Ford Mustang Mach-E je pripravený urýchliť prechod na jazdu s nulovými emisiami
09.12.2020 18:02
Úplne nový, čisto elektrický Mustang Mach-E je prvý sériovo vyrábaný Ford, ktorý bol od začiatku vyvíjaný ako čistý elektromobil s nulovými emisiami. K zákazníkom v Európe sa dostane koncom roku 2021.
-
Spoločnosť Ford rozširuje kultový modelový rad Mustang o úplne nové SUV Mustang Mach-E s na mieru navrhnutou elektrickou pohonnou jednotkou, ktorá spája výkon športových vozidiel a jazdu s nulovými emisiami.
-
Najsofistikovanejšia technologická ponuka spoločnosti Ford v histórii zahŕňa systém SYNC novej generácie s funkciou strojového učenia a pripojením ku cloudu, funkciu telefónu namiesto kľúča a najmodernejšie asistenčné technológie.
Priestranná a štýlová karoséria s elegantným oceneným dizajnom a inteligentnými prvkami je určená pre piatich cestujúcich. Mustang Mach-E sa bude neustále zlepšovať vďaka bezdrôtovým aktualizáciám.
Mustang Mach-E prináša zákazníkom slobodu, výkon a charakter kultového, najpredávanejšieho športového vozidla na svete v podobe čisto elektrického vozidla. Pohon má na starosti dynamická, energeticky efektívna elektrická pohonná jednotka napájaná z akumulátora. Vôbec prvý SUV člen rodiny Mustangov je v ponuke s možnosťou voľby jedného elektromotora s pohonom zadných kolies, ale aj ako dvojmotorová verzia s pohonom všetkých kolies so zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, čo je porovnateľné so superšportami.1
Akumulátor vo verzii so štandardným a rozšíreným dojazdom eliminuje strach z dojazdu. Dojazd čisto na elektrinu podľa WLTP je až 610 km2 pre bezstarostné vlastníctvo a pokoj.
Mustang Mach-E je okrem toho prelomovým modelom aj v oblasti najprepracovanejšieho komfortu, pohodlia a asistenčných technológií v histórii spoločnosti Ford. Systém SYNC novej generácie sa dokáže učiť podľa správania vodiča a prináša odporúčania na úsporu času.3 Funkcia telefónu namiesto kľúča4 umožňuje vstup bez kľúča len vďaka rozpoznaniu smartfónu majiteľa. Funkcia inteligentného dojazdu dokáže pomocou pripojenia ku cloudu presnejšie vypočítať dojazd.5 Najnovšie technológie asistovanej jazdy, parkovania a predchádzania nehodám6 od spoločnosti Ford okrem toho zaisťujú skutočne intuitívny zážitok z jazdy bez stresu.
Každý Mustang MachE ponúkne jazdné režimy Whisper, Active a Untamed, aby si vodič podľa nálady mohol prispôsobiť dynamiku jazdy a zmyslové zážitky. Päťmiestne SUV so siluetou kupé sa bude okrem toho neustále zlepšovať vďaka bezdrôtovým aktualizáciám.
„Mustang Mach-E je jedno z najúžasnejších vozidiel, aké spoločnosť Ford predstavila. Toto na mieru vyrobené čisto elektrické vozidlo je bez pochýb jedinečný Mustang a so špičkovým dojazdom 610 km prichádza v pravý čas pre zákazníkov v Európe,“ povedal Roelant de Waard, viceprezident pre marketing, predaj a služby spoločnosti Ford of Europe.
Elektrizujúci výkon
Úplne novú platformu pre Mustang Mach-E vyvinul tím Ford Team Edison. Využíva všetky výhody rozloženia hmotnosti, prenosu krútiaceho momentu a vyššieho výkonu čisto elektrickej pohonnej jednotky.
Bez ohľadu na to, či ide o variant s lítiovo-iónovým akumulátorom s 288 článkami a kapacitou 68 kWh (využiteľných) so štandardným dojazdom alebo s 376 článkami a kapacitou 88 kWh (využiteľných) s predĺženým dojazdom, je umiestnený v strede medzi nápravami a pod podlahou kvôli nízkemu ťažisku, ktoré podporuje športovú dynamiku Mustangu.
Vysokovýkonné akumulátory testované pri extrémnych teplotách –40 stupňov Celzia sú umiestnené vo vodotesnom puzdre a obklopené konštrukciou na pohlcovanie energie pri náraze. Akumulátor využíva pokročilý systém aktívneho ohrievania a chladenia kvapalinou, ktorý slúži na zaistenie optimalizovaného výkonu v nepriaznivom počasí, na skrátenie času nabíjania a trvalú jazdu vysokou rýchlosťou.
Energia sa z akumulátora prenáša do úplne nového, olejom chladeného motora na striedavý prúd umiestneného vzadu, ktorý poháňa zadné kolesá a v prípade modelov so systémom pohonu všetkých kolies aj na ďalší motor vpredu. Synchrónny zadný elektromotor s permanentným magnetom dokáže vyvinúť maximálny krútiaci moment za 0,5 sekundy pre maximálnu dynamiku:
-
Mustang Mach-E s pohonom zadných kolies má vo verzii so štandardným dojazdom výkon 269 koní a s predĺženým dojazdom výkon 294 koní. Krútiaci moment je na úrovni 430 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 6,1 až 6,2 sekundy1.
-
Mustang Mach-E s pohonom všetkých kolies má vo verzii so štandardným dojazdom výkon 269 koní a s predĺženým dojazdom výkon 351 koní. Krútiaci moment je na úrovni 580 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 5,1 až 5,6 sekundy1.
-
Mustang Mach-E First Edition s pohonom všetkých kolies s predĺženým dojazdom má výkon 351 koní, krútiaci moment 580 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy1.
-
Mustang Mach-E GT s pohonom všetkých kolies s predĺženým dojazdom má výkon 487 koní, krútiaci moment 860 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy1.
Voliteľný systém pohonu všetkých kolies prenáša krútiaci moment nezávisle na predné a zadné kolesá, aby sa zlepšila akcelerácia a ovládateľnosť, a vodič si tak užil typický pocit šoférovania vozidla značky Mustang. Jedinečné nastavenia tlmičov, pružín, stabilizátorov, riadenia a pohonného ústrojenstva boli prispôsobené pre európske, typicky užšie, kľukatejšie cesty a vyššie rýchlostné limity.
„Vyvážená a dynamická, čisto elektrická platforma pripravená pre Mustang Mach-E nám umožnila prispôsobiť zážitok z jazdy pre nórsku kľukatú horskú cestu Trollstigen, vysokorýchlostné nemecké diaľnice alebo hrboľaté britské okresky,“ povedal Geert Van Noyen, riaditeľ oddelenia dynamiky vozidiel spoločnosti Ford of Europe.
Energeticky úsporné pohonné jednotky zaisťujú čisto elektrický dojazd až 610 km podľa normy WLTP pre Mustang Mach-E s pohonom zadných kolies a až 540 km pre Mustang Mach-E s pohonom všetkých kolies a verziu First Edition.2
S funkciou inteligentného dojazdu je strach z nedostatočného dojazdu históriou. Podľa správania vodiča v minulosti a predpovede poveternostných podmienok dokáže presnejšie odhadnúť zostávajúci dojazd, pri čom dokonca využíva výhody pripojenia ku cloudu na odhad, koľko energie bude potrebnej pri jazde v budúcnosti. Údaje získané od ostatných pripojených zákazníkov s elektromobilmi Ford, ktorí sa rozhodli zdieľať informácie, dokážu podstatne zlepšiť odhady.5
Nabíjanie je rýchle a jednoduché. Spoločnosť Ford ponúka zákazníkom s modelom Mustang Mach-E voliteľnú nabíjačku Ford Connected Wallbox, s ktorou bude nabíjanie doma rýchlejšie, inteligentnejšie a praktickejšie. Nástenná nabíjačka je k dispozícii vo verziách s výkonom 7,4 kW a 11 kW, a dokáže nabiť akumulátor v modeli Mustang Mach-E z 10 % na 80 % za približne 6 hodín.7
Zákazníci s modelom Mustang Mach-E dostanú v štandardnej výbave dva nabíjacie káble, aby sa mohli vydať kamkoľvek. Šesťmetrový kábel Ford Public Charge Cable je kompatibilný s bežnými nabíjacími konektormi v Európe a umožňuje zákazníkom jednoduché pripojenie k striedavým nabíjačkám.8 Univerzálny domáci nabíjací kábel s dĺžkou 6,7 metra umožňuje pripojenie k štandardným domácim zásuvkám a k 32 A modrým priemyselným zásuvkám kvôli rýchlejšiemu nabíjaniu aj bez pripojenia k nástennej nabíjačke Ford Connected Wallbox.
Štandardom je tiež kompatibilita s rýchlym nabíjaním jednosmerným prúdom. Pri nabíjaní výkonom až 150 kW na nabíjačke IONITY možno počas približne 10-minútového nabíjania modelu Mustang Mach-E s pohonom zadných kolies a s akumulátorom s predĺženým dojazdom zvýšiť dojazd priemerne o 119 km.9
Mustang Mach-E s pohonom všetkých kolies a s akumulátorom s predĺženým dojazdom, prípadne vo verzii First Edition, získa pri 10-minútovom nabíjaní v priemere 107 km dojazdu navyše.9 Konfigurácie s pohonom zadných kolies a s pohonom všetkých kolies s akumulátorom s predĺženým dojazdom možno nabiť z 10 na 80 percent za 45 minút.9
Hladko integrovaná technológia
Mustang Mach-E využíva pokročilé technológie, ktoré zaistia najpohodlnejšie a najspoľahlivejšie zážitky z vlastníctva vozidla značky Ford.