Elegantný stoik

18.11.2017 10:40

Slovenský herec Juraj Hrčka sa nám predstaví nielen ako Hamlet, ale aj ako zanietený vodič a sympatizant značky Peugeot. Ktorý nový model si vyskúšal sa dozviete v našom rozhovore

Juraj, boli ste dlhoročný člen nitrianskeho divadla, ale vaše pracovné aktivity vám už neumožňujú mať stály angažmán a preto ste radšej na voľnej nohe?

Je toho už viac, ale v Nitre som bol 16 rokov, chcel som sa ďalej posunúť. Som už v Bratislave, ale do Nitry sa stále rád vraciam. Inak učím herectvo na konzervatóriu, venujem sa dabingu a som zdravotný klaun občianského združenia ČERVENÝ NOS Clowndoctors. Chodíme s kolegami do nemocníc a rozosmievame choré detičky.

Poďme k činohre a nedávnej vašej premiére hry Hamleta, ktorej hlavnú rolu stvárňujete. Čo všetko vás ešte čaká do konca roka a čo sa rysuje v novom?

Máme po premiére Shakespearovského Hamleta v preklade Ľubomíra Feldeka v spolupráci s Prešporským divadlom. Predstavenie si môžu diváci pozrieť v divadle TICHO a spol., ale čakajú ma ďalšie premiéry, v januári  bude rozprávka 3 tučniaci v réžii Sväťa Sprušanského, jednu zaujímavú poľskú hru v réžii Adriany Totíkovej a Klubovú krimidrámu po boku Kamila Mikulčíka. Chystáme sa do Viedne, kde sa premieta film Únos, robíme k filmu besedy. Pripravuje sa film na motívy predstavenia Epic v réžii Jozefa Vlka. S tým predstavením sme hosťovali aj v Indii a koncom budúceho roka sa snáď podarí aj jeho filmové spracovanie, ktoré sa bude točiť na Islande.

Práce je dosť, ale presuny bývajú veľakrát náročné. Jazdíte veľa kilometrov po tej našej republike?

Najazdím slušne, pretože 40-50 tisíc km ročne nie je málo. Mám prvú generáciu Peugeota 3008,  ktorá ma zaujala dizajnom a jazdnými vlastnosťami. V tej dobe sa mi zdala 3008-čka na trhu najkrajšia v dobrej cenovej relácii, čo som si mohol dovoliť. Dohodli sme sa preto s kolegom Marekom Majeským, že si tento model s manuálom kúpime. To je už vyše 5 rokov a slúži dobre.

Ako vidíte vašimi očami dopravu v malých a veľkých mestách?

V malých mestách je možno doprava pokojnejšia, vodiči sú menej skúsení ako v Bratislave, kde musíte byť pripravení na všetko. A nie je to problém v bezohľadnej jazde, ale skôr preťažením komunikácie s následným vznikaním kolón. Potom sú problémy s parkovaním, keď blúdite niekedy aj hodinu okolo miesta, kde máte byť, tak to býva neraz nepríjemné.

Mne sa stalo, že som si nezapamätala, kde som zaparkovala auto v podzemnej garáži, dlho som ho hľadala. Mali ste takú podobnú skúsenosť?

To sa mi stáva často, že nenájdem auto nie iba v nákupných centrách, ale aj na festivaloch, kde sú tisíce áut. Úplne som zabudol a nevedel som, kde som zaparkoval, asi po hodine som to zúfalý vzdal, keď som si uvedomil, že stojím pri ňom. Niekedy auto nechám v meste a zabudnem, keď ráno idem z domu. Dokonca mi raz auto odťahovali, stihol som dobehnúť, ale pokutu som zaplatil.

O kuriózne zážitky teda nemáte núdzu...

Mal som taký zážitok, že som išiel k svojej Fabii Combi, odomkol som ju a nebola moja. Rovnaký model, farba, ale moje auto bolo o štyri metre ďalej.  Potom som ju predal a o nejaký čas som ju videl v Nitre, automaticky som išiel k nej, ale došlo mi, že už to nie je moje auto.

S automatom už má väčšina vodičov skúsenosti, je to aj váš prípad?

Raz som niekoho viezol a nebolo to moje auto. Bál som sa povedať, že na automate nemám šoférske skúsenosti, tak celú cestu som bol v kŕči s nohou pripravený pribrzďovať. Bol som z toho taký unavený, ale zvykol som si, to boli moje prvé začiatky, ale v kolónach je automat výhodnejší.

Bola taká krajina, kde ste videli chaotickú dopravu, že nikdy viac?

V Indii bolo šialené ako sa tam jazdí. Úplný chaos, ale všetko fungovalo ako malo. Dokonca aj slony nás predbiehali, tak to som skoro odpadol. S Marošom Kramárom som bol v Austrálii a tam, koľko je klokanov pri cestách... je to síce nebezpečné, ale zaujímavé. Pred prechodom vás všetci púšťajú, iná kultúra jazdenia. Prekvapilo ma, že Ople sa tam volajú Holden. Okrem Holdenov tam jazdí skoro všetko aj škodovky som tam videl, ale sú tam dosť drahé.  

Vnímate na cestách rozdiel v šoférovaní mužov a žien?

Všimol som si že muži sú viac chrapúni a ženy sú opatrnejšie. Robil som si štatistiku a vyšlo mi, že v určitú hodinu som v Bratislave videl viac žien za volantom ako mužov.

Trošku väčší model od 3008-čky je veľké sedemmiestne SUV - Peugeot 5008 Allure+GT. Ako na vás zapôsobil práve tento model?

Toto SUV pôsobí mohutnejšie ako moja 3008-čka. Najviac sa mi páčila zadná časť auta so zvislými piatymi dverami, efektnými svetlami a pochrómovanými doplnkami. Sedenie na s časti kožených a čalunených sedačkách bolo pohodlné. Cítil som sa ako v lietadle, keď som zbadal palubovku s množstvom tlačidiel, veľkým dotykovým displejom a mohutným stredovým tunelom. Malý volant padol do ruky, dobre sa ním točilo, stačil jeden prst. Pod ním sa nachádzal adaptívny tempomat. Všimol som si, že pri posúvaní sa natáčajú svetlá, aby som lepšie videl a pochvaľujem si otvárateľnú panoramatickú strechu, ktorá presvetlí  interiér. Asi najviac toto vozidlo je špecifické priestorom v celom aute, ale najmä vzadu v kufri sa skrýva tretí rad sedadiel, dve sedačky, ktoré urobia 7-miestnu verziu s tým, že sa tam posadia iba deti. Veľmi príjemné šoférovanie s dobrým výhľadom. Sú tu aj rôzne jazdné režimy ako je sneh, piesok, blato, mokrá cesta. Športový gombík, kedy sa zmení jazda na dynamickejšiu. Dvojlitrový dieselový motor so silou 150 koní v spojení so šesťstupňovým manuálom bol živý a určený skôr na dlhšie trasy pre účely viacčlennej rodiny a tých čo veľa cestujú a vozia veľa vecí ako ja. Robustný Peugeot 5008 má v sebe niečo zo stoika s múdrym postojom a s nadupanou inteligenciou /prepracovaný infotainment/. Vôbec nepôsobí nebezpečne, ale práve naopak. Bezpečnosť je jeho doménou...

 Text a foto: Alena Chorvátová

Späť

 

Advertisement

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode