Goodyear uvádza na trh nákladné zimné pneumatiky ULTRA GRIP MAX

25.11.2015 09:53

Spoločnosť Goodyear uvádza na trh celkom nový rad zimných nákladných pneumatík ULTRA GRIP MAX, ich posledný príspevok k maximálnej mobilite, ktorá je v zimnom období kritickým miestom prevádzkovateľov veľkých flotíl. Pri polovičnom opotrebovaní novinka poskytuje až o 40 percent vyššiu priľnavosť a až o 15 percent vyšší kilometrový výkon. Anketa medzi prevádzkovateľmi veľkých európskych vozových parkov, ktorú zadal Goodyear, potvrdila, že použitie zimných pneumatík dopravcom pomáha lepšie zvládnuť prevádzku v zimnom období.

Celkom nový rad pneumatík značky Goodyear poskytuje vynikajúcu trakciu počas celej zimy, a to i v prípade, že pneumatiky sú už do značnej miery opotrebované. Nákladné ULTRA GRIP MAX S na riadenú nápravu, ULTRA GRIP MAX D na hnanú nápravu a ULTRA GRIP MAX T pre prívesné vozidlá sú špeciálne určené pre zimnú prevádzku a sú označené značkou hory s trojitým vrcholom a symbolom snehovej vločky (3-Peak-Mountain-Snowflake; 3PMSF), oficiálnym označením skutočných zimných pneumatík, ako aj symbolom M+S. Pneumatiky s označením 3PMSF spĺňajú všetky požiadavky i pri polovičnom opotrebovaní; nákladné vozidlá s touto ojedinelou charakteristikou sú stále v prevádzke a uľahčujú prácu vodičom, ale aj správcom vozových parkov.

Vozové parky potrebujú zimnú trakciu

Prieskum spoločnosti Goodyear ukazuje, že 68 % opýtaných správcov vozového parku je presvedčených o tom, že zimné pneumatiky im počas zimy môžu uľahčiť podnikanie. Za hlavné kritérium výkonnosti nákladných zimných pneumatík považujú ich trakciu na snehu. Za najdôležitejšiu ju označilo plných 50 % všetkých opýtaných správcov vozového parku. Tento výsledok bral Goodyear do úvahy aj pri vývoji nového radu ULTRA GRIP MAX, ktorý ponúka až o 40 % vyššiu priľnavosť.  

Vďaka technológii novej ULTRA GRIP MAX sa vozové parky v zime nezastavia

Uvedenie novej ULTRA GRIP MAX na trh sprevádza i predstavenie dvoch celkom nových technológií – Goodyear IntelliMax Block a Goodyear IntelliMax Edge. Obe technológie napomáhajú tomu, aby nové nákladné pneumatiky vykazovali zvýšenú priľnavosť po celý čas svojej životnosti.  

Technológia IntelliMax Block spočíva v kombinácii pozdĺžnych kosoštvorcových segmentov s rôznou hĺbkou a nepravidelných priečnych drážok. Oboje prispievajú k tomu, aby sa drážky maximálne rozovierali a zabezpečovali tak optimálny záber na snehu a na ľade. Usporiadanie poprehýbaných priečnych drážok a systém tvarových zámkov okrem toho zaručuje ideálnu tuhosť dezénu pri jazde v stope, a teda i pravidelné opotrebovanie a vysoký potenciálny kilometrový výkon.  

Podstatou technológie IntelliMax Edge sú dezénové drážky so skosenými, stupňovitými rohmi. Vzniknutý vysoký počet „zakusujúcich“ sa hrán prispieva k dosiahnutiu čo najlepšieho kontaktu pneumatiky s vozovkou, najmä na klzkom povrchu. Pneumatiky ULTRA GRIP MAX boli navrhnuté špeciálne pre ťažké zimné podmienky a spĺňajú i tie najprísnejšie požiadavky. Len vďaka tomu môžu byť na bočnej stene označené symbolom 3PMSF, najvyšším a najprísnejším ohodnotením výkonnosti nákladných zimných pneumatík. Najvýznamnejšou črtou nových pneumatík je ich schopnosť udržiavať vysoký výkon po celý čas ich životnosti vďaka kombinácii inovovanej zmesi a dezénu. ULTRA GRIP MAX D spĺňajú tak požiadavky na udelenie prísne regulovaného označenia zimných pneumatík, dokonca i keď sú na 50 % opotrebované.

„Mobilita je pre úžitkové vozidlá kľúčová, a to práve v zimnom období. Správcovia vozových parkov navyše požadujú zimné pneumatiky, ktoré majú vysoký stupeň trakcie na snehu,“ povedal Benjamin Willot, riaditeľ marketingu nákladných pneumatík spoločnosti Goodyear pre Európu, Blízky východ a Afriku. „Náš nový rad pneumatík ULTRA GRIP MAX s označením 3PMSF im ponúka presne to, čo od zimnej nákladnej pneumatiky očakávajú: vysokú trakciu. ULTRA GRIP MAX D spĺňa podmienky na udelenie oficiálneho európskeho označenia nákladných zimných pneumatík, dokonca i po päťdesiatpercentnom opotrebovaní.“

ULTRA GRIP MAX S – o 30 % väčšia priľnavosť

Nová pneumatika ULTRA GRIP MAX S na riadenú nápravu poskytuje vysokú stabilitu v zákrutách a brzdný výkon na snehu a ľade, aby si vodiči dokázali poradiť i s tými najobťažnejšími podmienkami, ktoré ich môžu v zime stretnúť. Vykazuje o 5 % lepšiu trakciu na snehu a rovnaký kilometrový výkon ako jej predchodkyňa, Goodyear ULTRA GRIP WTS. Okrem toho ale ponúka o 30 % lepšiu priľnavosť ako jej predchodkyňa, i keď je už spolovice opotrebovaná. Nová ULTRA GRIP MAX S poskytuje v porovnaní s celoročnou nákladnou pneumatikou KMAX S trakciu lepšiu o 23 %.

Tvarové optimalizácie drážok s cieľom zabezpečiť optimálne rozloženie tlaku Goodyear dosiahol využitím počítačového modelu. Ďalšia počítačom riadená optimalizácia geometrie výstuh segmentov behúňa priniesla zlepšené správanie v zákrutách a pocit optimálnej ovládateľnosti. Výrobca ďalej využil technológiu hlboko skladaných hrán, aby zabezpečil vysokú úroveň brzdného výkonu a trakciu na snehu počas životnosti pneumatiky. Dodatočné zlepšenie brzdných vlastností a trakcie na snehu prinieslo využitie ostrých hrán obvodových dezénových drážok. Rozstup segmentov behúňa, ich tuhosť, priľnavosť a geometriu Goodyear rovnako optimalizoval v záujme maximálneho využitia v najrôznejších zimných podmienkach a maximálneho kilometrového výkonu. Nová ULTRA GRIP MAX S je na trhu v rozmeroch 315/80R22.5 a 315/70R22.5 pre vysoké zaťaženie.

ULTRA GRIP MAX D – Dostatočná trakcia na snehu i pri polovičnom opotrebovaní

Hlavnou výhodou novej ULTRA GRIP MAX D na hnanú nápravu je to, že si udržuje veľmi vysoký trakčný výkon na snehu i pri opotrebovaní. V porovnaní s 315/80R22.5 ULTRA GRIP WTD je jej trakcia na snehu o 40 % lepšia pri opotrebovaní dezénu o 50 %. Nová pneumatika poskytuje o 11 % lepšiu trakciu ako celoročná nákladná KMAX D, ktorá je označená symbolom 3PMSF. Nový tvar dezénových drážok prispieva k dlhodobému vynikajúcemu trakčnému výkonu, ktorý sa udržiava až do konca životnosti pneumatiky. Vďaka kombinácie s hlbokými hranami sa tak ULTRA GRIP MAX D kvalifikuje na udelenie symbolu 3PMSF i pri zvýšení celkového kilometrového výkonu o 15 %, ktoré má pozitívny dopad na prevádzkové náklady na kilometer.

Rovnako, ako v prípade verzie pre riadenú nápravu, prinieslo využitie počítačového modelu tvarovú optimalizáciu drážok s cieľom zabezpečiť optimálne rozloženie tlaku. Nová geometria výstuh segmentov behúňa zabezpečila lepšie správanie v zákrutách a rovnomernú tuhosť. Výsledkom smerového dezénu v tvare písmena V nové ULTRA GRIP MAX D je redukcia hlučnosti a lepšia trakcia. Počet hrán v záujme ďalšieho zlepšenia trakcie a priľnavosti zvyšuje inovatívna technológia spodných kužeľovitých záberových výliskov. Rovnako, ako pri verzii pre riadenú nápravu, zabezpečujú lepšiu brzdnú charakteristiku aj ostré hrany obvodových dezénových drážok. Vysoká výkonnosť na snehu a vysoký kilometrový výkon sú dané i optimalizáciou rozstupu, tuhosti, priľnavosti a šírky rebier. Nová ULTRA GRIP MAX S je na trhu v rozmeroch 315/80R22.5 a 315/70R22.5.

ULTRA GRIP MAX T – Vynikajúca smerová stabilita a priľnavosť na snehu
Nová pneumatika pre prívesné vozidlá ULTRA GRIP MAX T ponúka excelentnú smerovú stabilitu a priľnavosť na snehu, ktoré spoločne dovoľujú zvládnuť i tie najťažšie zimné podmienky. Je ideálnou voľbou pre vozové parky, ktoré hľadajú optimálne riešenie prevádzky prívesných vozidiel v zimnom období. Hlavnými konštrukčnými prvkami novej ULTRA GRIP MAX T sú robustné ramenové bloky dezénu, päť vlnitých pozdĺžnych drážok po celom obvode a vysoký počet lamiel tvaru S. Na trhu sú v rozmeroch 385/55R22:5 a 385/65R22.5.

Kompletný sortiment protektorov

Súčasne s uvedením nového radu zimných pneumatík ULTRA GRIP MAX Goodyear na trh zavádza rovnako plný sortiment protektorov. Súbežne s novým radom nákladných zimných pneumatík tak budú pre dopravcov k dispozícii  prémiové TreadMax ULTRA GRIP MAX D pre protektorovanie za tepla, tak aj ULTRA GRIP MAX D UniTac pre protektorovanie za studena.
 

Späť

Advertisement

 

Advertisement

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode