Drsný off-road
04.08.2024 22:08
Ford Bronco - jedna z amerických ikon off-roadu. Vyrábal sa vyše 30 rokov a automobilka zastavila jeho výrobu v roku 1997 po neslávne známej policajnej naháňačke. Po takmer 15-ich rokoch sa rozhodli so znovuzrodením tohto modelu a dobre spravili. Priniesli na trh niečo, čo sa dnes už takmer nevidí. Drsný off-road. Podvozok postavený na ráme, tuhá zadná náprava, uzávierky diferenciálov, rôzne režimy jazdy a mnoho iného... ale pekne po poriadku. Pod kapotou máme 2,7-litrový šesťvalec, ktorému dodávajú dych dve turbá a výkon vytiahli až na 335 koní. Silu prenáša na nápravy 10-stupňová prevodovka. V našej výbave Badlands nám napomáhal pohon na všetky kolesá e-4WD.
To znamená, že nápravy sú spojené s variabilnou spojkou a dá sa po cestách jazdiť s pohonom na všetky 4 kolesá aj vo vyšších rýchlostiach. Vodičovi je pri rôznych povrchoch k dispozícii systém G.O.A.T (Goes Over Any Terrain) so siedmimi jeznými režimami normal / eco / šport / klzký povrch / blato / piesok / skaly. Vo zvolenom režime auto prispôsobí jazdné vlastnosti. Vo vnútri ponúka elektricky nastaviteľné kožené sedadlá, prepracovaný multimediálny systém SYNC, Bang & Olufsen, 360 stupňovú kameru, Full led svetlomety a mnoho iného. Znie to komfortne, aj keď je palubná doska zvislá a dosť hranatá, ale len pokiaľ nevyjdete na diaľnicu.
Pri rýchlosti od 120 km/h je výrazne počuť aerodynamický hluk. V automobilke sa odhlučnením nepárali, ale je to preto, lebo strešné panely a dvere sa dajú jednoducho odmontovať s náradím, ktoré je pribalené a razom máte zábavné letné vozidlo.
Koniec koncov priznajme si, kto by s takým autom išiel po diaľniciach, pokiaľ to nie je nutné? Oveľa viac zábavy si užijete či už na okreskách alebo mimo ciest, samozrejme tam, kde je povolený vjazd. Celý interiér je navyše z materiálu, ktorý je nenáročný na údržbu, takže nejaký prach alebo blato nie sú prekážkou. Navyše s brodivosťou až 800 mm nie je ani voda problém. Jediné, na čo sa treba pripraviť, je spotreba, papierovo je to 14,2 l/100 km, my sme mali niečo medzi 16-17 litrov, čo je vzhľadom na rozmery, výkon a zábavu, ktorú sme si užili, údaj s ktorým sa počíta. :)
Renault Espace E-TECH full hybrid |
|
Zdvihový objem cm3 |
2694 |
Max. výkon v kW pri 1/min |
246/5250 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min |
536/3100 |
Maximálna rýchlosť km/h |
161 |
Zrýchlenie 0-100 km/h |
7,2 s |
Priemerná spotreba (l/100 km) |
14,2 |
Cena testovaného modelu |
84370,- |