Audi RS 4 Avant Nogaro selection

Hommage na moderného klasika – Audi RS 4 Avant Nogaro selection

 

  • Jubilejný model ako spomienka na Audi Avant RS2
  • Audi RS 4 Avant Nogaro selection bude mať svetovú premiéru v Ženeve
  • V predaji od jari 2014

Pred 20 rokmi debutovalo kombi Audi Avant RS2, zakladateľ dynamického modelového radu RS. Teraz Audi prichádza na trh so zvláštnou sériou aktuálneho modelu. Audi RS 4 Avant Nogaro selection, ktoré sa začne predávať na jar, bude mať svetovú výstavnú premiéru začiatkom marca na autosalóne v Ženeve. Automobil bude mať zvláštne lakovanie modrým farebným odtieňom Nogaro a exkluzívne vybavenie.

 

Individuálne lakovanie odtieňom Nogaroblau Perleffekt je výrazným vizuálnym signálom jubilejného modelu a súčasne reminiscenciou na legendárneho predchodcu RS2. Rámik a mriežka jednodielnej masky chladiča a lišty okenných šachiet sú lakované lesklou čiernou farbou, pozdĺžne lišty strešného nosiča majú matnú čiernu povrchovú úpravu. Dvojvetvová športová výfuková sústava vyúsťuje v dvoch oválnych koncovkách, lakovaných čiernou farbou s vysokým leskom.

331 kW (450 k): Vysokootáčkový motor V8

Pod kapotou Audi RS 4 Avant Nogaro selection pracuje vysokootáčkový motor V8 s atmosférickým nasávaním a objemom 4.163 cm3. Agregát 4.2 FSI dosahuje maximálny výkon  331 kW (450 k) pri otáčkach 8.250 1/min, maximálny krútiaci moment 430 Nm je k dispozícii v pásme otáčok od 4.000 do 6.000 1/min. Zvučný osemvalec udeľuje jubilejnému modelu zrýchlenie z pokoja na tempo 100 km/h za 4,7 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 280 km/h. Audi RS4 Avant Nogaro selection má kombinovanú normovanú spotrebu 10,7 litra benzínu Super Plus na 100 kilometrov, čo predstavuje ekvivalent emisie  CO2 249 gramov na kilometer.

K sériovému vybaveniu Audi RS 4 Avant Nogaro selection patrí aj systém regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select. Umožňuje modifikovať charakteristiku elektromechanického posilňovača riadenia, prevodovky S tronic, elektronického pedála akcelerátora a klapiek športovej výfukovej sústavy RS v troch režimoch – comfort, auto a dynamic. Ak je vozidlo vybavené systémom Audi MMI Navigation, je k dispozícii ďalší, štvrtý režim individual, ktorý si vodič môže sám nakonfigurovať.

 

Okrem športového diferenciálu zadnej nápravy sú pre Audi drive select na výber dva ďalšie technické prvky na želanie. Dynamické riadenie pomocou prídavnej prevodovky mení svoj prevodový pomer podľa rýchlosti jazdy a v hraničnej oblasti pri jazde v zákrute jemnými korekciami samočinne stabilizuje vodilo. Športový podvozok RS plus s funkciou Dynamic Ride Control (DRC) predstavuje rýdzo mechanický systém na kompenzáciu nakláňania karosérie v dvoch osiach.

 

Audi RS 4 Avant Nogaro selection jazdí štandardne na 20-palcových diskoch z ľahkej zliatiny s pneumatikami 265/30 R 20. Za diskami s piatimi dvojitými lúčmi do V, sústruženými do vysokého lesku, svietia brzdiče lakované červenou farbou s emblémami RS. Brzdy s ventilovanými kotúčmi vlnového tvaru sú priečne perforované a oceľovými kolíkmi spojené s hliníkovými nábojmi. Na želanie Audi montuje na prednú nápravu brzdy s kotúčmi z keramického materiálu spevneného uhlíkovými vláknami. Elektronický stabilizačný systém ESC má navyše osobitný športový režim a v prípade potreby sa dá aj úplne vypnúť.