Biela kráľovná

11.12.2023 15:43

Mercedes ako jeden z mála výrobcov má stále v ponuke pomali miznúcu kategóriu MPV. A práve tú sme mali možnosť otestovať v podobe Triedy B. Konkrétne sme mali benzínový plug-in hybrid s označením B250e vo výbave AMG. To značí športovú verziu. Obutá je na 18-palcových kolesách a aj nastavenie podvozku je o niečo tvdšie. Plus sú to ďalšie detaily na exteriéri v podobe či už predného malého spoilera pod nárazníkom alebo zadného difúzeru. 

 

 

 

V interiéri sú predné sedačky športové a vzadu sú tri samostatné sedadlá, ktoré sa dajú pozdľžne nastaviť. Auto prekvapivo ponúka dostatok priestoru na nohy pasažierom vzadu a vzhľadom na stavbu karosérie rovnako aj v oblasti hlavy. Takže ani vyšší cestjúci nebudú mať problém sa odviesť vzadu. Na prístrojovke dominuje dovjdielny zahnutý displej, ktorý je rozdelený na 7-palcový monitor pre vodiča s viacerými možnosťami zobrazenia a 10,2-palcový MBUX infotainment. Ten sa ovláda buď tlačítkami na volante, dotykom alebo hlasom. Bohužiaľ vypadlo z tohoto modelu stredové koliesko s touchpadom na ovládanie, ktoré nahradil odkladací priestor, ktorý sa nedá moc považovať za praktický. Väčší smartfon sa tam nezmestí a ani nie je moc hlboký. Inak okrem už psomenutého infotinmentu dominujú stredovej konzole tri okrúhle a podsvietené výduchy klimatizácie, ktoré sú dizajnovo veľmi podarené. 

 

Čo sa týka jazdy, automobilka deklaruje čisto na elektriku dojazd 70 kilometrov, v realite sme jazdili do 60. Ak používate auto na každodenné dochádzanie do práce, je to veľmi nápomocné. V ponuke príplatkovej výbavy je aj systém nabíjania jednosmerným prúdom, ktorý by som odporučil, s ním dokážete auto nabiť za približne hodinu. Inak plné nabitie trvá cca 3,5 hodiny. V režime jazdy na benzín auto poháňa 120 kW štvorvalec, ktorý v porovnaní 8-stupňovou prevodovkou zabezpečujú komfort na cestách. Batožinový priestor sa pre batérie zmenšil na 405 litrov, ale stále je postačujúci ak nepotrebujete voziť kopec vecí so sebou. Jazdu v noci spríjemňujú predné LED svetlá, ktoré sú v tejto výbave už v sérii. Záverom, či už do mesta alebo na dlhšie trasy, tento model je pr ľudí, ktorí ocenia praktickosť MPV modelov, nie sú síce športovo ladené, ale zato praktické, či už vyššim posedom alebo stavbou karosérie, kedy dokážete dozado naložiť aj náklad väčších rozmerov po sklopení zadných sedadiel.

 

 

Počet valcov

4

Zdvihový objem motora cm3

1332

Prevodovka

8-stupňová

Výkon (kW/ot) 

160/5500

Krútiaci moment (NM-ot)

450

Maximálna rýchlosť (km

233 (135 na elektriku)

Cena testovanej verzie

60240

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode