Black song

06.11.2016 18:44

Už je tomu pomaly rok, čo sme naposledy testovali novučičké dieselové SUV od Renaultu Kadjar. Práve teraz na jeseň sme dostali k dispozícií benzínovú variantu a boli sme na ňu veľmi zvedaví. Po estetickej stránke sme márne hľadali nejaké chybičky krásy. Krásne elegantné línie skrývajú v sebe kúsok športového ducha. Mohutná predná maska s výrazným logom uprostred pôsobí majestátnym dojmom a v čiernom šate spolu s diskami kolies Extreme s červeným logom, nezaprie francúzsky šarm.

Nastupovanie do vozidla patrilo k tým najpohodlnejším vďaka dverám, ktoré sa otvárali takmer do pravého uhla. Interiér splnil kritéria najnovších trendov. Väčšinou povrchov tvoria mäkčené plasty s prvkami kovových doplnkov. Čo sa týka ovládačov, tie pôsobili príjemne na dotyk a ich obsluha bola na výbornej úrovni. Pekným doplnkom boli pohodlné vyhrievané sedadlá s červeným perforovaním. Príjemne sa na nich sedelo a bočné vedenie odviedlo svoju prácu na jednotku. Podobným štýlom bol vyparádený aj kožený trojramenný volant. Ideálna veľkosť aj hrúbka venca spríjemnila pohodlné riadenie auta a ak k tomu pridáme jednoduché a na dotyk kvalitné ovládanie tlačidiel, nie je čo riešiť. Na ľavom ramene volantu sa nachádzalo ovládanie tempomatu, na pravej ovládanie telefónu a informačného systému. Ako je u tejto značky známe tlačidlo na aktiváciu tempomatu sa nachádzalo na stredovej konzole pri ovládači elektronickej brzdy. Obsluhu rádia nájdete klasicky pod volantom.

To, že kokpit Kadjaru je priestrannejší sa prenieslo aj do batožinového priestoru. Veď len základ ponúkal úctyhodných 472 litrov. Po sklopení zadných sedadiel takmer do roviny sa objem vyšplhá na 1 478 litrov, čo bohato stačí. Jedinou slabinou pre niekoho môže byť vyššia nakladová hrana. Aj keď objemom maličký benzínový motor s objemom 1,2 litra na takéto auto sa zdá byť málo, opak je pravdou. Tichý a nenápadný borec po stlačení tlačidla štart-stop vie poriadne zabrať a pritom si toho veľa nepýta. Jemne si pradie svoju muziku a keď príde na refrén, s pomocou sedemstupňovej automatickej prevodovky, tvoria dokonalé duo.

Podvozok slušne tlmil nerovnosti našich ciest a do kabíny sa prenieslo iba minimum hluku. Viac mu sedí klasická cesta, na diaľnici je ako doma, no aj v teréne si dokáže poradiť. Musíme povedať, že tento model s takým malým obsahom motora, dokázal v režime ECO neuveriteľné veci. Model vám poskytne všetko, čo dnešné autá musia mať, výbornú spotrebu, úžasný francúzsky dizajn, pohodlnosť a hlavne bezpečnosť. Je to ideálne rodinné auto do mesta aj na dlhšie trasy, ktoré ho radí medzi Top elitu.

 

Text a foto: Ľubomír Feckanín

 

Renault Kadjar 1,2 TCe  

Zdvihový objem cm3       

  1 197
Max. výkon v kW (k) pri 1/min      96/130
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min   205/2 500
Maximálna rýchlosť v km/h   192
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h       10,1
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km)   6,8/4,9/5,6
Cena testovacieho vozidla     17 790 €

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode