Hokus Focus

19.08.2011 17:04

Slovenský herec divadla Astorka´90  a člen zábavnej relácie Partička Juraj Kemka si vyskúšal nový Ford Focus 1,6 v dieselovej verzii.

Televízia a divadlo
Nemám to rád, keď sa na seba v televízii pozerám, ale ako som si pozrel Partičku, tak som sa naozaj zabavil. S Latinákom sme robili rôzne zábavné  scénky a veru som sa na sebe nasmial. Verím, že táto zábavná relácia potrvá ešte nejaký ten rok. Čo sa týka domovského divadla Astorka, tak naposledy pred prázdninami sme mali premiéru s Romanom Polákom „Cesta dlhého dňa do noci“. V zahraničí sme s Astorkou hosťovali  v LA a hrali pre našincov divadlo. Videl som tam muzikály na svetovej úrovni, ale činohru nie.   

Vodičský preukaz
V sedemnástich som si urobil vodičák a otec mi požičal jeho červenú Škodovku 100. Bolo to moje prvé auto. Samozrejme, najprv so mnou jazdil, a tak to nebolo veľmi o rýchlosti, ale  vďaka nemu som spoľahlivejší a pokojnejší vodič. Ani moja manželka a iní sa neboja so mnou jazdiť.

Juraj a volant
Za volantom sa už  začínam upokojovať a dá sa povedať, že jazdím stredne rýchlo, ale pozorne. Zatiaľ som nemal žiadnu dopravnú nehodu. Pamätám si, že raz v lese sa mi podaril asi v „tridsiatke“ jeden ťukes so starým Golfom a skončilo to nabúraním do stromu. Nebolo to nič vážne a musím si zaklopkať, že zatiaľ som inak vážnu nehodu nemal. Aj keď ma zo začiatku často vytáčali mnohí agresori na cestách. Vtedy zasiahne moja manželka a upokojuje ma. Veľa vecí už beriem s nadhľadom. Už ma určite neporazí z niektorých vodičov tak ako v minulosti.

Zjednávanie
Funguje to celkom v pohode, zjednávanie naozaj zaberá. Je to aj tým, že nás všetci vidia v televízii a niekedy je to príjemné a inokedy vôbec nie. Ak stretneme policajta, ktorý vás môže na televíznej obrazovke, tak vtedy je to dobré. Ale keď vás nemusí, tak vám naloží ešte viac ako normálnemu bežnému človeku. Mne sa to síce ešte nestalo, ale kolegom áno. Ja mám dobré skúsenosti aj s mestskými policajtmi. Manželke dali papuču na koleso, ale ukázal som parkovaciu kartičku a všetko sme vyriešili v pokoji a bez pokuty.

Veľké, malé autá
Rozčarovaný som veľkými autami. Navštevujem dosť často Ameriku a tam platí, že čím väčšie auto, tým väčšia ohľaduplnosť voči menším autám. Na Slovensku je to presne naopak! Až tak, že sa k veľkému autu bojím priblížiť, lebo neviem ako to dopadne. V Amerike sa jazdí úžasne a veľa sa tam učím ohľaduplnosti. Na križovatkách tam funguje také pravidlo, že kto prvý príde do križovatky, tak ten má prednosť. Musí zastať a mať očný kontakt s ďaľším vodičom a tak to tam všetko funguje ako má. Po návrate domov na Slovensko mi dosť dlho trvá, kým sa preorientujem. Aj sa snažím púšťať každého vodiča, ale toho za mnou tým znervózňujem. Trápi ma, že veľa ľudí nepredvída situáciu na cestách. Aj preto je veľa dopravných nehôd, pretože  vodiči nemyslia dopredu a jeden za druhého. Nastávajú komplikácie, ktoré by nemuseli.  

Wellness za volantom
Rád jazdím sám. Verím, že aj iní vodiči si dokážu vychutnať jazdu tak, ako ja. Hoci nie som nie som žiadny pirát ciest, jednoducho si šoférovanie vychutnávam, tak ako sa patrí. V aute sa často učím texty a niekedy sa mi stane, že gestikulujem za volantom a mnohí si môžu myslieť, že vodičom nadávam, ale nie je to tak. Smutný príbeh s dobrým koncom mal môj herecky kolega Peťo Šimun, ktorý mal podobnú historku. Ako si v aute opakoval texty, tak naňho vybehol agresívny vodič z veľkého čierneho auta a chcel ho biť hlava-nehlava. „Dotyčnému“ vysvetlil o čo ide, že on nenadáva, iba si opakuje texty.:)

Obľúbená značka Ford
Veľmi sa mi páči dizajn staršieho modelu Ford Focus. Vždy, keď som sedel v mojom starom Peugeote 206, tak som sa pozeral po autách a rozmýšľal, čo by som chcel a vždy mi padol pohľad na Ford Focus. Model z roku 2009 ma zaujal spredu aj zozadu a preto som si ho išiel kúpiť do Nemecka. Pri kúpe malo najazdených cca.10 000 km a som s ním doteraz stále spokojný. Má zvýšený podvozok a vďaka tomu vytiahne hocijaký terén. Aj náročnejší a hlavne v zime.
Mám s ním zimný zážitok, ktorý sa stal v Martine, kde mi zamrzla nafta. Neviem ako sa to stalo, ale natankoval som v Bratislave, kde bolo -5 a prišiel som do Martina, kde bolo -30 stupňov. Môj čierny  Focus som šupol na slnko a keď sa trošku oteplilo, tak to trošku odmrzlo.
S akceleráciou nemám tiež najmenší problém. Dokonca musím pochváliť autorizovaný servis. Platil mi dvojročný pozáručný servis a prišiel som do autorizovaného servisu Ford a boli veľmi rýchli s pomocou. Moja žena mi totiž na Vianoce kúpila vyhrievaciu podložku na sedadlo. Bola zima a ja som nechal koncovku celú noc v zapaľovaní a batéria sa mi úplne vybila. Auto som mal iba dva týždne. Museli mi odtiahnúť auto a o tri hodiny mi už aj volali, čo sa stalo. Vraj som mal šťastie, lebo mali podobný prípad a auto jednej pani zhorelo do tla. Všetko sa chytilo od poťahov. Nakoniec ma aj potešilo, že som neminul ani jeden cent. Naozaj mi pomohli. Ďaľšou výhodou je, že sa Fordy nekradnú. Tak to je tiež dôvod prečo ho vlastním. V budúcnosti ak by som mal väčšiu rodinu, tak nevylučujem väčšie autá ako sú C-max alebo S-max. Zatiaľ ostávam pri Focuse. Neviem prečo, ale väčšinou som mal dieselové motory v autách. Časom by som možno chcel  automat kvôli praktickým výhodám.

Vodičky na cestách
Postrehnem ženu za volantom a páčia sa mi svojím bezpečným prístupom až na niektoré výnimky, ale to sa nájde aj medzi mužmi. S tým nič nenarobíme. Nevidím rozdiel v tom či jazdí muž alebo žena, ale dobrý a zlý vodič. Moja žena je veľakrát lepšia vodička ako ja. Určite je obozretnejšia.

Zvieratká v aute
Psíkovia patria do auta pokiaľ nešoférujú. Nevadia mi, ale vadia mi chlpy psa na sedadlách v aute Roba Jakaba. Je ich naozaj veľa. Ak vystupujem z jeho auta, tak som sama biela srsť. On toho psa vozí vzadu, ale chlpy sú všade.

Nový Focus
Testovaný nový Focus sa už viac približuje k ostatným značkám. Focus a po facelifte sa mi veľmi páči. Aj interiér je modernejší, aj keď kufor o niečo menší. Páči sa mi systém Start – Stop, ktorý vypína motor ak vodič nemá stlačený spojkový pedál a vozidlo stojí. Športové sedadlá sú pohodlné a neunavujú chrbticu v prípade dlhšej jazdy. Naftová jednašestka bola živá hlavne vo vyšších otáčkach. Stabilný podvozok predstavuje istotu, o ktorú sa dá skutočne oprieť.
 
Text: Alena Chorvátová
Foto: autorka

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode