Agresívny sršeň!

09.12.2018 16:20

Agresívny vzhľad, obratný ako nikdy predtým, nebezpečne rýchly a nebezpečnejšie hlučný! Áno, to sa nám páči, prečo nie?!

Reč je o novom Megane RS, ktorý patrí medzi špičky predokoliek a zavítal aj u nás v redakcii v ostrej žltej farbe (Liquid Yellow). Pri prvom ohľade a zhliadnutí toho cestného "sršňa" som vedel, že o radosť a zábavu bude postarané a v spojitosti k môjmu veku primerané, pretože Megane RS dodá tú správnu krv do žíl. Rozšírené blatníky s výduchmi na chladenie, 19 - palcové diamantovo-tvarované disky s brembo brzdami a nezabudnime spomenúť veľký výfuk umiestnený v strede športového nárazníka, čo hovorí, že sa jedná o trhača asfaltu.

Svetlomety sú LED-kové viacmenej totožné aké mal nový Renault Koleos vpredu aj vzadu až na dizajnové hmlovkové svetlá šachovnicového tvaru. Benzínový predátor v testovanej verzii bol 1,8 s výkonom 205kW (280 koní) s veľmi dobrou akustickou streľbou z výfukov pri preraďovaní rýchlostných stupňov vo vysokých otáčkach mal zvukový prejav pre všetkých okoloidúcich a nebolo ich málo. Veľká zaujímavosť dnešných modelov je natáčanie zadných kolies v zákrutách čo sme si mohli vyskúšať aj na Megane RS. Funkcia 4Control natáčala zadné kolesá v zákrutách do 2,7 stupňa do rýchlosti 100km/h. A nielen vyzývavý exteriér je dôkazom, že sa jedná o športovú verziu Renault Sport, ale aj ohromujúco moderný a priestranný interiér. V kokpite vás rozmaznávali športové sedačky s červeným prešívaním, ktoré vás strážili na mieste ako prikované v serpentínach pri vyššej rýchlosti. Veniec volantu bol koženo-čalunený a príjemný na pohmat a držanie. Možno len taká maličkosť mi chýbala, že páčky na manuálne preraďovanie nie sú prichytené k volantu, ale pod volantom, čo v zákrutách nebolo až tak komfortné ako by som chcel. Stred interiéru vypĺňal prehľadný infotainment, kde som využíval funkcie ako pripojenie iphone, reguláciu klímy, rádio a hlavne jazdné režimy, ku ktorých sa dalo jednoducho dostať po stlačení gombíka pod rýchlostnou pákou. Okamžite vás poinformovalo o piatich jazdných režimoch: Comfort, Neutral, Sport, Race a Personal.

Kedže sa jedná o Renault Megane RS, tak jasná voľba padla na režim Race, pri ktorom sa auto zmenilo na poriadne zviera a ani režim Sport nebol tak rýchlostne efektívny ako Race. Po prepnutí do Race módu ako prvé spozorníte pri jemnom „klokotaní“ výfukov. Automaticky sa Vám vypne aj kontrola trakcie a bláznenie sa mohlo začať! Vlastnosti vozidla boli takmer nepopísateľné slovami, podvozok famózne stabilný a vďaka špičkovým tlmičom ste nerovnosti v zákrutách takmer vôbec necítili a auto držalo svoj smer aj vo vyšších rýchlostiach. Klobúk dolu! Akonáhle som z diaľky zbadal tunel, tak mi to nedalo a auto v Race som nenápadne podradil a v tom momente ako som sa ocitol v tuneli, dal som to doslova na podlahu a preradil... nasledovala parádna streľba z výfukov, ktorá sa ozývala a zaspievala riadny metál! Neoľutujete to a stane sa to Vašim rituálom len čo zbadáte tunel...:)

Čo podotknúť na záver?!

"Pretekať" sa každý deň na našich cestách nedá, pretože rátajte pri dynamickej jazde s oveľa vyššou spotrebou cez 13 l/100km, to už si aj s pumpárom časom budete tykať...napriek tomu tento žltý sršeň mi týždeň robil radosť a neustále vlieval do žíl ten správny adrenalín, ktorý nezažívam ani v posilke! Mať ho tak pred domom nastálo zaparkovaný je určite snom každého mladého chalana ako som ja!

 

 

Renault Megane RS Energy TCe 280  
Zdvihový objem cm3 1798
Max. výkon v kW pri 1/min 205kW/280k/6000
Max. krútiaci moment v Nm pri 1 min 390 Nm / 2400
Max. rýchlosť v km/h 250
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h 5,8
Spotreba/mesto/mimo/kombi 8,5/6,2/7,0
Základna cena testovanej verzie 28 690 €

Text, foto a grafická úprava: Mário Chorvát

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode