Aristokrat medzi športovými autami
15.10.2016 10:31
„Hľadali sme dieru na trhu v automobilovom priemysle a keďže slováci majú radi krásne a silné autá, tak sme sa rozhodli spolupracovať so značkou Maserati, ktorá ponúkla to, čo na Slovensku chýbalo...“ hovorí Mgr. Ján Žurek
Pán Žurek, skôr ako ste sa upísali značke Maserati, kde sa vlastne začal váš vzťah k autám?
Autá som mal vždy rád. Niekoľko rokov som pracoval pre značku Mercedes, ktorá bola pre mňa inšpiráciou a vysokou školou so spoločníkmi Ing. Marekom Ferenčíkom sme presvedčili Ing. Ivana Dolinského a Ing. Vladimíra Bebjaka, že Maserati je dobrá voľba a bolo rohodnuté...potom prišla pozitívna reakcia z Maserati a začala spolupráca.
Od otvorenia showroomu Maserati v máji tohto roku uplynulo zopár mesiacov a zaujímalo by ma, či si vás zakázníci našli a ako to ovplyvnilo váš predaj a servis vozidiel...
Za tých 5 mesiacov sme naozaj spokojní, že sa naše modely predávajú a servis sa neustále využíva. Náš zákazník k nám príde už s jasnou predstavou a vie, čo chce. Z nášho pohľadu je to jednoduchšie a preto máme už 16 objednávok. Môžem povedať, že také číslo sme nečakali. Pripisujem to hlavne tomu, že Maserati je na Slovensku „neopozerané a atraktívne“ a naozaj vzbudzuje pozornosť na cestách. Uvidíme ako to bude postupovať ďalej. Pevne veríme, že predaj bude mať stúpajúcu tendenciu a zo servisu budú aj naďalej odchádzať spokojní
Verím, že pozitívna prognóza bude napredovať, ale predsa len, máte do konca roka reálne plány predaja vašich modelov áut?
Plány sú veľmi triezvo nastavené a nehýbeme sa v stovkách ani v tisícoch, ale v desiatkách. Ak predáme do konca roka 20 kusov, tak to bude pre nás príjemné. Všetko zatiaľ záleží od piatich modelov. Výroba a dodacia lehota napríklad modelu Quattroporte sa pohybuje okolo 2.5 mesiaca a pri Levante okolo 3-4 mesiacov, pretože je to na trhu horúca novinka. No nie je to zlé v porovnaní s konkurenciou, kde sa čaká niekedy aj pol roka. Modely Levante a Ghibli sú momentálne naše nosné modely, samozrejme nesmieme zabudnúť aj na model Quattroporte a GT.
Aké nové zmeny môžeme očakávať aj po facelifte?
Maserati je povestné tým, že k modelovým zmenám (faceliftom) pristupuje konzervatívne a zásah do modelov nie je nijako prevratný. Pokrok sa však zastaviť nedá a inovácie prichádzajú aj do našich modelov. Napríklad (aktívny tempomat, line asistent, stráženie mŕtveho uhla, IT technológie.) Jedná sa v podstate o inovácie, ktoré zákazník podvedome už berie ako štandard v danej kategórii vozidiel.
Čo ešte zákazník u vás dostane okrem auta, ktoré si kúpi?
Samozrejme pre nás je veľmi dôležitý spokojný zákazník a uvedomuje si to aj Maserati. Veľkým bonusom je napríklad záruka 3 roky bez obmedzenia km. V servise ponúkame napríklad: Airport Service. Pristavte vozidlo priamo k nám do servisu a my Vás odvezieme na letisko. Zatiaľ čo ste na cestách zrealizujeme všetky dohovorené servisné práce.
Na dohodnutý termín príletu Vás vyzdvihneme opäť na letisku a odovzdáme opravené vozidlo. Služba poskytuje komfort, úsporu času a neplatíte žiadne zbytočné parkovacie poplatky a mnoho ďalších benefitov viac najdete na www.maseratisk.sk
Aj servisovanie sa rozbehlo ako predaje áut?
Servis je pre nás veľmi dôležitý z pohľadu spokojnosti zákazníka. Nie nadarmo sa vraví, že servis predáva druhé vozidlo.
Pán Žurek, dá sa vôbec relaxovať v takých autách, ktoré riadite keď ich sila motora je oveľa vyššia ako iné typy bežných áut?
V podstate väčšiu časť života venujem autám, ku ktorým mám blízko a preto šoférovanie je pre mňa určite relaxom. Problém nie je jazdiť rýchlo, ale bezpečne najmä pri silnejších motoroch, kde to láka k rýchlej jazde. A toto prízvukujem aj svojej dcére, ktorá má čerstvý vodičský preukaz. Treba si uvedomiť, že na ceste nie sme samy a preto treba vždy myslieť aj na iných okolo seba. Ak si chce nieko zapretekať, tak nech ide na okruh napríklad na Slovakiaring a tam to má bezpečné, lebo v bežnej premávke sa môže stať hrozbou pre ostatných vodičov a aj sám pre seba.
Ak vás v takom Maserati zbadajú policajti, tak mi nehovorte, že vám nezoberú aj rodný list?
Pri bežnej cestnej kontrole sa mi stalo, že zvedavosť policajtov bola a chceli si poobzerať auto a podobnú situáciu mali aj kolegovia, pretože také auto na našich cestách ešte nevideli. Aj na čerpacej stanici ma ľudia spovedajú a sú zvedaví na to, akú majú naše autá napríklad spotrebu. V bežnej mestskej premávke alebo v zmiešanom režime jazdia okolo 14,5l/100km. Ak sa „bláznite“, tak sa dostanete na hranicu 15l, ale určite nie na 20l, ako to bolo v minulosti. S dieselovými motormi sa dá zajazdiť 8,5l/100 km. Pre našich zákazníkov je pomerne zaujímavá informácia o dojazde, aby to auto dalo minimálne tých 600 km na jednu nádrž, čo je taká normálna vzdialenosť či už v mestskom alebo mimomestskom režime a nemuseli jazdiť od čerpacej stanice k čerpacej stanici.
Myslelo Maserati aj na ženský model auta?
No nemáme čisto ženské vozidlo, ale príchodom nášho SUV Levante sa Maserati snaží preniknúť aj k srdcu práve žien. A musím povedať, že cestu si našlo. Manželia a priatelia kupujú tento model svojím ženám, pretože aj štatistiky hovoria, že SUV- čka obľubujú najviac ženy. Vozia deti a model LEVANTE je príjemé spojenie emocie, bezpečnosti a užitkovej hodnoty. Je predpoklad, že Levante už teraz si našlo cestu práve k ženám.
Určite áno! Musím spomenúť jednu príhodu, ktorá sa mi stala celkom nedávno. Jeden manžel mi volal, že má s manželkou výročie sobáša a chcel by jej kúpiť naše vozidlo. Prišiel s manželkou do nášho showroomu, aby si vybrala. A Levante bola jej prvá a okamžitá voľba!
Text a foto: Alena Chorvátová