Do SUV /koča/ aj na traktor /do voza/!

23.04.2016 12:46

Slovenská módnu značku Donna Rosi stvorila známa módna návrhárka Milka Harmathová, ktorá prezradila aké boli začiatky podnikania okrem toho si s precíznosťou prezrela dokonale ušitú karosériu značky Honda a model HR-V

Vaša módna prehliadka kolekcie Donna Rosi - Jar/ leto 2016 v rakúskom Kulturfabrik Hainburg pri Dunaji bola úžasná a modely naozaj vynímočné. Môžeme vidieť častejšie vaše módne prehliadky ako je sezónnym zvykom?

Klasika, dvakrát do roka robím módne prehliadky, tak ako aj iné značky. Sú to kolekcie jar/leto a jeseň/zima. Priznám sa, že jesennú kolekciu mám najradšej, lebo je tam viac detailov a možností, pre mňa väčšia zábava s navrhovaním modelov. Samozrejme k modelom mám aj doplnky ako sú kabelky, opasky a šperky. Mám dva obchody, jeden na Dunajskej a druhý na Kaštielskej. Takže dámy, ktoré sa chcú zoznámiť s mojou tvorbou sú u mňa vítané.

Ako vlastne vznikla vaša značku Donna Rosi a všetko okolo nej?

Koncom roka 1989 som si tvorila malú krajčírsku dielňu a spolu s ňou aj malý obchodík na Dunajskej ulici v Bratislave. Dielňa sa postupne rozrastala, zaujala stabilné miesto na poli slovenskej módy a dodnes úspešne spĺňa požiadavky aj tých najnáročnejších zákazníkov. Pre kvalitné a originálne látky som chodila až do Nemecka, aby moje klientky boli spokojné a mali širšiu škálu zaujímavých modelov z mojej tvorby.  

Vo svojich modeloch myslíte aj na ženy vodičky, aby sa pri šoférovaní dobre cítili?

Naše modely sú viac zamerané na ženy v biznise aj tie, ktoré  majú voľnočasové aktivity i tie, ktoré trávia veľa času v aute. Naše modely sú veľmi pohodlné pre všetky kategórie žien, ktoré nemusia dávať pri šoférovaní dolu saká, lebo sú dokonale a konštrukčne ušité, že sa v ramenách môžu s ľahkosťou otáčať ako pri cvičení. Vždy budeme robiť modely, ktoré všetky vodičky s radosťou uvítajú.

Všimla som si, že ste dosť dynamickou, ale aj opatrnou vodičkou. Dokonca by som povedala, že automat viac uprednostňujete ako manuál, ale opak je asi pravdou, že?

Som hlavne bezpečná, lebo už mám na konte veľmi veľa kilometrov. Pri manuáli platí, že zvyk je železná košela, pretože som väčšinou jazdila natýchto  autách napriek tomu, že mladšie ročníky obľubujú skôr automat. Ak idem na dhšiu cestu, tak si dávam tempomat, čo mi spríjemňuje šoférovanie, ale možno ak budem staršia, tak uprednostním automat.

Autoškolu ste si robili za éry socializmu, ešte si spomeniete na vášho inštruktora?

Jasné! Veľkým prekvapením pre mňa bolo, že som stretla svojho inštruktora autoškoly po ozaj dlhých rokoch, lebo v 80-tych rokoch odišiel s rodinou do Švédska a dlhý čas som o ňom nepočula. Bol to zaujímavý človek, ktorý sa v minulom režime venoval vývoju áut v škodovke a na tú dobu to bolo vynímočné. Naše stretnutie bolo náhodné v Bratislave a urobilo mi veľkú radosť.

Budem hádať a možno aj uhádnem, že prvé vaše auto bola populárna škodovka?

V tej dobe ste na ňu dlho čakali a ani farbu ste si nemohli vybrať. Aká bola na sklade, takú ste dostali. Moja Škoda 105 L bola oranžová a nejaký čas som na ňu čakala, aj to bolo po protekcii.  Na všetko sa čakalo, nebolo to jednoduché. Dokonca som na nej aj havarovala, ale nie tak vážne, žeby sa mi niečo stalo.

Čo sa vám stalo?!

Myslela som, že na neutráli  niečo ušetrím ako všetci hovorili, ale dolu prudkým kopcom, prestal pracovať posilovač riadenia, neubrzdila som a prevrátila som sa do jarku na strechu! Autorádio mi hralo, tak som bola spokojná, že sa nič vážne nestalo. Manuálne som si otvorila okno, preliezla som a zastavila prvé auto, čo zhodou okolností bol traktor. Mala som šťastie, že mi auto vytiahol na cestu a ja som v pohode odšoférovala domov.

Tak máte pekné spomienky na traktor... Jazdili ste potom niekedy na podobnom dopravnom prostriedku?

Nedávno som si kúpila malý traktorík a už sa teším na pekné počasie, kedy s ním budem kosiťmoju záhradku. Tak to je moje vysnívaná predstava autíčka na relax a veľmi sa tomu teším. Som narodená v znamení blíženca a to znamená, že viem byť aj za dámu, ale aj za samostatne hospodáriaceho roľníka...to je moje druhé ja, čo mi dáva energiu. Už som vozila kozičky, psíkov i mačičky.

Mrzí vás, ak niekomu z pred vášho obchodu dajú mestskí policajti papuču alebo odtiahnu auto?

To vždy mrzí, ale aj mne sa stalo, že mi odtiahli auto pred obchodom, kde nakupujem látky na moju výrobu. Myslela som si, že je to ich parkovisko a neoplati sa niekomu len tak stáť, lebo potom načriete hlboko do peňaženky. Dobré je, že pri mojom obchode je parkovací automat a rýchlo pošlete smsku a máte po problémoch.

Nové menšie SUV - Honda HR-V 1,6  i-DTEC vás túším zaujalo. Aj keď na prvý pohľad sa zdalo, že je pre vás trošku väčšie, ale v dnešnej dobe tento typ auta ženy obľubujú...

Biela farba bolo prvé, čo som si na Honde HR-V všimla, lebo v mojich kolekciach nemôže chýbať. Bielo-čierna kombinácia farieb je klasika a mám ju veľmi rada v spoločenských modeloch, takže aj tento model auta si ma tou kombináciou s čiernym interiérom získal. Strih karosérie je tiež štýlový a mne by určite vyhovoval. Interiér bol pekný a priestoru v Honde bolo toľko, že aj svoje modely by som tu v pohode uložila, keď sa sklopia zadné sedadlá do roviny. Dotykový displej, autorádio, tempomat, ale čo ma upútalo, tak to bolo, že sa to vypínalo na križovatke. To nepoznám, ale páčilo sa mi, že sa stále s ničím novým v autách stretávam.

Jazdilo sa príjemnev meste aj mimo mesta, malá radiaca páka je v ženských rukách veľmi pohodlná a naftový motor bol tichý. Cítila som sa v Honde HR-V bezpečne a v luxusnej výbave, ktorý mal tento model bol naozaj vhodný aj pre módnych návrhárov ako som ja.

 

Text a foto: Alena Chorvátová

Späť

 

Advertisement

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode