Crossover z budúcnosti

30.08.2020 21:22

Už len nadpis vám napovedá, že testovaný crossover bude v niečom iný. Nový Peugeot 2008 GT zmenil môj názor na celkovú značku automobilky Peugeot. Hovorím to preto, lebo sa jedná o výnimočný kúsok, ktorý vás zaujme na prvý pohľad.

Rád by som poukázal na exteriér, ktorý sa len tak nevidí. Hneď ako sa novému Peugeotu 2008 GT pozriete do tváre, zbadáte ako na vás auto doslova cerí tesáky pripomínajúce „šablo-zubého“ tigra. Všetko viac-menej závisí z pohľadu „diváka“, dokonca by som aj povedal, že má žraločie žiabre a toto je ten správny výzor vozidla s označením GT. Dosť bolo básnenia, poďme si povedať, prečo auto vyzerá ako z budúcnosti?

Tak práve okrem prednej masky môžeme vidieť nádherné boky, ktoré na koncoch majú výrazný trojuholníkový tvar, čo sa často nevidí ak vôbec. Zadok „pežotice“ netreba ani komentovať, svetlomety umiestnené vo vodorovnej čiernej línii, z ktorých vykúkajú denné brzdové LED-ky totožného tvaru ako na prednej maske. Celkový šmrnc tomuto autu dodávajú 18-palcové disky s červeno-čiernym kontrastom, ktorý je vyšperkovaný s chrómovými doplnkami ako nápis Peugeot či chrómová lišta nad podbehom.

Futuristický interiér je už celkom kompetitívna záležitosť medzi automobilkami, hlavne čo sa týka infotainmentu. Takmer v každom jednom aute nájdeme obrovský tablet, ktorý je momentálne problémom číslo jeden, keďže telefóny sú počas šoférovania zakázané, ale v podstate máme za to náhradu a tou je práve ten „tablet“ v strede palubovky. Hneď ako prvé pri nastupovaní do auta som si všimol, mierne natočený infotainment do strany vodiča, čo musím uznať, že je to praktické. Ľahká ovládateľnosť a celkovo som mal pocit, že napriek slnku, ktoré na displej svietilo, sa tak neodrážalo a info čo som potreboval vidieť alebo nastaviť bolo prehľadné bez odleskov. Taktiež musím vyzdvihnúť aj ergonomický volant s logom, ktorý sa perfektne padol do rúk a to nehovorím na to, akú stranu šesť-uholníka ste práve držali. Ambientné osvetlenie v ôsmich farbách dodalo tú správnu atmosféru v aute. Plynulý záber pri točení ste vždy bol, dokonca aj jednou rukou tzv. „na gangstra“. Sedenie pohodlné a miestami sa mi zdalo, že vzadu je viac miesta ako vpredu. Batožinový priestor má dvojité dno a výklopnú podlahu. Po sklopení operadiel vzniká vodorovný priestor. Vo dverách nájdete priestor na fľaše, ďaľší je pod pozdĺžne nastaviteľnou lakťovou opierkou a nájdete množstvo úložných schránok, ktoré využijete.

Jazdné vlastnosti trojvalca s objemom 1 199cm3 a výkonom 114kW v spolupráci s osemstupňovým automatom boli výborné a menením jazdných režimov Sport, Comfort, Normal a Eco som si jazdu dokonale užil. Neviem ako to povedať... bol som prekvapený ako toto SUV-čko dokáže zrýchliť pri zošliapnutí plynového pedálu sprevádzaný športovým zvukom, stovku zvládlo za 8,2 sekundy a okrem toho v normálnych otáčkách to malo tichý a kultivovaný prejav. Na jednotku! Okrem výkonu by som spomenul aj vysoký a mierne tuhší podvozok, ktorý sa správal komfortne a nemal problém s hocijakým terénom, výmoľmi či s celou rozkopanou Bratislavou... Spotreba auta po testovaní bola okolo 6,7l/100km, ale nepochybujem, že by mohla byť aj nižšia, čo závisí aj od počtu pasažierov a množstva naloženej batožiny, ale na benzín slušné číslo. Užil som si dvetisícosmičku GT naplno aj keď, väčšinou v meste a svojou praktickosťou či priestrannosťou je pre hocijakú rodinu veľmi dobrou voľbou. Cena tohto modelu 1,2 PureTech 155 GTverzie GT za 25 690 eur je určite primeraná a adekvátna, za to, čo všetko ponúka.

 

 

Text, foto a video: Mário Chorvát.


 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode