlá spolu s veľkým spojlerom na hrane strechy zabezpečujú čisté odtŕhanie prúdenia.

Rovnako ako pri kompaktnom ID.3 aj línie ID.4 symbolizujú začiatok novej éry mobility. Karoséria nemá masku chladiča, pretože elektrický pohon ju nepotrebuje. Chladiaci vzduch potrebný pre komponenty elektrického pohonu a klimatizáciu sa privádza otvorom v nárazníku. Svetlomety s charakteristickou svetelnou grafikou a svietiaca lišta, ktorá ich spája, dodávajú prednej časti karosérie extrémne moderný charakter.

Pohon a podvozok

Vysoko účinný elektromotor. Bezprostredne pred zadnou nápravou má ID.4 elektromotor, ktorý poháňa zadné kolesá prostredníctvom redukčného prevodu. Je to synchrónny elektromotor na striedavý prúd s permanentným budením, ktorý je kompaktný, ľahký a vysoko účinný. V obidvoch uvádzacích modeloch dosahuje výkon 150 kW (204 k) a maximálny krútiaci moment 310 Nm, ktorý je k dispozícii okamžite po rozbehu. Vďaka tomu ID.4 zrýchli z pokoja na tempo 100 km/h za 8,5 sekundy, maximálna rýchlosť je kvôli efektívnemu využitiu energie obmedzená na 160 km/h. V roku 2021 modelový rad ID.4 rozšíri špičková verzia s pohonom všetkých kolies dvoma elektromotormi a vyšším výkonom.

 

Športový charakter. ID.4 je športovo ladený univerzálny automobil, ktorý sa dá ľahko a jednoducho ovládať. Lítiovo-iónová akumulátorová batéria pohonu je uložená v podlahe medzi nápravami pod kabínou posádky. To znižuje ťažisko vozidla a zabezpečuje rovnomerné rozloženie hmotnosti na nápravy. Z obidvoch faktorov profituje komfortný a agilný charakter jazdy. S dobrou trakciou pohonu zadných kolies a svetlou výškou 21 centimetrov môže elektrické SUV značky Volkswagen jazdiť aj v ľahkom teréne. Markantný dizajn kolies je integrovaný do celkovej koncepcie aerodynamiky. Obidva uvádzacie modely majú veľké disky kolies z ľahkej zliatiny formátu 20, resp. 21 palcov. Hoci veľké kolesá potrebujú vpredu pri natočení primeraný priestor v blatníkoch, ID.4 má priemer otáčania približne 10,2 metra – čo je prekvapujúco málo s ohľadom na jeho veľkosť.

 

Model ID.4 1ST Max má podvozok s adaptívnou reguláciou tlmičov DCC. Systém je prepojený s voľbou jazdného profilu, umožňujúcou prepínať režimy Eco, Comfort a Individual. Obidva systémy zväčšujú rozpätie vyladenia charakteristiky vozidla medzi komfortnou a športovou. Manažér jazdnej dynamiky prepája adaptívne tlmiče s elektronickou uzávierkou diferenciálu XDS a precízne reguluje ich súhru. Ďalším sériovým systémom modelu ID.4 1ST Max je progresívne riadenie. Jeho prevod sa so zväčšujúcim uhlom natočenia volantu stáva čoraz bezprostrednejším.

Batéria a nabíjanie

Kapacita 77 kWh. Elektrické SUV značky Volkswagen je univerzálne vozidlo, ktoré zvláda aj dlhé trasy. Pri uvádzacích modeloch ID.4 1ST je zdrojom elektrickej energie akumulátorová batéria s kapacitou 77 kWh netto. Má hmotnosť 493 kilogramov a umožňuje dojazd do 520 km.

Vonkajší plášť batérie, vyrobený z hliníkových profilov a chránený silným obvodovým rámom, obsahuje 12 modulov článkov. Každý modul sa skladá z 24 balíčkových článkov s pružným vonkajším obalom. Články temperuje podlahová platňa s integrovanými kanálmi pre kvapalinu. Volkswagen zaručuje, že batéria si aj po ôsmich rokoch alebo najazdení 160.000 km zachováva najmenej 70 percent svojej pôvodnej kapacity.

 

Výkonná rekuperácia. Dôležitým faktorom pre dlhý dojazd modelu ID.4 1ST je výkonná rekuperácia. Vodič môže pomocou prepínača jazdných režimov nastaviť spätné získavanie energie po uvoľnení pedála akcelerátora. Pri nastavenom režime jazdy dopredu D (Drive) elektromobil po uvoľnení pedála akcelerátora vo väčšine prípadov dobieha bez pohonu, jeho elektromotor sa voľne otáča. Pri režime B (Brake) pracuje elektromotor ako generátor a dobíja batériu. Pri mnohých brzdeniach menšou intenzitou v bežnej každodennej premávke spomalenie vozidla zabezpečuje výlučne elektromotor, až pri intenzívnejšom spomalení za plynulo zapájajú hydraulické brzdy.

 

Ekosystém pre nabíjanie. Spolu s modelmi rodiny ID. prináša Volkswagen pod pojmom We Charge celostný balík služieb pre pohodlné, digitálne prepojené a ekologické nabíjanie elektrických automobilov. We Charge poskytuje vždy optimálne riešenie – pri jazdách na dlhé trasy, v meste aj doma. Aplikácia We Connect ID. App umožňuje jednoduchý prístup k ekosystému nabíjania.

 

Rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom. Na rýchlonabíjacej stanici s jednosmerným prúdom (DC), napríklad spoločnosti Ionity, sa dá ID.4 s batériou 77 kWh približne za 30 minút nabiť na ďalších 320 km (podľa WLTP) – s nabíjacím výkonom do 125 kW. Na verejných nabíjacích stojanoch majitelia nabíjajú ID.4 striedavým prúdom (AC) pomocou kábla Mode 3, pri čo môžu prostredníctvom We Charge využívať najväčšiu sieť v Európe s vyše 150.000 verejnými nabíjacími bodmi. Prístup ku všetkým umožňuje jediná karta.

 

ID. Charger pre domácnosť. V domácej garáži môžu majitelia ID.4 v Nemecku využívať elektrickú energiu z certifikovaných obnoviteľných zdrojov (Volkswagen Naturstrom). Na nabíjanie slúži nástenná nabíjacia stanica ID. Charger – nový Wallbox značky Volkswagen. Na výber sú tri rozličné verzie, všetky majú nabíjací výkon do 11 kW.


 

 


 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode