Aditíva pre extrémne mrazy pridajte pred tankovaním

23.01.2013 13:29

Zima je pre každé auto každoročnou skúškou pripravenosti. Silné mrazy môžu potrápiť najmä motoristov tankujúcich motorovú naftu. Hoci čerpacie stanice už od polovice novembra predávajú len zimnú motorovú naftu, na bezproblémové fungovanie vznetového motora treba viac. Shell prináša niekoľko praktických rád, ako prežiť zimu bez zbytočných nepríjemností.

Majitelia dieslových motorov by mali obzvlášť dbať na výber kvalitného paliva, ako aj na preventívnu údržbu palivového systému. Počas zimy je v ponuke čerpacích staníc tzv. zimná nafta, ktorá znesie teploty do -20 °C. Táto nafta bude v ponuke až do konca februára. Vodiči by však mali myslieť aj na ďalšie faktory, ktoré zabezpečia bezproblémový chod dieslových motorov pri nízkych teplotách.

Čo odporúča Shell?

  • Ak ste dlhšie nejazdili a do auta opäť sadáte práve v zimnom období, nechajte si auto skontrolovať v servise. Servis by mal prioritne skontrolovať palivový systém.
  • Pokiaľ viete, že auto nebudete dlhšie používať netankujte plnú nádrž, ale iba menší objem paliva, ktorý vyjazdíte počas daného ročného obdobia. Nafta, ktorú natankujete v lete je iná než v zime. V nádrži je potrebné mať naftu vhodnú pre dané ročné obdobie.
  • Palivo tankujte len na overených čerpacích staniciach. Príliš lacná nafta môže signalizovať nižšiu kvalitu, čo môže byť hlavne v zimnom období kritické.
  • V prípade príchodu extrémnych mrazov (teplota pod -20 °C) vám personál čerpacej stanice poskytne informácie o možnostiach dodatočnej aditivácie paliva. Platí pritom základné pravidlo, že aditíva pre extrémne mrazy sa do nádrže musia vždy pridávať pred tankovaním paliva, nikdy naopak. Aditíva neriešia situáciu v čase, keď už máte s vozidlom problém v dôsledku sparafinovania nafty. Je to len preventívne opatrenie.

„V zimnom období sa motoristi môžu stretnúť s jemným zákalom motorovej nafty. Tento jav neovplyvňuje kvalitu pohonných hmôt. Objavuje sa pri teplote -8  až -10 °C. Vzniknuté kryštáliky parafínov, ktoré spôsobujú zakalenie, sú spočiatku malé a nebránia priechodu paliva palivovým systémom motora,“ dopĺňa Petr Šindler, manažér komunikácie spoločnosti Shell.

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode