100 dní od zavedenia európskych štítkov

27.03.2013 07:58

Spoločnosť Goodyear predstavila nový program, ktorého cieľom je čo najrozsiahlejšie motivovať spotrebiteľov v rozhodovaní sa pri nákupe pneumatík. Úlohou nového programu 360° testovania kvality je informovať užívateľov o výhodách nového európskeho štítku, ale aj informovať o viac ako 50 kritériách, ktoré nie sú na ňom uvedené. Spoločnosť Goodyear, aby sa ubezpečila, že na trh uvádza len kvalitné produkty, im venuje tak isto veľkú pozornosť.

 


  • Spotrebitelia nemajú zatiaľ o novom štítku na pneumatikách dostatočné informácie
  • Štítok na zimných pneumatikách má obmedzený význam
  • Goodyear Dunlop vyrobil milióntu pneumatiku s hodnotením BA
  • Dodržiavanie legislatívy zostáva kľúčom k prehĺbeniu dôvery spotrebiteľov
  • Goodyear Dunlop má z prémiových značiek portfólio s najlepšie hodnotenými letnými osobnými výkonnými pneumatikami
  • Goodyear Dunlop pokrýva s pneumatikami hodnotenými CC a lepšími dve tretiny rozmerov letných osobných pneumatík na európskom trhu

 

Od zavedenia novej európskej legislatívy o označovaní pneumatík v novembri 2012, ktorá sa dotýka miliónov pneumatík predávaných v Európe, uplynulo už viac ako 100 dní. Spoločnosť Goodyear Dunlop Europe, jeden z popredných európskych výrobcov pneumatík, bilancuje svoje doterajšie skúsenosti.

 

„Zatiaľ čo predajcovia po celej Európe sú o novom európskom štítku na pneumatikách a jeho požiadavkách i obmedzeniach informovaní veľmi dobre, povedomie spotrebiteľov je stále nedostatočné,“ vysvetľuje Michel Rzonzef, viceprezident divízie osobných pneumatík Goodyear pre Európu, Stredný východ a pre Afriku. „Očakávame, že štítok bude mať v tomto jarnom období výrazný vplyv na výber pneumatík do nadchádzajúcej letnej sezóny.“

 

Nový štítok na pneumatikách nemal v zimnej sezóne až taký výrazný význam, tvrdí spoločnosť Goodyear Dunlop. Štítok predstavuje len obmedzený obraz a zimné pneumatiky sú toho príkladom. Štítok neberie do úvahy kritéria výkonnosti zimnej pneumatiky, ako sú brzdenie a priľnavosť pri nízkych teplotách na snehu či ľade. „Pri vývoji pneumatík berieme do úvahy viac ako päťdesiat kritérií a štítok zohľadňuje len tri,“ hovorí Michel Rzonzef.

 

 

Spoločnosť zdôraznila, že kľúčom k úspechu štítku zostáva dodržiavanie legislatívy. Michel Rzonzef hovorí: „Chápeme ťažkosti, ktorým členské štáty EU pri zavádzaní tohto zložitého zákona a jeho správneho uplatňovania čelia. Dôveryhodnosť európskeho štítku závisí od jeho efektívneho presadzovania. Apelujeme na členské štáty, aby sa pneumatiky so zjavne zavádzajúcimi štítkami nesmeli v Európskej únii predávať. Spotrebitelia môžu dôverovať len správnym informáciám na štítku pneumatiky.“

 

Spoločnosť Goodyear Dunlop testuje svoje produkty v svojej vlastnej testovacej základni v Luxembursku, vo Francúzsku a v Nemecku. Svoje produkty vyvíja vo vysoko sofistikovaných inovačných centrách v Colmar-Bergu v Luxembursku a v Hanau v Nemecku. Nové nariadenie znamenalo pre spoločnosť Goodyear Dunlop s dvoma prémiovými značkami, ktoré sa snažia ponúknuť pneumatiky s čo najlepším výkonom, značné investície.

 

Silné stránky spoločnosti Goodyear Dunlop v oblasti vývoja pneumatík, ktoré majú vynikajúci výkon v rôznych kritériách výkonnosti a nielen v troch kritériách uvedených na štítku, sa opäť preukázali v niekoľkých nedávnych testoch pneumatík uverejnených na jar tohto roka. Pneumatika Dunlop Sport BluResponse v rozmere 195/65 R 15 91V je podľa popredného nemeckého motoristického magazínu Autobild, podľa testov jednou z víťazných letných pneumatík roku 2013. Pneumatika Dunlop Sport BluResponse s rovnakým rozmerom zvíťazila aj v teste organizácie ACE Auto Club Europe a GTU, ktorá patrí k najväčším oficiálne uznávaným revíznym organizáciám nezávislých certifikovaných inšpektorov. V rovnakom teste získal najnovší produkt spoločnosti Goodyear, pneumatika EfficientGrip Performance, hodnotení „veľmi odporúčame“. Magazíny pri testovaní pneumatík hodnotia výkon pneumatík na základe 15 a viac kritérií.

 

Nariadenie č. 1222/2009 o označovaní pneumatík, ktoré bolo prijaté v novembri 2009, je platné od 1. novembra 2012. Štítok poskytuje informácie o vplyve pneumatiky na spotrebu pohonných hmôt, o priľnavosti na mokrej vozovke a o vonkajšej hlučnosti pneumatiky.

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode