Zelená chilli paprička

27.03.2011 20:00

Marcel Forgáč a Milan „Junior“ Zimnýkoval prehnali 1,4 litrový benzínový turbomotor s výkonom 180 koní na Škode Fabia RS 

 

Akí sú chlapci z FUN rádia vodiči?

Marcel: Junior je jeden z mála vodičov, pri ktorom sa nebojím. Hoci  nejazdí „dvestovkou“, drží si konštantne dosť vysokú rýchlosť, ale v rámci únosnosti dopravných predpisov. Spolu sme absolvovali už  veľa dlhých trás a môžem o ňom povedať, že je bezpečný vodič.

Junior: Je málo ľudí s ktorými sa nebojím jazdiť a Marcel do tejto skupiny patrí. Vie reagovať, keď treba veľmi rýchlo a intuitívne. Niekedy ma síce bolí hlava, ale ináč mám rád jeho športovú jazdu.  O sebe len toľko, že mám ťažkú nohu a autá vôbec nešetrím, pretože majú slúžiť a keď raz majú taký výkon aký majú, tak by ten výkon malo aj cítiť.

 

Ktorí vodiči sú pre vás bremenom na ceste?

Marcel a Junior: tí, ktorí sa nepozerajú do spätných zrkadiel, tí, ktorí jazdia v neustále v ľavom jazdnom pruhu, ale aj tí, ktorí medzi BA a TT jazdia iba v strednom pruhu! 

 

Naopak! Čo vám spríjemňuje vašu jazdu za volantom?

Marcel a Junior: V prvom rade dobrá hudba. Počúvame a recenzujeme najnovšiu muziku, ale aj iné rádia, aby sme vedeli, čo sa deje u konkurencie. Aké majú upútavky, čo je dobré a čo nie. A hlavne spolu riešime ako ďalej v našom programe, mnohé dobré nápady, ktoré používame vo vysielaniach nášho rádia vzniknú na cestách.

 

Máte sem-tam nejaký netradičný zážitok na svojich cestách?

Junior: zaujímavý poznatok je pozorovať vodičov. Už som sa stretol s tým, že sme sa dvaja na seba pozreli špárajúc si v nose. Bolo to komické, ale odvtedy si dávam pozor. Som baníkom len tam, keď ma nikto nevidí.

Marcel: v Prešove ma povozili pretekári Tibor Cserhalmi a Igor Drotár na pretekárskych špeciáloch. Cestu som vlastne ani nevidel, pretože sme permanentne išli  bokom. Bol som šťastný, keď som vystúpil z auta a pocítil pevnú pôdu pod nohami.

 

Pokuty platíte najčastejšie za rýchlosť?

Marcel: na ceste pod Starými horami som sa trošku zamyslel a stálo ma to 300eur za rýchlosť

Junior: prvý deň zavedenia eura som sa v Mikuláši otočil tam, kde sa nemá, ale  predo mnou sa tam otočili štyria. Nemal som ŠPZ toho mesta, tak som si zarobil...

 

Prehnali ste 180 koní pod kapotou nového modelu Škoda Fabia RS so 7- stupňovou DSG prevodovkou. Aké boli vaše dojmy? 

Marcel: zelený dizajn RS-ky je svieži a mladícky a biele disky pekne ladia. Interiér je športový a hliníkové pedále sú cool! Sedenie s bočnou oporou nepustí v zákrutách a hrubý veniec volantu sa k tomu drží celkom dobre. Jazdil som celé leto „Yetiho“ a vyhovuje mi „škodovácka“ ergonómia a prehľadnosť. Mám rád automaty a kone pod kapotou, do ktorých, keď sa trošku kopne tak idú samé. Zároveň autá, ktoré ti nezjedia celú peňaženku a tento model je jeden z tých úspornejších, kde na jednu nádrž sa dá prejsť veľa kilometrov. Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG a pružne ťahá od najnižších otáčok až do tých vyšších /do 6000/ s pomocou turba. RS-ka svojou športovosťou nadchne nielen mužov, ale aj dynamické ženy. 

Junior: mne sa páčia nenápadné autá, ale pri tom, keď skrývajú silný výkon, tak to má niečo do seba a RS-ka ho má. Prehľadnosti interiéru sa nedá nič vytýkať, aj keď tu nie je žiadne Las Vegas ani lunapark. Dizajnovo je to čisté a vkusné auto. Výkon motora je fantastický a jazdu si priam užívam ako na pretekoch. Aj v športovom režime to vytočí do 7000 otáčok bez pocitu, že motor týraš. Automat si sám s prehľadom  preradí. RS-ka je vhodná aj na nákupy s priateľkou do Ikey, pretože je kufor primerane veľký. RS-ka ma veľmi baví. Cenovo je toto vozidlo možno ľudové, ale imidžom a kvalitou je to ozajstná exkluzivitka. Logo: „Vysoký výkon z nízkeho objemu, nízke emisie, nízka spotreba“ je v tomto prípade na mieste.

 

Text: Alena Chorvatová

Foto: autorka

Späť

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode