Honda investuje do revolučného simulátora jazdy pre budúce aktivity v oblasti výskumu a vývoja

04.12.2017 16:16

ÚPLNÉ EMBARGO: Pondelok 4. decembra 2017, 09:00 (SEČ)

  • Revolučný simulátor bude umiestnený v technickom centre spoločnosti Honda v Nemecku
  • Zážitok z technológie Driver-in-Motion sa v maximálne možnej miere približuje reálnej jazde
  • Spoločnosť Honda R&D Europe bude nový simulátor využívať pri vývoji a testovaní vozidiel novej generácie
  • Hardvér používa inovatívnu platformu s deviatimi akčnými pohybovými prvkami

Honda sa stane prvým výrobcom automobilov na svete, ktorý využije najmodernejšiu technológiu simulátora jazdy, nazvanú DiM250 (Driver-in-Motion).

Väčšina simulátorov jazdy využíva technológiu pohybu odvodenú od leteckých simulátorov, pričom na dosiahnutie šiestich „stupňov voľnosti“ zvyčajne využíva šesť akčných prvkov. Systém DiM250 od spoločnosti VI-grade však na presnú imitáciu pohybu vozidla, jeho ovládania a akcelerácie v jednom simulátore využíva deväť akčných prvkov, čím vytvára dodatočné rozsahy pohybu. V automobilovom odvetví to je niečo jedinečné.

Yasunori Oku, výkonný viceprezident európskeho centra výskumu a vývoja Honda R&D Europe, hovorí: „DiM250 plánujeme používať hlavne pri dynamických jazdných aplikáciách, ale aj ako kritický nástroj pri vývoji a testovaní našich ADAS, HMI, hnacích ústrojenstiev a pri začiatku projektovania technológií autonómneho jazdenia“, hovorí Yasunori Oku, výkonný viceprezident európskeho centra výskumu a vývoja Honda R&D Europe v Nemecku. „Technológia DiM250 poskytne ideálnu spoločnú vývojovú platformu pre naše aktivity v oblasti výskumu a vývoja, na ktorej budú môcť všetky zúčastnené tímy pracovať v jednom samostatnom kolaboratívnom prostredí.“ „

Systém DiM250 bol navrhnutý vývojovými projektantmi softvéru simulátora spoločnosti VI-grade a skonštruovali a vyrobili ho špecialisti na automatické riadenie spoločnosti Saginomiya. Jeho elektricky ovládaná platforma s deviatimi akčnými prvkami je dokonalejšia ako tradičné „šesťnohé“ konštrukcie, pričom pohyb celého systému je zabezpečený kĺzaním na vzduchových vankúšoch a nie využitím dodatočných mechanických koľajničiek. Vzduchové vankúše vyvažujú vysoké užitočné zaťaženia a dynamické zaťaženie, a pomáhajú pri vytvorení mimoriadne tuhého, tichého a spoľahlivého simulátora.

Integrácia aplikácií „Softvér v slučke“ (SIL) a „Hardvér v slučke“ (HIL) do simulátora umožní konštruktérom a inžinierom vyhodnocovať postup vývojového cyklu vozidla ešte pred postavením fyzických prototypov. Umožní aj presnejšie napodobňovanie problémových scenárov simulátorom pri testovaní bezpečnostných systémov a ovládacích prvkov.

Juergen Fett, výkonný riaditeľ spoločnosti VI-grade, povedal: „Tešíme sa na trvalé a úspešné používanie našej technológie v oddelení výskumu a vývoja spoločnosti Honda, ktorá spoločnosti umožní vyvíjať ešte lepšie autá v kratšom čase, a zároveň nám poskytne presnú spätnú väzbu, vďaka ktorej dokážeme ešte viac zlepšiť naše riešenia pre simuláciu jazdy.“

O divízii výskumu a vývoja Honda R&D Europe (Nemecko) GmbH

Divízia výskumu a vývoja Honda R&D Europe, s pobočkami v Nemecku, Taliansku a Anglicku, je integrálnou súčasťou organizácie Honda v Európe. Divízia výskumu a vývoja Honda R&D Europe v rámci svojej nezávislej organizačnej štruktúry spolupracuje s distribučnými strediskami a výrobnými zariadeniami Honda pre automobilové a motocyklové výrobné linky v rovnocennom partnerstve. Európsku sieť Honda spája spoločný cieľ: produkty upravené špeciálne pre uspokojenie potrieb európskych zákazníkov. V divízii výskumu a vývoja Honda R&D Europe sa na vývoji konceptov mobility pre regionálne trhy podieľajú hlavne pracovníci z Európy. Výsledkom konceptov a dizajnu nových modelov, ako aj rozsiahlych jazdných testov na európskych cestách, sú produkty s nezávislým vzhľadom a pokročilou technológiou. Nemecká divízia výskumu a vývoja Honda R&D Europe so sídlom v Offenbachu skúma a vyvíja technológie pre automobily, motocykle a motory s vonkajším spaľovaním v celosvetovom merítku.

O technológii DiM (Driver-in-Motion)

Potrebám prispôsobené revolučné riešenia simulácie jazdy od spoločnosti VI-grade poskytujú automobilovým inžinierom kompletný rad inovatívnych integrovaných simulátorov jazdy novej generácie, ktorá umožní premostiť medzeru medzi virtuálnym prototypovaním a testovaním. Dynamická konfigurácia poskytuje vodičovi spätnú väzbu k pohybu vďaka inovatívnej pohyblivej platforme s deviatimi stupňami voľnosti so zmenšenými celkovými rozmermi a veľkým pohybom. Architektúra stroja sa nazýva Driver in Motion (DiM) a jeho kinematika bola prvýkrát v histórii pohyblivých platforiem navrhnutá tak, aby najvhodnejším spôsobom začlenila technológiu simulácie pohybu, ktorú vyvinula a otestovala spoločnosť VI-grade. Táto rodina simulátorov vychádza z omnoho kompaktnejšej a lacnejšej architektúry simulátora jazdy v porovnaní s bežnými simulátormi s podobným pracovným priestorom. Takéto riešenia sú navyše plne rozšíriteľné, čo znamená, že simulátor sa dá s využitím všetkých komponentov, ktoré už boli kúpené, zmodernizovať zo statického na dynamický. Riešenia simulácie jazdy od VI-grade sú založené na produkte VI-DriveSim, ktorý pre všetky riešenia simulácie jazdy od VI-grade zabezpečuje základné softvérové prostredie. Viac informácií nájdete na adrese www.driverinmotion.com

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode