Drsňák

13.08.2017 12:13

V poslednom čase, ľudia čoraz viac majú bližšie k terénnym autám, crossoverom alebo SUV-éčkam. Vyhľadávajú všetky možné značky a vyberajú si väčšinou podľa ceny, značky a hlavne spotreby. Tá doba, keď auto zhltlo po pár prejdených „stovák“ kilometrov celú nádrž je minulosťou. Dnešné sú oveľa úspornejšie, modernejšie a lacnejšie a jeden taký s označením Dacia Sandero Stepway Outdoor sme mali možnosť vyskúšať.

Dizajn Sandera po facelifte je obdivuhodná, stačili na to reakcie okoloidúcich, ktorí ťahali zo mňa všetky možné informácie. Už len vynovená predná maska chladiča pôsobí drsnejším vzhľadom, ktorým priťahuje pozornosť a celková silueta auta je vydarená k čomu prispeli nové prvky usporiadania svetiel v predu i vzadu. Sandero je celé oplastované lémami vo farbe karosérie, ešte aj disky kolies, svetlá výška sa vyšplhala na 193 mm a nechýba ani ochrana podvozku z oboch strán aj keď len imitácia.

Interiér ponúka pasažierom na sedenie dostatok priestoru ale iba tým vpredu, vzadu je miesta pomenej. Na vine je celková dĺžka auta a batožinovému priestoru. Ten má úctyhodný objem 120 litrov a po sklopení až 1200 litrov. Na sedadlách sa sedí veľmi pohodlne, majú vyšší posed, čo ocenia ľudia s nižším vzrastom. Vodič má parádny výhľad všetkými smermi ako z lietadla. V interiéri prevládajú plasty, ktoré rozsvietia oranžové lémy okolo stredovej prístrojovky a výduchov klimatizácie. Celkový dojem faceliftu je oveľa lepší aj vďaka úplne novému volantu či presunutím ovládačov otvárania predných okien na dvere. Trojramenný volant vystriedal štvorramenný a dokonca s ním môžete aj trúbiť...klasická páčka je totiž minulosťou. Čo sa týka výbavy, tak Sandero disponuje všetkým, čo súčasný vodič potrebuje. Tempomat šľape bezchybne, parkovacie senzory zobudia aj hluchého, navigácia vás dopraví na správnu adresu a nájde aj to, čo ste nechceli.

No najviac čo nás zaujímalo sa nachádzalo pod kapotou. Trojvalec s objemom necelého litra dopovaný turbodúchadlom bol živší, ako sme predpokladali. Očividne tichý motor sa vyznačoval kľudným chodom a na tak malý obsah prekvapene prekypoval energiou. Len ťažko by sme mu tipovali trojvalcový pôvod. Bez známky únavy si to ženie po diaľnici ako víchor sťa Usama Bold, za novým svetový rekordom. Manuálna päťstupňová prevodovka pekne ľahúčko kopíruje dráhy radenia, stupne zapadajú kam majú a nemá tendenciu zadrhávať. Podvozok dôstojne zvláda eliminovať nerovný terén vďaka pohodlne nastavenému pruženiu. V ostrých zákrutách je trochu cítiť mierne nakláňanie spôsobené vyššou stavbou karosérie. Možno by to chcelo menší profil pneumatík. No nič strašidelné to nie je.

 Náš záver na tento model je veľmi pozitívny. Je to šikovné autiak s drsným nebojácnym výzorom, dobrými jazdnými vlastnosťami a výbornou spotrebou...asi ťažko nájdete konkurenta za takú cenu s navigáciou, tempomatom, parkovacími senzormi a elektricky ovládaním okien. A predsudky môžte smelo hodiť za hlavu, lebo toto je úplne iná káva...

Text a foto: Ľubomír Feckanín

Dacia Sander Stepway Outdoor TCe 90  
Zdvihový objem cm3    898
Max. výkon v kW (k) pri 1/min 66/99/5000
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min 140/2250
Maximálna rýchlosť v km/h   168
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h 11,1
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km)   5,8/4,7/5,1
Cena testovanej verzie                  

10 340 €

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode