HONDA PREDSTAVUJE VÍZIU UDRŽATEĽNEJŠIEHO PRODUKTOVÉHO DIZAJNU NA MILÁNSKOM TÝŽDNI DIZAJNU

16.04.2024 16:19

  • V rámci ukážky svojho vyvíjajúceho sa prístupu k udržateľnejšiemu produktovému dizajnu pridáva Honda k sériovému skútru SH125i „Vetro“ modely SUSTAINA-C Concept a Pocket Concept 

  • Nové využitie materiálov a jedinečné povrchové úpravy bez lakovania znižujú emisie CO2 počas výroby a prinášajú zákazníkom osobitý estetický vzhľad

  • Modely sú príkladom stratégie Hondy „Tri kroky k nule“ v praxi, ktorá sa usiluje o uhlíkovú neutralitu vo všetkých produktoch a firemných činnostiach do roku 2050. 

  • Honda bude hlavnou hviezdou podujatia Vanity Fair Italia „Záhrada nápadov“ na oslavu dizajnu, inovácií a udržateľnosti v Museo Diocesano od 16. do 21. apríla

 

V rámci európskej premiéry svojich najnovších konceptov elektrifikovaných mestských vozidiel – automobilu SUSTAINA-C Concept a motocykla Pocket Concept – na Týždni dizajnu v Miláne od 16. do 21. apríla prezentuje Honda na svoj vyvíjajúci sa prístup k udržateľnejšiemu produktovému dizajnu.

 

Dva nové modely sa predstavia po boku skútra SH125i „Vetro“, aby demonštrovali inovatívne použitie materiálov a jedinečnú estetiku dizajnu, ktoré je možné vytvoriť aj pri znížení emisií CO2 z výrobného procesu v továrni Honda Italia Industriale v Atesse v Taliansku. Toto je jeden zo spôsobov, akým Honda sleduje svoj cieľ dosiahnuť uhlíkovú neutralitu vo všetkých produktoch a firemných činnostiach do roku 2050.

 

SUSTAINA-C Concept, prvýkrát predstavený na veľtrhu Japan Mobility Show 2024, skúma možnosti oslobodenia spoločnosti od hraníc vyplývajúcich z obmedzených zdrojov. Dodáva sa v kombinácii s kompaktným motocyklom Pocket Concept, ktorý sa dá uložiť do batožinového priestoru a zaisťuje mobilitu na poslednom kilometri.

 

Vonkajšie panely sú vyrobené z recyklovanej akrylovej živice z použitých zadných svetiel, preto si nevyžadujú náter, čo umožňuje spoločnosti Honda vytvoriť jedinečný nelakovaný povrch, ktorý by pri použití tradičných materiálov nebol možný. Tento prístup k materiálu by mohol znížiť emisie počas výroby až o 45 % – čiastočne vďaka použitým recyklovaným materiálom, ale aj vďaka tomu, že panely nevyžadujú lakovanie, ktoré môže vytvárať až 80 % emisií CO2 automobilky.

 

Model vystavený v Miláne má čiernobiely mramorovaný efekt, dosiahnutý miešaním farieb s rôznym bodom topenia do panelov pri ich tvarovaní – po usadení materiálu do formy vzniká mramorovanie.

 

Okrem pútavého vzhľadu sú panely vozidla nielen odolné voči prasklinám a dokážu sa po ľahkých nárazoch vrátiť do pôvodného stavu, ale ponúkajú aj vysokú úroveň odolnosti voči poveternostným vplyvom s minimálnou degradáciou vplyvom slnečného žiarenia.

 

V zadnej časti sa vďaka vynikajúcej priehľadnosti akrylátovej živice podarilo vytvoriť zadné dvere modelu SUSTAINA-C Concept z jedného panelu, ktorý funguje ako displej smartfónu. Mini-LED displej je skonštruovaný tak, aby komunikoval s ostatnými účastníkmi cestnej premávky prostredníctvom jednoduchého textu alebo obrázkov, čím prináša potenciálne nový rozmer vonkajšieho dizajnu budúcich vozidiel.

 

A na záver, použitá akrylová živica demonštruje možný prístup k budúcemu obehu zdrojov. Vývoj prebieha v spolupráci so spoločnosťou Mitsubishi Chemical. Zadné svetlá z ojazdených vozidiel sa po skončení životnosti rozdrvia, spracujú a potom sa z nich vyformujú panely potrebné pre SUSTAINA-C Concept. Ide o jeden zo spôsobov, ako sa Honda snaží znížiť ťažbu zdrojov, a súčasť jej prieskumu energeticky účinnejších, nízkouhlíkových a nákladovo efektívnych pokročilých recyklačných technológií s cieľom vytvoriť obehový hodnotový reťazec od vozidla k vozidlu.

 

Kento Ishii, hovorca pre SUSTAINA-C, povedal: „Model SUSTAINA-C je dôkazom, aké možnosti máme k dispozícii, keď rozmýšľame udržateľnejšie. Toto platí nielen pre samotné panely, ale aj pre prvky, ktoré nie je navonok vidno. Či už ide o šetrnejšie získavanie ocele na podvozok alebo recyklovaných materiálov do interiéru, existuje veľa spôsobov, ako môžeme začať meniť spôsob výroby vozidiel. Nič z toho nemusí byť na úkor vzhľadu našich produktov – pomocou nových materiálov vytvárame jedinečnú estetiku a zvyšujeme hodnotu pre našich zákazníkov.“

 

Honda hľadá spôsoby, ako znížiť emisie CO2 pri výrobe svojich produktov tu v Európe, čoho dôkazom je verzia „Vetro“ mimoriadne populárneho skútra SH125i, ktorý sa vyrába v závode Honda Italia Industriale. „Vetro“, čo v taliančine znamená sklo, je špeciálna edícia modelu s výraznými polopriehľadnými nelakovanými zelenými panelmi kapotáže.

Výrobné procesy pri týchto paneloch v továrni Atessa znižujú emisie CO2 o 9,5 percent v porovnaní s výrobnými procesmi pre štandardné lakované kapotáže.

 

Nový materiál, vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Honda Motor v Japonsku, je náhradou za plast ABS, ktorý sa tradične používa na nekonštrukčné diely a komponenty, a pomáha vytvárať elegantný, jednotný štýl karosérie a prémiový vzhľad.

 

Elegantný vzhľad modelu SH125i Vetro zodpovedá jeho pohodlnej praktickosti a efektívnosti, keďže ide o prvý model značky Honda vyrobený v Atesse, ktorý spĺňa nové emisné ciele EURO5+ – zákonnú požiadavku pre všetky nové typy modelov do konca roka 2024. 

 

Marcello Vinciguerra, výkonný riaditeľ závodu Honda Italia Industriale, uviedol: „Model SH125i Vetro je príkladom toho, ako môžu drobné zmeny v použitých materiáloch priniesť hmatateľný prínos pre životné prostredie. V našom závode v Atesse tvrdo pracujeme na zvyšovaní efektívnosti našich výrobných postupov a to zahŕňa aj znižovanie produkovaných emisií. Preto máme radosť z možnosti ďalej prispievať ku globálnym cieľom spoločnosti Honda v oblasti uhlíkovej neutrality prostredníctvom neustálych inovácií a vývoja produktov.“

 

Znižovanie emisií CO2 prostredníctvom inovatívneho využitia materiálov, ktoré Honda preukázala na modeli SH125i Vetro, je len jedným z krokov, ktorými sa tu v Európe snaží prispieť k celosvetovému cieľu spoločnosti dosiahnuť do roku 2050 uhlíkovú neutralitu pri všetkých produktoch a firemných činnostiach.

 

Základom tejto snahy je iniciatíva spoločnosti Honda „Tri kroky k nule,“ ktorá zahŕňa uhlíkovú neutralitu, čistú energiu a obeh zdrojov. V rámci posledného kroku sa bude spoločnosť snažiť zaviesť obeh zdrojov medzi vozidlami a používať až 100 % udržateľných materiálov. Modely SUSTAINA-C Concept aj Pocket Concept sú prvými príkladmi toho, ako by to mohlo vyzerať v budúcnosti.

 

Victoria Friend, vedúca pre súlad a udržateľnosť produktov, Honda Motor Europe, vraví: „Modely SUSTAINA-C Concept, Pocket Concept a SH125i Vetro stelesňujú zmenu, o ktorú sa snažíme v rámci urýchlenia nášho prechodu z obchodného modelu masovej spotreby na obehový model. To sa nedá dosiahnuť zo dňa na deň, ale určením drobných krokov, ktoré dokážeme urobiť teraz – napríklad tých, ktoré robíme v závode Atessa – môžeme zavádzať čoraz účinnejšie opatrenia, ktoré nám pomôžu dosiahnuť do roku 2050 uhlíkovú neutralitu našich produktov a firemnej aktivity.“

 

Ako hlavná hviezda výstavy „Záhrada nápadov“ organizovanej Vanity Fair Italia sa bude počas Milánskeho týždňa dizajnu stánok spoločnosti Honda nachádzať na nádvorí múzea Museo Diocesano. Zrkadlové vonkajšie steny stánku boli navrhnuté tak, aby splynuli s historickým prostredím, s dúhovým oknom po celej šírke, ktoré pomáha vytvárať organický priestor v spojení s prírodou a s dôrazom na témy udržateľnosti.

 

Vo vnútri si návštevníci môžu pozrieť tri vystavené modely spolu s ukážkami z výrobného procesu vozidla SUSTAINA-C Concept, ktoré demonštrujú cestu akrylátovej živice od použitého zadného svetla až po panel karosérie vozidla. 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode