Audi Q8 sport concept

14.03.2017 10:26

Talentovaný viacbojár:

Motor V6 3.0 TFSI s technológiou mildhybrid
Výkonnosť osemvalca pri spotrebe štvorvalca
Stop&Go a parkovanie s elektrickým pohonom
Inovatívna technológia pohonu a výrazne športový vzhľad: na ženevskom autosalóne 2017 dokázalo Audi ďalšou koncepčnou štúdiou potenciál budúceho modelového radu Q8. Štúdia Audi Q8 sport concept demonštruje, aké vízie majú vývojári a dizajnéri Audi pre dynamické a efektívne SUV zajtrajška.


Charakteristické aerodynamické prvky na prednej a zadnej časti karosérie determinujú Audi Q8 sport concept. Do budúcnosti ukazuje predovšetkým vysoko účinná koncepcia pohonu štúdie. Ako svetovú novinku prezentuje benzínový motor V6 3.0 TFSI so systémom mildhybrid (mHEV) a elektricky poháňaným kompresorom. Výsledkom je, že Q8 sport concept je viacbojár s mnohými talentami. Vďaka svojmu výkonu 350 kW (476 k) a maximálnemu krútiacemu momentu 700 Nm vyšprintuje za iba 4,7 sekundy z 0 na 100 km/h a ďalej až po maximálnu rýchlosť 275 km/h. Ako vozidlo na dlhé trasy ho kvalifikuje dojazd vyše 1.200 kilometrov.

Vďaka vysokému výkonu rekuperácie 20 kW je veľké SUV súčasne zdržanlivé v konzumácii paliva. Oproti modelu s konvenčným šesťvalcom TFSI bez systému mHEV spotrebuje o 20 kW (27 k) výkonnejšie Audi Q8 sport concept približne o 1 liter benzínu na 100 km menej – čo predstavuje zlepšenie emisií CO2 o približne 25 g/km.

Vysoko efektívny komplet: pohon
Architektúra systému pohonu v novom Audi Q8 sport concept je revolučná: Audi po prvý raz kombinuje prepĺňaný benzínový šesťvalec 3.0 TFSI s výkonom 331 kW (450 k) s elektricky poháňaným kompresorom a účinne rekuperujúcim systémom mildhybrid. Štartovací generátor, umiestnený medzi kľukovým hriadeľom a prevodovkou, zabezpečuje rekuperáciu energie pri brzdení a v prípade potreby pracuje naopak ako prídavný elektromotor. Zásobovanie energiou zabezpečuje elektrická sústava s napätím 48 Voltov.

Zákazníkovi to prináša viaceré výhody: elektrická energia získaná rekuperáciou sa dá v prípade potreby využiť na zvýšenie výkonu. Elektromotor s výkonom 20 kW a krútiacim momentom 170 Nm podporuje spaľovací motor pri akcelerácii (boost) – spaľovací motor spolu s elektromotorom poskytujú systémový výkon 350 kW (476 k) a maximálny systémový krútiaci moment 700 Nm. Tento potenciál umožňuje športovú akceleráciu v každom pásme rýchlosti a otáčok.

Lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 0,9 kWh, umiestnená pod podlahou batožinového priestoru, umožňuje v mestskej premávke typu Stop&Go pomalú jazdu s vypnutým spaľovacím motorom, rovnako ako manévrovanie a parkovanie s rýdzo elektrickým pohonom. Pri brzdení štartovací generátor s výkonom 20 kW pomocou účinnej rekuperácie rýchlo opäť dobije batériu, takže sa elektrický pohon dá kedykoľvek opäť využiť.

Prídavný ťah dodáva štúdii Q8 sport concept elektricky poháňaný kompresor (EAV), ktorý zabezpečuje prepĺňanie motora V6 s objemom 3,0 litra navyše k dvom turbokompresorom. EAV podporuje turbokompresory vždy vtedy, keď majú ešte nízke otáčky na rýchly nárast prepĺňacieho tlaku. Vďaka tomu benzínový motor umožňuje energické zrýchlenie bez oneskorenia, ktoré bolo doteraz vyhradené turbodieslom alebo elektromotorom. Tento recept sa úspešne uplatnil už v sériovom Audi SQ7.

Elektrický kompresor EAV je umiestnený v obtokovom potrubí za chladičom komprimovaného vzduchu, teda blízko motora. Konštrukčne je to vlastne turbokompresor, ktorý má namiesto lopatkového kolesa turbíny kompaktný elektromotor. Ten dokáže roztočiť koleso kompresora za menej ako 250 milisekúnd na 70.000 otáčok za minútu. S podporou EAV je výkon motora 3.0 TFSI pri zošliapnutí pedála akcelerátora vždy spontánne pripravený, a to aj pri nízkych otáčkach. Pri rozjazde tak SUV ihneď získava náskok niekoľko metrov pred konkurenciou. Technológia EAV pri komfortne orientovanej jazde zabraňuje zbytočnému radeniu nižších prevodových stupňov a tým udržiava nízku úroveň otáčok. Športovo založení vodiči ocenia suverenitu a spontánny nárast výkonu pri výjazde zo zákruty.

Pohon Audi Q8 sport concept motorom V6 TFSI a prídavným elektromotorom poskytuje výkon osemvalca – a to pri spotrebe úsporného štvorvalca. Spotreba paliva je oproti výkonovo porovnateľnému motoru bez systému mildhybrid menšia o vyše 1 liter na 100 kilometrov – a to napriek prírastku výkonu 20 kW (27 k). Dojazd Q8 sport concept s 85-litrovou palivovou nádržou je vyše 1.200 kilometrov.

Pri jazde riadiaca jednotka pohonu inteligentne a flexibilne reguluje prevádzkové režimy pohonu: SUV luxusnej triedy môže podľa situácie akcelerovať s podporou elektromotora, plachtiť a rekuperovať. Prediktívny asistent pre efektívnu jazdu, ktorý podporuje vodiča, poskytuje detailné informácie o blízkom okolí riadiacej jednotke pohonu. Zahŕňajú aj dáta trasy navigačného systému a služby Audi connect Car-to-X.


 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode