Ekológia v prítomnosti

18.08.2019 10:10

Elektrické autá sú tu a nie je to veru hudba budúcnosti, ale jasná prítomnosť. Už pomaly každá značka má v ponuke elektrické autá a tak aj Audi uvažuje podobným spôsobom.

 

Stredne veľké luxusné SUV -  Audi e-tron 55 quattro veľkostne zapadá medzi modely Q5 a Q7. A vďaka veľkej prednej maske a ostrým líniám je veľká podobnosť veľká podobnosť s modelom Q8. Apropó, pre Audi e-tron je v ponuke dvanásť lakov karosérie, takže určite je z čoho vyberať spolu s exkluzívnym odtieňom modrej "Antiguablau".

Audi e-tron quattro je najviac špecifické tým, že je vybavené „virtuálnymi“ kamerami namiesto klasických spätných zrkadiel a tak je to v podstate prvé sériovo vyrábané auto pre Európu. Je pravda, že nejaký čas si na kamery bolo treba zvyknúť, ale časom to už nebol problém ani pri nočnej jazde a zhoršených poveternostných podmienok.´Na blikanie smerovky vás upozornili zeleným blikaním.

 

Futuristický interiér dýchal luxusom, čo je pre túto značku typické, veď sedíte v aute za stotisíc eur a nie je sa čo čudovať. Kvalita displejov, nová grafika a zobrazenie e-tron nás viedlo k údajom a informáciám potrebnej k jazde. Samotné riešenie palubnej dosky s dvomi dotykovými displejmi vychádza z modelu A8. Priestoru v aute je naozaj dostatok aj pre viaclennú rodinu. Dĺžka vnútorného priestoru, priestor nad hlavou vpredu a vzadu, priestor v oblasti kolien v druhom rade sedadiel sú v segmente vyššej triedy SUV na najvyššej úrovni...veď len batožinový priestor má úctyhodný objem 660 litrov z toho

60 litrov z celkového objemu patrí praktickej úložnej schránke pod prednou kapotou. Miesto tam nájde náradie a prenosný nabíjací kábel.

Nezáleží na tom, či ste na ceste do mesta alebo s priateľmi na výlet, jednoducho vám toto SUV poskytne všetko, čo potrebujete. O pohon e-tronu sa starajú dva elektromotory s kombinovaným výkonom 408 koní a krútiacim momentom 664 Newtonmetrov. Na stovku zrýchli elektromobil za 5,7 sekundy. Poháňané sú všetky štyri kolesá a vďaka tomu, že každú nápravu poháňa jeden elektromotor, vie riadiaca jednotka posielať výkon práve na tú nápravu, ktorá má lepšiu priľnavosť. Výkon pri rozjazde je porovnateľný so športovým vozidlom. Dojazd  bol do 350 km.

Okrem manuálneho nastavenia rekuperácie prostredníctvom radiacich ovládačov za volantom si v systéme MMI sme si zvolili automatický režim. Prediktívny asistent efektívnosti tu podľa potreby predvídavo riadil spomalenie, buď podľa priebehu trasy alebo podľa vozidla idúceho pred vami. Vodič môže prispôsobiť účinok spomalenia tak, že prostredníctvom radiacich ovládačov za volantom zvolí požadovaný stupeň spomalenia. Ten je aktívny dovtedy, kým vodič opäť nestlačí pedál akcelerátora.

Veľmi sme sa skamarátili pri bežnom jazdení, ale aj v teréne bol e-tron obratný a cestou do Šurian na veterán zraz som si jazdu doslova užívala,pretože toto SUV s elektrickým pohonom zaručuje, že sa počas jazdy budete cítiť tak dobre ako u seba doma.

 

Text: Alena Chorvátová

Foto a video: Mário Chorvát

 

Audi e-tron 55 quattro  
Druh pohonu / typ batérií elektromotor / lítium ión
Maximálny výkon (kW) 265/300 v režime BOOST
Maximálny krútiaci moment (Nm) 561/664 v režime BOOST
Max. rýchlosť v km/h 200
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h 6,6, 5,7 v režime BOOST
Spotreba mesto/mimo/kombi (kWh/100 km) 25,2
Cena testovaného modelu 112 357 eur

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode